רנו מנערת את תחום הנהיגה הספורטיבית עם מגאן RS חדשה

הדור השלישי מציע מנוע 1.8 ליטר טורבו 280 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומאטית ב-235 אלף שקלים

בועז קורפל
בועז קורפל
א א א א (שנה גודל)
רנו מגאן RS החדשה (צילום: יצרן)
רנו מגאן RS החדשה (צילום: יצרן)
תחילת כתבה
קבוצת "קרסו מוטורס" יבואנית רכבי רנו לישראל, החלה במכירה של המכונית הספורטיבית הכי פופולארית שלה, הלא היא הרנו מגאן  R.S החדשה. תחת מכסה המנוע של המכונית החדשה תמצאו יחידת כוח טורבו בנזין בנפח 1.8 ליטר בהספק של 280 כוחות סוס ומומנט של 40 קג”מ בקירוב שזמין כבר ב-2,400 סל”ד.

אנשי חטיבת הספורט של רנו עמלו על נתוני הביצועים של המכונית שמצוידת בתיבת הילוכים אוטומאטית כפולת מצמדים בטכנולוגיית EDC בת 6 מהירויות אשר מעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים ומאיצה את המכונית מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 5.8 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת של 250 קמ”ש. אלה שיחוסו על דוושת התאוצה יוכלו להגיע לצריכת דלק בנסיעה בינעירונית של 6.7 ליטר ל-100 ק"מ ואילו בנסיעה עירונית המכונית תצרוך  9.3 ליטר ל-100 ק"מ לפי נתוני היצרן. בתקופה שבה יצרניות הרכב באירופה חייבות לעמוד בתקני זיהום האוויר, ראו זאת ברנו כאתגר והצליחו לאשר את המנוע בהתאם לתקנים המחמירים המעודכנים ביותר. באירופה זמינה גם תיבה ידנית, אמנם זו אינה נמכרת בישראל בשלב זה.

בשורה אמתית לחובבי הנהיגה הספורטיבית
שוק הרכב הישראלי איננו שופע בדגמי ספורט אם כי לאחרונה הצטרפה יונדאי למשפחה הספורטיבית עם דגם i30N ובחודשים שחלפו מאז הגעתו ארצה, נמכרו מכוניות בודדות בלבד בתצורת האצ’בק ופאסטבק. חטיבת הספורט של רנו יודעת כי העיצוב החיצוני והאבזור של המכונית היא כרטיס הביקור הראשון במעלה והמגאן R.S החדשה ממשיכה לשמור על עיצוב אגרסיבי בדומה לגרסאות של הדור הקודם אך עם מרכב 5 דלתות בלבד, תוך שימוש בשלדת מירוצים CUP ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה ויכולת היגוי לכל ארבעת הגלגלים בטכנולוגיית  4Control ומערכת בלמים של ברמבו.


רשימת האבזור כוללת חישוקי 19 אינץ’ מסגסוגת קלה מהודרים וספורטיביים ואילו בתא הנהג יוכל הנהג להשתמש בנתונים רבים המוצגים על לוח תצוגה שכולל זווית פנייה, מצב דוושת התאוצה, נתוני מנוע ותיבת הילוכים בזמן אמת. האווירה הספורטיבית נמשכת גם בעיצוב הפנימי עם מושבים בריפודי עור אלקנטרה ותפרים צבעוניים וכמובן גם עיטורים בכרום. בתחום הבטיחות מציעה המכונית מערכות סיוע אלקטרוניות לנהג לרבות מערכת בלימה אוטומאטית, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים והתראה על סטייה מנתיב.

רועי שחורי, סמנכ"ל רנו בקרסו מוטורס: "בחרנו לייבא לקהל חובבי הנהיגה הספורטיבית בישראל גרסה מאובזרת וחזקה במיוחד על מנת להעניק לרוכשים חוויית נהיגה דינאמית ומרגשת גם בנסיעה יומיומית וגם על מסלול המרוצים”



 


 

מעבר לתגובות