אאודי RS6-R, אגדה משפחתית

סדנת ABT התלבשה על הגרסה האחרונה של ה-RS6 והפכה אותה למשפחתית עם ביצועים עוד יותר דמיוניים. כדאי למהר, רק 125 יחידות תיוצרנה

ניר בן טובים

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יש הרבה סדנאות העוסקות בשיפורי מכוניות בעולם ובצורה מקצועית, אבל רק לקומץ מהן יש את הטכנולוגיה המובחרת ואת המיומנות להתעסק עם כלי רכב רציניים שיוצאים מהמפעל עם חותמת כוח מושקעת. סדנת ABT היא השותפה של קונצרן VW לפעילויות נרחבות בספורט המוטורי כבר שנים ארוכות, כולל במירוצי הפורמולה E ובעבר גם ב-DTM, אבל את רוב זמנה היא מקדישה לשדרוג כלי הרכב של חטיבות הליבה. תשומת לב מיוחדת ניתנת באופן קבוע לחטיבת אאודי (שם היא מגלגלת את רוב הכנסותיה נוכח הפופולריות של רכבי VAG בקרב משפרים) וגם הפעם אנו פוגשים עוד יצירה חסרת פשרות למי שהפרוטה בכיסו.   

אחת המכוניות המוצלחות ביותר של אאודי היא ה-RS6, עם קומבינציה מנצחת של שימושיות סטיישנית אופיינית וביצועים של מכונית-על. הדגם האחרון בשושלת, דור 4, הוסיף כמה דברים חדשים לתפריט כמו היגוי לכל הגלגלים, מתנע-גנרטור עם מצבר 48 וולט וחיזוק היציבות באמצעות בקרות המשיכה ומקדם גרר יעיל יותר. עבור ABT, כך אומרים מהנדסי הפרויקט, זו היה תירוץ מספיק משכנע לקחת אותה לסדנה לפני שבועות אחדים ולחולל בה מהפכות קטנות, כאשר גולת הכותרת היא תוספת כוח ובשוליים הוסיפו גם את הגוון המיוחד שלהם עבור העיצוב החיצוני והפנימי (ספוילרים, חצאיות, לוגואים, קישוטים ועוד).

תחנת ה-V8 שפועמת בחזיתה של ה-RS6 מפיקה כוח גרעיני בזכות עצמה, אבל עם ABT על הגה הקברניט זה כבר סיפור אחר; תוספת הסוסים למנוע ה-4.0 ל' TFSI כפול מגדשי הטורבו נאמדת ב-140 כ"ס ועוד 10 קג"מ, והמשמעות היא שה-RS6-R מייצרת כעת 740 כ"ס ו-93 קג"מ. התוצאה על הכביש היא קיזוז של כמעט חצי שניה במיאוץ ל-100 קמ"ש, עם זמן רשמי של 3.2 שניות בלבד ופחות מ-11.7 שניות ל-200 קמ"ש באמצעות תיבת שמונה מהירויות אוטומטית והנעה כפולה. המהירות המרבית של המכונית מבוקרת אלקטרונית ל-250 קמ"ש אבל ניתן להסיר את המגביל ולהגיע גם ל-315 קמ"ש.

כדי ליצור שכבה נוספת של הבחנה בינה לבין הדגם מהמפעל, ABT הוסיפה כאמור קיט וויזואלי עם הופעה בולטת; פגושים מוגדלים, חישוקי 22 אינץ', חצאיות צד, מערכת פליטה מורחבת (אל-חלד עם ווסת עוצמת קול), גרפיקה מיוחדת על גוף המכונית וכן טיפלה כמובן בצד הדינמי כדי לדאוג שהמכונית תשאר בשליטה - מערכת הבולמים האדפטיבית, זרימת האוויר, מוטות הייצוב, הבלמים וההיגוי -כולם זכו לחידודים שונים ברמה גבוהה. 

בדומה לביצועים, כך גם המחירים דמיוניים. המכונית, בגפה מתומחרת בגרמניה בסביבות 120 אלף יורו (בארץ נמכר הדגם היוצא צפונית למיליון שקל). ואולם, תמורת החבילה של ABT, תאלצו להיפרד מעוד 70 אלף יורו נוספים! הסדנה תפיק רק 125 חבילות כאלה כדי לשמר בלעדיות מסוימת ולמנוע ממנה להפוך למחזה שכונתי. כל דגם מקבל חתימות מיוחדות במנוע ועל לוחית ליד ידית ההילוכים כדי שהחברים שלכם ידעו שזו לא RS6 רגילה. עכשיו, לכו תמצאו את האפיקומן. אתם יודעים מה לבקש.