יונדאי אלנטרה - דמוית קופה, וגם היברידית

יונדאי אלנטרה זוכה למהפכה עיצובית ומאמצת גם מערכת הנעה היברידית. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יונדאי חשפה השבוע בארה"ב את הדור השביעי של האלנטרה המשפחתית, כמה שמסתמן כמהפכה הגדולה ביותר של כוכבת הליסינג העממית מאז שהוצגה לפני 30 שנה (כן, כן). לא רק עיצוב יוצא דופן, אלא גם שורה של פיתוחים טכנולוגיים במערכות הפנים, הבטיחות וכן הצטרפה לאלנטרה 2020 אופציה למערכת הנעה היברידית. לדברי יונדאי, זו גם המכונית הראשונה שלהם שניתנת לפתיחה וסגירה על ידי אפליקציה בטלפון.

האלנטרה החדשה מבוססת על פלטפורמה מעודכנת והיא ארוכה מקודמתה, רחבה ממנה, ובסיס הגלגלים צמח בעוד 2.1 סנטימטרים ל-2.70 מ' וכן נוספו כמה ליטרים לתא המטען (מעל 472 ל'). קיצוץ קל, לטובת מרכב ה-דמוי קופה נעשה בסעיף הגובה וכעת היא גובלת ב-143.3 מ'. ביונדאי גם פרסמו כי המכונית מרווחת כעת קצת יותר בשטח הרגליים בשורה השניה, במרחק מהתקרה ובצפיפות הכתפיים ומיישרת קו ביחס למתחרותיה הישירות, בהן טויוטה קורולה ו-הונדה סיוויק.

האלנטרה חולקת הרבה מאוד קווי דמיון חיצוניים ופנימיים עם ה-סונטה הייבריד החדשה תחת מטריית ה-Parametric dynamics. עיצוב זה מאופיין בקווים גולשים מהקצה האחד לשני עם קימורים דינמיים בדלתות ואזור קדמי נמוך וספורטיבי עם יחידות תאורה משולבות לתוך השבכה. מעצב יונדאי הבכיר ביותר אומר עליה: "רצינו לקבל כאן תגובה אמוציונליות חזקה מהנהגים. היא משלבת תכנון לא קונבציונלי עם יציבה ייחודית".

את חלל הנוסעים מתארים יונדאי כמו "קוקפיט של מטוס קרב", עם תנוחת ישיבה נמוכה שעוטפת את הנהג וצגים דיגיטליים רבים. החלק העיקרי של תכנון הפנים מאופיין בשני מוניטורים מחוברים בגודל 10.25 אינץ' ושינויים ארגונומיים מרחיקי לכת ביחס לאלנטרה הנוכחית, החל בעיצוב ידית ההילוכים, גלגל ההגה וכלה באיכות חומרי הפנים שהשתפרו לדבריהם בצורה ניכרת. מערכות המדיה הן כעת המילה האחרונה בקבוצה זו עם אופציה לפתיחה וסגירת המכונית באמצעות אפליקציה. כמו כן, הממשקים זמינים כעת לחיבור שני מכשירים סלולרים ביחד, עם תאימות אלחוטית לאפל קאר פליי ואנדרויד-אוטו. כל מערכות הבטיחות החכמות זמינות כעת באלנטרה כבר בגרסת הבסיס וכן מקבלים כאן תאורת אווירה עם 64 גוונים ועוד.

מנועים

בהתאם לאופי השימוש שלה, האלנטרה מצוידת במנועים המכוונים לחסכון בדלק. גרסת הבסיס נושאת יחידת כוח בסיסית בנפח 2.0 ל' בהספק של 147 כ"ס מחוברת לתיבת הילוכים רציפה. הבשורה המשמעותית היא, שהאלנטרה תהיה זמינה בפעם הראשונה גם עם מנוע היברידי; זה משתמש בשילוב בין מנוע 1.6 ל' בנזין, סוללה ומנוע חשמלי בהספק משוקלל של 139 כ"ס וקצת יותר מ-21 קג"מ. להבדיל מהגרסה הקונבציונליות, מנוע זה מחובר אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שש מהירויות. אין כרגע נתוני ביצועים, פרט לצריכת הדלק הממוצעת של המנוע ההיברידי שעומדת על יותר מ-22 קילומטרים לליטר.

יונדאי מתכננת להוציא את האלנטרה החדשה לכבישים ברבעון האחרון של השנה. על הייצור מופקד המפעל המרכזי בדרום קוריאה וכן המפעל האמריקני באלבמה. ואולם, בהתחשב בהשבתה של התעשייה בעקבות נגיף הקורונה, אין לדעת אם אכן היא תושק במועד. סביר שנראה אותה בארץ מתישהו בשנה הבאה.