הנה זה מתחיל: פיג'ו, רנו, אופל ופיאט סוגרות מפעלים באירופה

קווי הייצור של כמה מהדגמים ייעצרו כבר היום וזה ישפיע על אספקות הרכב לשווקים ביבשת

בועז קורפל
בועז קורפל

תגיות: עולם הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

 אם תהיתם כמה זמן יחלוף עד שפיאט תקבל החלטה לעצור את הפעילות במפעלים שלה באיטליה לאור השתוללות הקורונה שזורע מוות בארץ המגף, אז הנה זה מגיע סוף כל סוף והיצרן האיטלקי מודיע כי הוא סוגר את מפעליו בעיר מלפי, הסמוכה לרומא, שם מיוצר בימים אלה הג'יפ רנגייד PHEV החדש. אותו מפעל אמור היה להתחיל לייצר את הפיאט 500 החשמלית החדשה שהוצגה אך לפני כמה ימים, אבל הייצור טרם התחיל וכעת מנסים בפיאט לגבש תכנית ייצור אחרת. המפעל במלפי איננו היחידי שייסגר, אלא עוד שישה מפעלים נוספים באיטליה וגם המפעלים בפולין ובסרביה ייעצרו, וזאת לנוכח הירידה החדה במכירות לאור המצב החדש ביבשת הישנה.

פיג'ו ואופל מחשבות מסלול מחדש לאור המצב וגם שם הוחלט על סגירת מפעלים בגרמניה, בספרד ובצרפת. המפעלים של אופל בסרגוסה בספרד, שם מיוצרת אופל קורסה חשמלית, ובאייזנאך וגם בראסלסהיים בגרמניה, ייסגרו. מפעלים נוספים של הקונצרן הגדול בפולין ובאנגליה הודיעו על סגירה אף הם. מחר (רביעי) ייסגרו מפעלים אחרים בלוטון שבאנגליה ובסלובקיה שם מיוצרת הפיג'ו 208 החשמלית.

גם בחברת רנו הצרפתית העניינים אינם מזהירים לנוכח הידיעות על התפשטות גדולה וחזקה של הקורונה בצרפת. רנו החליטו לסגור מיידית את 12 המפעלים במדינה ולהשאיר בבית 18,000 עובדים. הנהלת החברה הודיעה כי המפעלים יוחזרו לפעילות "כאשר התנאים יאפשרו זאת", מבלי לציין מועד ספציפי. לרנו שני מפעלים בספרד בעיר ויאדוליד, שם מיוצרות הרנו קפצ'ור PHEV והרנו מגאן וגם הם כמובן נסגרו.

מפעלי הרכב הענקיים במערב אירופה, במיוחד בגרמניה ובמדינות השכנות לה, ממשיכים עדיין בפעילות, אולם בכל רגע יכול לחול שינוי והפעילות במפעלים הללו תופסק על פי החלטת הרשויות במדינות השונות קרי גרמניה, אוסטריה, צ'כיה, בלגיה והולנד.