ב.מ.וו סדרה 1 החדשה בישראל

האבולוציה של סדרה 1 מהודרת, חזקה, חסכונית וטכנולוגית, אבל גם עוברת להנעה קדמית. עכשיו בארץ במחירים שיחלו ב-199 אלף שקלים

תגיות: BMWדלק מוטורס

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

וולוג השקה: כפיר כשריאן ו-בועז קורפל

יבואנית דגמי ב.מ.וו לישראל 'דלק מוטורס' הציגה היום (רביעי) במטה החברה בתל-אביב את הדור השלישי של ב.מ.וו סדרה 1. זוהי אחת המכוניות האסטרטגיות החשובות ביותר של ב.מ.וו עם היקף מכירות של כ-1.5 מיליון יחידות על פני 14 שנים, כאשר ברקע היא מנסה לאזן בין הקצאת משאבים לעולם החשמלי לבין עולמות מנועי הבערה שנמצאים תחת עין בוחנת של האיחוד האירופי. ב-BMW מבטיחים, על אף המעבר לרצפת הנעה קדמית לשמור על המאפיינים הדינמיים היסודיים של סדרה 1 ולהוות תחרות שקולה לכל יריבותיה. זאת, לצד פיתוחים טכנולוגיים רבים וחיזוק המעטפת הבטיחותית. 

למרות שהיא קצרה יותר במילימטרים בודדים ובסיס הגלגלים התכווץ מעט ל-2.67 מ', ב.מ.וו סדרה 1 רחבה ב-3.5 סנטימטרים וגבוהה יותר ב-1.3 סנטימטרים והתוצאה היא מרחב פנים נדיב יותר. היא תוצע בדור השלישי רק במרכב חמש דלתות עם מרווח פנימי משופר הבא לידי ביטוי בשדרוג מרחק המרפקים והברכיים בין הנוסעים וכן המרחק מהתקרה. תא המטען, גדל גם הוא ב-20 ל' ומציע כעת חלל אחסון של 380 ל'. 

סדרה 1 תשווק במפרט סטנדרטי תחת סדרת 'ביזנס' או 'וויב', מפרט M ספורט ו-מפרט 'סופרייר.' בציוד התקני היא כוללת חישוקי 17 אינץ', תאורת LED בחזית ומאחור, חיישני חניה היקפיים, קיפול מראות חשמלי, תאימות לסמארטפונים דרך מסך ראשי בגודל 8.5 אינץ' (לעומת 6.5 אינץ' בדור השני), מערכת שמע עם 10 רמקולים (6 רמקולים בדור היוצא) ומעטפת בטיחות הכוללת: התרעה על שטחים נסתרים במראות הצד, תיקון סטיה מנתיב, התרעה על תנועה צולבת מאחור, חיישני תאורה, גשם ועוד. גרסת ה-M ספורט מוסיפה קיט חיצוני אגרסיבי כמיטב המסורת, מושבי M ספורט ייחודיים, תאורת אווירה וקישוטים נוספים.

הגרסה היוקרתית בהן כוללת גם גג-שמש פנורמי, כניסה ונעילה ללא מפתח, כיוונן חשמלי למושבים הקדמיים, חבילת סיוע אוטומטית לחניה עם שחזור מסלול נסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמשות כהות ועוד. דגם ה-M135 הנעה כפולה בחבילת סופרייר מוסיף על כל אלה את הרכיבים הבאים: חישוקי 18 אינץ', מערכת פליטה M, בלמי M, מתלי M אדפטיביים וכן מערכת מדיה משופרת עם צג ראשי מוגדל ל-10.25 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ' גם הוא יחד עם בקרת הפעלה קולית רב שכבתית עם פקודות מגוונות.

בפעימה הנוכחית סגל המנועים  של ב.מ.וו סדרה 1 מורכב מ-2 יחידות כוח בלבד: דגם ה-118i מצויד במנוע 1500 טורבו שלושה צילינדרים בהספק של 140 כ"ס ב-5000 סל"ד ו-24.2 קג"מ הזמינים מ-1,480 סל"ד. דגם זה מחובר לתיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות המאיצה בו ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ועד 211 קמ"ש. מעליו מנוע ה-135i עם 4 צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 306 כ"ס ב-5000 סל"ד ו-45.9 קג"מ מ-1,750 סל"ד. דגם זה משודך להנעה כפולה עם וויסות כוח בין הסרנים ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית לה שמונה מהירויות. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-4.8 שניות והמהירות המרבית מבוקרת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

 המחירים ל-BMW סדרה 1 החדשה בישראל:

דגם 118i עם חבילת VIBE החל ב-199 אלף שקלים.

דגם 118i בחבילת M ספורט החל ב-214 אלף שקלים.

דגם 118i בחבילת סופרייר - 239 אלף שקלים.

דגם M135i הנעה כפולה - 370 אלף שקלים.