חלום אמריקני: הוצגה שברולט קורבט 2020

קורבט החדשה מתהדרת לראשונה בשושלת במנוע מרכזי ועם הביצועים הטובים ביותר בתולדותיה. "משקפת את פסגת הטכנולוגיה של ג'נרל מוטורס"

תגיות: שברולט

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

שברולט חשפה הלילה (חמישי) בקליפורניה את הדור השמיני של שברולט קורבט, ה-C8 במהדורת סטינג-ריי. בג'נרל מוטורס אומרים כי הקורבט 2020 משקפת את פסגת הטכנולוגיה של היצרן האמריקני והיא תכנס לספרי ההיסטוריה בתור אחת המכוניות המתקדמות ביותר שיוצרו בארה"ב מאז ומעולם. מכונית הספורט האייקונית עברה את המהפכה היסודית ביותר במכלוליה מאז הוצגה ב-1953 כאשר לראשונה היא מתייצבת על הכבישים עם מנוע מרכזי, כשלנגד עיניהם של מהנדסי המכונית נגישות לרכב שאינו יקר להחריד (כ-60 אלף דולר) ועם זאת בעל ביצועים ברמה הגבוהה ביותר.

מבחינת שברולט, המעבר למנוע מרכזי הוכתב על ידי מגבלות המעטפת הקונבציונלית, כך אומר נשיא GM מארק רוס: "המנוע הקדמי, המוכר לכולנו מכל אותן שנים הגיע למגבלת היכולת שלו, מה שחייב אותנו לחשוב אחרת. מבחינת נוחות והנאה, זו עדיין קורבט, אבל היא מתנהגת הרבה יותר טוב מכל קורבט אחרת שהייתה לפניה". 

בהשוואה למתחרות שלה שחלקן עושות שימוש ניכר בקרבון, הקורבט 2020 עשויה ברובה אלומיניום, פייברגלס, פלסטיק ומשתמשת בצמצום בתרכובות סיבי פחמן כדי להפחית ממשקלה שעומד על 1.6 טון (כבדה רק בכמה עשרות קילוגרמים מהדור השביעי). הפלטפורמה הזו קשיחה ב-20%, וכן היא מאכלסת בתוכה לא רק ליבה מתוחכמת אלא מכלי דלק כפולים ומערכות קירור כפולות שמקבלות זרימה מוגברת של אוויר מהחלק הקדמי.

המנוע, שכעת מושתל מאחורי הנהג ובמרכז המכונית (שיטה שיושמה לראשונה בלמבורגיני מיורה ב-1966), מקנה לקורבט התנהגות כביש עילאית ומציבה את האדם בגרעין של כל המערכת הדינמית המשוכללת הזו. הכוח מגיע מ-6.2 ל' שמונה צילינדרים - אותה חטיבה מהדגם הקודם, אבל הבלוק הוא חדש והוא מחובר לגל הארכבה בנקודה קצת יותר נמוכה.  ההספק המרבי לא נשמע עוקר סלעים, אבל התכנון הפנימי מעניק לה ביצועים חסרי תקדים בשושלת הזו. אז מה אומרים המספרים? 495 כ"ס ו-67.7 קג"מ על בסיס הנעה אחורית, בשידוך אל תיבת הילוכים דו-מצמדית 8 מהירויות. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת בפרק זמן של 2.8 שניות, ל-160 קמ"ש ב-8.3 שניות, רבע מייל (400 מטרים) ב-12.1 שניות והמהירות המרבית שלה היא 190 מייל לשעה, שהם כ-305 קמ"ש. לא באמת איכפת לכם כמה דלק היא צורכת אז נעבור הלאה.

העיצוב החיצוני לדברי ג'נרל מוטורס הוא בנוסח מטוסי קרב (כמה מקורי) ומכוניות הפורמולה 1. המעבר לחלל הנוסעים לעומת זאת מגלם הרבה יותר מקוריות נוכח השינויים במבנה; הקוקפיט לו 2 מושבים זז קדימה לכוון החרטום (המרוקן) כמעט 30 סנטימטרים, כך שליושבים יש יותר אפשרויות כיוונון ומרחב מחיה. לרכב יש אפילו 2 תאי אחסון מאחור ומלפנים כך שלא צריך לתחוב חפצים בין הרגליים. זאת ועוד,  כמו הרבה מכוניות ספורט היא גם עוטפת את הנהג בחומרים איכותיים, צג ראשי מוכוון כלפי הנהג, כשלצידו שלד ארוך שיוצר חיץ בינו לבין הנוסע עליו פקדים דיגטליים רבים.  

 

(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

שברולט ניסתה בעברה הרחוק להתקין מנועים במרכז המכונית במסגרת פיתוח מכוניות ראווה, אבל הנהלת המותג מעולם לא חתמה על המיזמים עקב מורכבותם והפחד לחולל מהפכות דרמטיות מדי עבור הקהל. "היינו קרובים לזה ב-2005, לפני שני דורות של הקורבט" אומרים מהנדסי המכונית. "במשך הזמן למדנו לגייס את היתרון שטמון בכך - כוח המשיכה הוא חבר שלנו, לא יריב. ועם הקורבט 2020 הורדנו הכי הרבה כוח לכביש ושמרנו על איזון -  60% ממשקלה של המכונית נשענים על הסרן האחורי, אלו ערכים שאנחנו מכירים בפרארי. עם מנוע במרכז המכונית כוח המשיכה דוחף את הגלגלים לכביש בעוצמה אבל הם לא מסתחררים, מה שהופך את המכונית להרבה יותר נשלטת וגם מבוקרת תחת עומסים".

לקורבט תהיינה לא מעט אופציות: 12 גוונים חיצוניים, 4-5 רמות אבזור לא כולל גרסאות חזקות יותר בהמשך הדרך, מערכת מתלים מגנטית, כיסוי זכוכית למכסה המנוע האחורי, גג נשלף ומערכות שמע עם 10-14 רמקולים מבית BOSE. המחירים, כפי שצוין בתחילה יהיו בגזרת ה-60 אלף דולרים.