קצב ההתקדמות של יצרניות הרכב לכיוון העולם החשמלי פשוט מדהים. בכל יום אנחנו מקבלים הודעות נוספות אודות יצרנים, דגמים ורעיונות חדשים שכולם בכיוון של עוד ועוד מכוניות חשמליות. ההודעה הכי מעניינת שנחתה על שולחננו מגיעה מקיה שכבר נמצאת מזה זמן בתחום החשמלי ההיברידי עם הנירו ההיברידית והפלאג אין וגם עם הקיה סול המחושמלת שלצערנו לא מיובאת ארצה וכמובן גם עם האופטימה המשפחתית הגדולה שלאחרונה עברה רענון מעניין מאוד. אבל כל משפחה של דגמים מתחילה תמיד בדגמים הבסיסיים, העירוניים, הקטנים העממיים שהם הלחם והחמאה של כל יצרן ובמיוחד כשמדובר בקיה, אזי שהקיה פיקנטו בהחלט עונה על הקריטריונים הנ"ל והיא פופולארית ביותר ואצלנו גם ניצבת בראש רשימת הדגמים בקטגוריה שלה מזה תקופה ארוכה.
בקיה לא רצו להתייחס באופן רשמי לסוגיית הפיקנטו החשמלית או דגם אחר באותו קנה מידה והעדיפו להתרכז באחיות הגדולות שהוזכרו לעיל וגם לדבר על המחשבות לטווח הארוך אודות טכנולוגיה של תאי דלק מימניים כפי שכבר נכנסה לשימוש אצל האחות הגדולה, יונדאי. אולם, המפנה חל בימים האחרונים ובאופן מפתיע למדי. אמיליו הררה, אחד מבכירי קיה באירופה נשאל לדעתו על התכנית של רנו לייצר מכונית חשמלית קטנה במחיר שלא יעלה על עשרת אלפים יורו בתוך 5 שנים. הררה התייחס ברצינות לשאלה ואמר כי מבחינה עסקית מדובר באתגר שאפתני מאוד על גבול הבלתי ריאלי לחלוטין. "אני יודע כי זהו רעיון שלא ניתן למימוש מבחינה פיננסית כי גם אנחנו עסוקים בפיתוח מכונית חשמלית קטנה והמחחירים יקרים מעבר למה שחשבנו ורק אם נפשיט ממנה את כל האיבזור והטכנולוגיה נוכל להגיע למחיר הזה אבל איש לא יקנה מכונית ערומה" אמר הררה.
הדובר הבכיר של החברה הקוריאנית לא פירט מעבר לכך באיזה שלב של פיתוח וניסוי נמצאת המכונית הקטנה שעשויה להיקרא פיקנטו EV וכמובן שלא ננקבו שום מועדים לגבי הופעתה. מה שברור הוא שהתחרות בין היצרנים רק הולכת ומתחממת והמגבלות של איצור חומרי גלם לסוללות, אלה הם האתגרים הכי חשובים אחרי שהטכנולוגיה המשמעותית כבר פותחה והיא מיושמת על דגמים אחרים: ע"ע נירו וסול.