החל שיווק מאזדה 3 סדאן קומפורט

דלק מוטורס החלה לשווק את גרסת ציי הרכב של סדרת מאזדה 3 החדשה

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
עכשיו גם עם תא מטען נפרד
עכשיו גם עם תא מטען נפרד
שנה גודל פונט א א א א

אם נותרה בכם פינה נוסטלגית למכוניות עם תא מטען נפרד, אז הנה אחת שבעוונותיה שלטה בשוק הישראלי כמעט ללא מתחרות. יבואנית רכבי מאזדה לישראל דלק מוטורס החלה לשווק השבוע בישראל את מאזדה 3 סדאן החדשה גם ברמת גימור 'קומפורט' הבסיסית כדי לנסות ולנגוס בנתח שגזלו ממנה יונדאי, קיה, טויוטה ועוד בחניוני ההייטק. גרסה זו, כפי שצוין בעת השקת המכונית עתידה להתגלגל (לפחות בחלק המשמעותי של מכירותיה) לציי רכב עם שינויים קלים בעיצוב ובמארז, אבל היא מגיעה עם מרבית החידושים האחרונים שקיימים בגרסת ה-5 דלתות הצ'בק ומערכות הבטיחות המתקדמות המקוריות של היצרן. 

ה-3 סדאן החדשה לובשת את ההופעה הספורטיבית של ההצ'בק עד קורת B ומשם והלאה נמתח המרכב בעוד 20 סנטימטרים ל-4.66 מ' ומעוצב כמיטב המסורת עם 4 דלתות וגוף נפרד לאזור תא המטען. זה מציע נפח יחסית סטנדרטי בקטגוריה של 450 ל' לעומת כ-360 ל' בדגם ה-5 דלתות הקומפקטי ומבנה מגביל יותר להטענה. יתר המידות זהות עם רוחב של 1.80 מ', גובה 1.44 מ' ומשקל כולל של 1.25 טון.

חבילת קומפורט מגיעה עם חישוקי סגסוגת 16 אינץ' לעומת 18 אינץ' בגרסת הספיריט הבכירה. בשלד המרכזי של הקונסולה צג מרכזי MZD קונקט בגודל 8.8 אינץ' עם ממשקי אפל קאר פליי ואנדרויד-אוטו וכל המערכות המוכרות (בלוטות', בקרת אקלים דיגיטלית, שקעי USB ועוד). מערכות הבטיחות כוללות התרעה בפני התנגשות, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד ועוד התרעות כאלה ואחרות מפני התנגשות בעצמים או בבני אדם.    

בחזית של ה-3 סדאן מנוע ה-2.0 ל' סקי-אקטיב אותו חווינו בשנים האחרונות לא פעם ולא פעמיים, בין על סיפונה של מאזדה 3 הקודמת או על סיפונו של הג'יפון החדש מאזדה CX-30. ההספק המרבי עומד על 165 כ"ס ו-21.7 קג"מ הזמינים מ-4,000 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית שש מהירויות. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 8.5 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות 11-10 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי נהיגה מציאותיים.

המחיר למכונית עומד על 138 אלף שקלים, לעומת כ-145 אלף שקלים לדגמי הספיריט.

מבחן דרכים למאזדה 3 החדשה