תקנות הזיהום המחמירות שמצמצמות את פליטת המזהמים ממנועי המכוניות באירופה, מצמצמות יחד איתן גם את מספר הדגמים המשווקים ביבשת הישנה. בימים האחרונים למדנו כי
פיאט החליטה שלא להמשיך ולמכור את ה-124 ספיידר (לרבות גרסת אבארט) (שפותחה בשיתוף מאזדה עבור המיאטה החדשה) ברחבי אירופה ולמעשה ניתן יהיה לרכוש את המכונית רק בצפון אמריקה ובאסיה ועם חריגה אירופאית אחת לשוויץ בלבד.
בפיאט ערכו בדק בית קצר וגילו כי המכירות המצומצמות של המכונית בכלל מדינות אירופה לא יכסו את עלות השינויים הטכנולוגיים של המנועים ולכן אין שום כדאיות כלכלית בהסבה של המכוניות למנועים מופחתי זיהום. התקנות האירופאיות החדשות קובעות כי בשנת 2021 ניתן יהיה לשווק באירופה מכוניות בשיעור פליטה של 95 גרם לכל קילומטר ולא לקבל קנס על כך, וזאת בהשוואה לשנת 2018 שם תקנת הזיהום נקבעה ל-120.5 גרם, כלומר ירידה של 21% ברמת פליטת המזהמים. על פי הנתונים של
פיאט אודות הספיידר הספורטיבית, פליטת המזהמים שלה עומדת על 155 גרם ומכאן שהפער גדול הרבה יותר והקנס שיגיע על המשך השיווק יהיה גדול אף הוא.