בעקבות השמש: הוצגה יונדאי סונטה היברידית עם תקרה סולארית

מערכת אגירת האנרגיה מקרני השמש תגדיל את טווח הנסיעה של הסונטה ההיברידית. בישראל בוחנים את הייבוא

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יונדאי ממשיכה לבחון את גבולות המערכות ההיברידיות במכוניות הנוסעים ומציגה בדרום קוריאה, בבכורה עולמית את הסונטה ההיברידית עם מערכת אגירת אנרגיה מהשמש, או במילים אחרות - סונטה פלאג-אין סולארית. הסונטה החדשה הוצגה לאחרונה ונוכח חשיבותה הגלובלית היא אף זוכה לתגבורים אטרקטיביים עבור הרובד המרכזי של הקהל, בהם גרסת טורבו חדישה ובהמשך הדרך אף תחבור אל הסדרה הזו גרסת N ספורטיבית למחצה עם הספק מרבי של 275 כ"ס וכיול ממוקד לנהיגה תובענית קצת יותר.  

בינתיים אנחנו חוזרים לצד השליו של הסונטה האקולוגית וניזונים מהדיווחים מהקצה השני של העולם אודות הפיתוחים הטכנולוגיים עבורה. על פי פרסומי היצרן, הסונטה הייבריד-סולאר-פלאג-אין חונכת שתי מערכות במקביל: התקרה הסולארית היא התקן קונבציונלי של לוחות קליטת קרני שמש הדחוסים על הגג ולמעשה מוסיפים לגרסת הפלאג-אין 1,300 קילומטרים נוספים בשנה לטווח הנסיעה, בכפוף לכך שאתם מטעינים את הרכב מדי יום במשך שש שעות. לא מפיל מהרגליים, אבל זו התחלה טובה.

המערכת השניה היא בקרת ה-ASC, או Active shift control. על בסיס מנוע ה-2.0 ל' 4 צילינדרים (195 כ"ס ותיבת-6 מהירויות אוטומטית), פיתחו המוחות ביונדאי מנגנון שמווסת את הפעילות של המערכת ההיברידית. בשיטה זו, הסנכרון בין המנוע לתיבת ההילוכים שופר בשיעור של 30%, מה שלדברי החברה מחזק את הביצועים, מקצץ את צריכת הדלק ותרומה נוספת היא גם עמידות גבוהה יותר של המכלולים בזכות הפחתת החיכוך בין הרכיבים. כל אלה, מעמידים לרשות הנהג צריכת דלק ממוצעת של כ-20 קילומטרים לליטר בממוצע.

 

יונדאי אינה החברה היחידה שבוחנת טכנולוגיות סולאריות להגדלת טווח הנסיעה. בימים האחרונה פרסמה טויוטה כי בשיתוף חברות 'שארפ' ומכון היפני NEDO הגיעו להישגים מרשימים עם הפריוס החשמלית המצוידת אף היא בלוחות סולארים שהותקנו על חלקי הגוף העליונים של המרכב (כולל החרטום והזנב). הנתונים שפרסמה היצרנית היפנית מצביעים על טווח נסיעה, יומי מוגדל ב-50 קילומטרים בממוצע. טויוטה החלה לבצע במכונית הזו מבחנים מעשיים במהלך החודש האחרון על כבישי יפן אולם היא עדיין מוגדרת אב-טיפוס בחיתולים. חברה אחרת עליה דיווחנו לאחרונה היא Lightyear ההולנדית שהציגה מכונית סולארית מאוד מתקדמת, אם כי זו תגבה מחיר נכבד מנהגיה כשהיא תצא לכבישים בשנת 2021.

מנקודת מבטם של יצרני הרכב, טכנולוגיה סולארית - על אף שנוסתה בעבר, בשלה יותר כעת לשימוש בהיקפים גדולים בעקבות הביקוש הגובר למכוניות ידידותיות לסביבה. ביבואנית יונדאי לישראל אומרים ל'עולם הרכב' כי ייבוא הסונטה הייבריד הסולארית נמצא בבדיקה מול היצרן.