סיטרואן C3 המחודשת - רענון צבעוני

מתיחת פנים קלה לסופר מיני התוססת עם שילובי גוונים חדשים, פרצוף מעודכן, מושבים חדשים ועוד שינויים ויזואליים סמליים

ניר בן טובים

תגיות: סיטרואן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

סיטרואן חשפה מתיחת פנים קלה לסופר מיני C3. זהו הרענון הראשון של הדגם אחרי שהוצג הדור השלישי בשנת 2016. זוהי אחת המכוניות האסטרטגיות החשובות ביותר של המותג ולראיה, עד כה נמכרו מהדור הנוכחי מעל 750 אלף יחידות (כולל עליה של 12% במכירות הסדרה הזו בשנה הקודמת). ואולם, האם מתיחת פנים שרובה מרוכזת באלמנטים קוסמטיים תוכל להשאיר אותה רלוונטית בטווח של שנתיים קרובות מול מתקפה של מכוניות סופר מיני עדכניות, כולל הקליאו החדשה? 

נדמה שבסיטרואן לא טרודים בסוגיות אלה, מאחר ומתיחת הפנים של ה-C3 אינה כרוכה במהפכות טכנולוגיות אלא רק בתוך המלתחה; לשנת 2020, הצרפתים שינו מעט את מבנה השבכה הקדמית ושני מפלסי התאורה, הוסיפו תאורת LED מודרנית יותר, חישוקי 17 אינץ', הרחבה של קשתות הגלגלים כדי להעניק לה יציבה אגרסיבית מבעבר, ואפילו את כריות ה"אוויר" הצידיות המתנוססות על דלתות הרכב ומונעות פגיעות במקומות חניה, עיצבו מחדש כדי ליישר קו עם הקטטוס האחרון.

עיקר השוני אולי טמון בחלל הנוסעים שנראה כעת מהודר יותר ונעים. סיטרואן בחרה להתקין ב-C3 הקטנה את מושבי הכורסא (Advanced comfort) שתמצאו בקקטוס וגם ב-C5 איירקרוס כדי להחמיא לדברם לאיכות נסיעה מלוטשת עם שיכוך בולמים אפקטיבי שמעלים את רוב השיבושים בכביש. מה עוד? לא הרבה. הרחבה של אפשרויות מיזוגי הצבעים כוללת כעת דיפוני דמוי עץ מוברש (Techwood) עם תקרה פנורמית מעוטרת בגרפיקה ייחודית ותוספות אבזור בחלק מהמפרטים משלימות את הרענון הקצרצר. בסך הכול, סיטרואן מציעים כעת פי 3 קומבינציות בין גוונים חיצוניים לתא הנוסעים לעומת הדגם היוצא.

מנועים? אין שינויים. ה-C3 ממשיכה כרגע עם יחידת ה-1.2 ל' טורבו המפיקה 110 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות (0-100 קמ"ש ב-10.5 שניות) שנמכרת בארץ, פלוס מנוע אטמוספרי 3 צילינדרים בהספק של 83 כ"ס וכן יחידת טורבו דיזל לה 100 כ"ס.

מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-C3 המחודשת תגיע לארץ בחצי השני של 2020.