הוצגה שברולט קורבט קונברטיבל

לראשונה נמכרת הקורבט עם גג-קשיח. מאחורי הנהג 500 כ"ס ומגינים מפני פליטת חום

תגיות: שברולט

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

שברולט הציגה במהלך הסופ"ש את גרסת הקונברטיבל החדשה של סדרת ה-C8 קורבט. לראשונה בתולדותיה של מכונית השרירים האמריקנית היא זמינה עם תקרה קשיחה מתקפלת באופן חשמלי שגם מצטרפת לשלל בכורות בדור השמיני כמו המצאותו של מנוע אחורי-מרכזי, מערכת מתלים מתוחכמת ומערכות פנים מפוארות. שברולט תגבה פרמיה לא גבוהה עבור ה-C8 הפתוחה הבאה לידי ביטוי בתוספת מחיר של כ-7500 דולרים על פני דגם הקופה המשווק ב-68 אלף דולרים בצפון ארה"ב (בגרסת ה-LT1 סטינגריי קופה).  

התקרה המתקפלת עשויה משני חלקים ומתופעלת על ידי ששה מנועים חשמליים. ניתן לקפלה במהירות של עד 50 קמ"ש לכל היותר וכל הקרקס הפירוטכני מגיע לסיומו בפרק זמן של עד 16 שניות בלבד, כאשר האפסון של החלקים הינו מאחורי הנהג והנוסע ועדיין מותיר עבורם תא אחסון לזוג מזוודות קטנות. לדברי שברולט, מנגנון אלקטרוני עמיד יותר בפני כוחות פיתול וגם מפגין אמינות טובה יותר על פני מערכת הקיפול ההידראולית של דגמי הקורבט הקודמים להם הייתה תקרת בד. זאת בין היתר בזכות בידוד יעיל יותר למגנונים הפנימיים החשופים לאבק ולמזיקים שונים.   

הקורבט-קונברטיבל חולקת עם אחותה הסגורה את מנוע ה-6.2 ל' שמונה צילינדרים (בין הבודדים בתעשייה שאינם מוגדשי טורבו). הויברציות של המנוע אמורות לעבור חלקית לגוף של היושבים ולספק להם חוויה חושית של צלילים וכוח, אבל מפאת גילוח התקרה דאגו שברולט ליצור מעטפת הגנה שתגן על עורפם מפני טמפרטורת הטיגון שנפלטת מהמערכת המנועית. עם 500 כ"ס ו-65 קג"מ מאיצה ה-C8 קונברטיבל ל-100 קמ"ש ב-3 שניות בלבד. היא מחוברת לתיבת הילוכים דו-מצמדית עם שמונה מהירויות (בכורה עולמית בשברולט קורבט) שעל פי מהנדסי החברה "מגיבה במהירות ברק ומפגינה העברות כוח רהוטות לגלגלים האחוריים". 

אין הבדלים אקוטים במשקל (כ-40 ק"ג לחובתה של הגרסה הפתוחה עקב החיזוקים המבניים), וכך גם בתא הנוסעים והעיצוב החיצוני שהותאמו באופן חלקי למבנה הפתוח אבל נותרו נאמנים להופעה המקורית של המרכב הסגור שהוצג בחודש יולי האחרון. מעצב המכונית, ולאד קפיטונוב אומר שהוא שמח על התוצאה הסופית "כשהתקרה סגורה וגם כשהיא פתוחה". מעצבי הפנים מוסיפים לדבריו ואומרים שהם מביעים שביעות רצון מכך שהצליחו לתכנן את רכיבי הפנים קרוב מאוד לרצפה. "שם המשחק פה הוא להרכיב את הכול נמוך נמוך, כמה שרק אפשר תחת מגבלות הפלטפורמה".

מבחינת כל סדרת הקורבט זהו חיזוק אסטרטגי חשוב; במותג האמריקני לוטשים עיניים שנים ארוכות לשוק דגמי הקצה האירופי ומהמרים שעם מנוע מרכזי-אחורי בסגנון יצירות הפאר של פרארי, פורשה וחברותיה תפתח הדלת לביקוש לרכבי ספורט אמריקניים גם ביבשת המערבית.

ב-UMI, יבואנית שברולט לישראל מביעים התעניינות גדולה בייבוא שברולט קורבט לארץ ובוחנים את הנושא היטב. אולם לפי שעה, אין בשורות חדשות.