יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט, נמצאת במצב רע מבחינה כלכלית ואם נרצה לדייק בתיאור, אז המצב שלה רע מאוד. אין סימנים חיוביים במאזנים הכלכליים, אין ממש תקווה בדגמים חדשים ורק לאחרונה פורסם כי הפולבק המסחרי ירד מפסי הייצור, וגם מזראטי לבנטה שנחשבת ללהיט מכירות עולמי, צוללת במכירות ברוב העולם (פרט לצרפת) ואלמלא כמה רבי מכר חזקים כמו פיאט 500 וכמה דגמים של ג'יפ, המצב של תאגיד FCA היה עוד הרבה יותר גרוע. אבל בתוך כל המבול של החדשות הלא מעודדות, צדה את עינינו תמונתה של הפיאט 127 החדשה. בעצם היא לא באמת הפיאט 127 החדשה אלא יותר תרגיל בעיצוב שאומר "אם פיאט 127 הייתה חוזרת לקווי הייצור, כיצד היא הייתה נראית?"
המכונית האייקונית שהחליפה את הפיאט 850 בשנת 1971 והתפתחה במשך השנים עם 3 דורות שונים שיוצרו עד לשנת 1987 ואז היא הוחלפה על ידי הפיאט אונו. דייויד אובנדורפר, המעצב שקיבל עליו את המשימה, בחן את העיצוב של המכונית המקורית מהדור הראשון שלה במטרה לעצב דגם חדיש שנושא כמה מהמוטיבים המוכרים ההם במטרה לשמר אותם ולהזכיר את המכונית המקורית גם בגרסה המודרנית. אובנדורפר לא הסתפק רק בגרסת 3 דלתות ועיצב גם מכונית בגרסת 5 דלתות וגם מכונית בעיצוב ספורטיבי. ה-127 הייתה מאוד פופולארית בישראל והתמודדה בכבוד על מקומה בשוק הרכב המקורי עם האחות מאיטליה, אוטוביאנקי וגם עם פורד פיאסטה שהגיעה מספרד. האופוזיציה הצרפתית הייתה רנו 5 ופיג'ו 204 המסוגננת שהגיעה גם בגרסת קבריולה.
שירים יד כל מי שזוכר את ה-127 ושישאיר את היד באוויר כל מי שרוצה לראות אותה חוזרת לשוק הרכב באירופה אחרי שתביטו בתמונות.