ספינת מלחמה: אאודי מציגה את ה-S8 החדשה

מכונית הדגל של אאודי מגייסת מנוע שמונה צילינדרים ויותר מ-570 כ"ס על הנעה כפולה. כל הטכנולוגיות פה וגם המחיר בהתאם

ניר בן טובים

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

אאודי חשפה הלילה בגרמניה את מכונית הדגל הקיצונית שלה, ה-S8 החדשה. לימוזינת השרירים שמותחת מקצה אחד לשני יותר מ-5 מ' של ברזלים ותאורת LED משוכללת, מגיעה כמעט שנתיים אחרי הצגת הדור הרביעי, והיא עושה זאת לא עם מנוע דיזל כפי שניתן למצוא בחלק מהקרוסאוברים הספורטיביים או במשפחת ה-A6, אלא עם מנוע שמונה צילינדרים בנפח 4.0 ל' טווין-טורבו מבעבע שבהחלט יתרום לחוויה הווקאלית לא פחות מהתרומה שלו לחווית הנהיגה - על הכביש או על המסלול.

מסלול המירוצים אגב היה אחד משטחי הניסוי המרכזיים של ה-S8 שאמור להכשיר אותה לנהיגה ספורטיבית על הקצה וברמת בטחון גבוהה. בשנה הקודמת תועדה ה-S8 החדשה מבצעת הקפות על הנורדשלייפה (המקטע הצפוני של הנורבורגרינג) עם נהגי המבחן של אאודי-ספורט, אבל ההשקה נדחתה עקב שינויים טכנולוגיים אחרונים שהוכנסו למשפחה - בעיקר בתחום הבטיחות, המתלים והמולטימדיה. 

כעת אפשר לשחרר את ערימת הסוסים מהאורווה, ומהם יש לא מעט; מנוע ה-4.0 ל' שוריאציות שונות שלו מושתלות ב-בנטלי וגם ב-פורשה, מחלץ מעל 570 כ"ס ו-81 קג"מ שעוברים להנעת קוואטרו (כפולה) דרך תיבת הילוכים אוטומטית שמונה מהירויות תוצרת ZF. מנוע זה גם מעודכן במערכת היברידית-קלה עם מתנע-גנרטור המסייע בהאצות מהתחום הנמוך של רצועת הסל"ד וכן מפחית את צריכת הדלק בשיעור שנע בין 10-14% ביחס למנוע בנזין רגיל בנפח זה. הפרט שנותר עדיין חסר הוא המיאוץ ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית מבוקרת אלקטרונית ל-254 קמ"ש.

משקלה של המכונית הוא כ-2.5 טון, ומלבד העומסים של המנוע ישנם קילוגרמים שצריך להזיז אותם על הצירים האורכיים והרוחביים. לצורך כך התאימו אאודי בקרת מתלים אדפטיבית שמפעילה וויסות אלקטרוני על כל גלגל בנפרד וכן בקר משני שתפקידו לפקוח עין על זווית הגלגול. המערכת מפענחת גם הנחיות שזורמות מבקרת הרדאר של המכונית, כך שאם על הכביש מופיע בור עמוק המתלים מגיבים בהתאם ומשככים את הזעזועים בצורה הנדרשת, או לחילופין במידה והנהג בוחר במצב נהיגה דינמי, הבולמים מתחדדים.

מבחינה קוסמטית שומרת ה-S8 על הנראות הדיסקרטית שלה ורק מדגישה את הביצועים באמצעות רביעית מפלטים מאחור, תוספות כרום קלות ולוגואים של S8 פזורים פה ושם. תא הנוסעים הוא קרקס פירוכטני של צגים ומערכות, בקרות בטיחות ועוד הרבה קישוטים מובחנים של גרסת הספורט היוקרתית, כמו מושבי ספורט מהודרים ודגשים מיוחדים עם אפקט תלת ממדי. באאודי אומרים שיחד עם כל החבילות האופציונליות המכונית כוללת 5 רדארים, 8 מצלמות, 12 חיישנים מתקדמים וסורק לייזר. כמה זה עולה? טרם פורסם המחיר הסופי. אבל גרסת הבסיס תגבה מהלקוחות באירופה לפחות 105 אלף יורו. 

 המתחרים הישירים של ה-S8 יהיו דגמי ה-S63 של מרצדס או ב.מ.וו 750 במהדורת M. ל-אאודי שמורה גם האופציה להפיק שוב את גרסת ה-S8 פלוס, וזו כבר תהיה מהלומה רצינית לשתי הגרמניות האחרות ואפילו למכוניות קיצון מובחרות בקרבות בקו ישר; הדור הקודם של ה-S8 פלוס חילץ 600 כ"ס ושיגר את הכרכרה הגרמנית המפוארת ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד. תוספת המחיר ביחס ל-A8 הקונבציונלית מוערכת ב-20 אלף יורו.  

 מיבואנית אאודי לישראל קבוצת צ'מפיון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-S8 החדשה תגיע לישראל בתחילת שנת 2020.