לנד רובר תלויה בשורה של גורמים כלכליים (וגם בכושר המצאה) כדי לשרוד את השנים הקרובות. השוק הסיני, פעם זירת המסחר היציבה ביותר של המותג הבריטי כבר לא נוהר בהמוניו אחרי הכוכבים של JLR והאפקט השלילי ניכר במסדרונות סוליהול בבריטניה. החברה רשמה בשנה האחרונה קיטון של 4% נוספים במכירות רכב גלובליות ולאור זאת גיבשה תכנית חירום, במסגרתה תנסה לקצץ 2.5 מיליארד לירות שטרלינג אחרי שדיווחה על הפסדים של 3.7 לירות שטרלינג ברבעונים האחרונים.
למרות התחזית הקודרת, לנד רובר ממשיכה בהאצת פיתוח רכב ה-4X4 האייקוני בגלגולו המודרני, ה-לנד רובר דיפנדר החדש. החברה פרסמה בימים האחרונים תמונות מסוות של דגם האב-טיפוס של הדיפנדר 2020 במהלך מבחנים חוצי יבשות; הוא צלח מדבר ב-50 מעלות, את הרי הרוקי בגובה של 3 קילומטרים, משטחי מלח, סלעי ענק, נהיגה באזורים מקפיאים (-40 מעלות) וכבישים מפותלים. רכב האב-טיפוס צבר עד כה מעל 1.2 מיליון קילומטרים על מד המרחק שלו ובלנד רובר אומרים שבסך הכול בוצעו על גבי הפלטפורמה הזו 45,000 מבחנים שונים במספר מדינות: ארה"ב, בלגיה, איחוד האמירויות, איטליה, ספרד, קניה, אנגליה, גרמניה שוודיה ועוד.
לנד רובר לא מנדבת פרטים טכנים אודותיו, אבל ידוע כי ישווק במרכב קצר ו-ארוך וכן ישען על רצפה מחוזקת של ריינג' רובר ספורט ו-דיסקו. לנד רובר תוכל לנצל מנועי דיזל ו-בנזין מגוונים מהמחסן המורחב של יגואר והיא מבטיחה שבניגוד לקודמו, יוכל להתמודד גם עם הכביש הסלול בצורה מאוזנת כמו SUV משפחתי. למרות זאת, שדה המרעה העיקרי שלו הוא עדיין מחוץ לגבולות האספלט ושם הוא עתיד למצוא תחרות ישירה מול דגמים קלאסיים לשטח כמו ג'יפ רנגלר, מרצדס G קלאס וברמה מסוימת גם מול טויוטה לנד קרוזר.
שנים רבות הביעו חשש בכירי לנד רובר מפני האפשרות להחליף את הדיפנדר באבולוציה מעט "מלאכותית" שמוגבלת על ידי כוחות רגולוטורים של המאה ה-21. נראה שגם בשלב הנוכחי, חודשים ספורים לפני שהרכב יושק רשמית (כנראה באמצע 2020) טרם השתחררו מהחרדות; "מההתחלה ידענו שהמשך של הדיפנדר הוא משימה לא קלה בכלל. זה להציב לעצמנו את הרף הכי גבוה שאפשר. הוא צריך גם לעמוד בכל התקנות. הוא לא יכול להיות העתק של הדגם היוצא אחרי שב-2017 הוא חוסל על ידי תקנות בטיחות וזיהום אוויר".
לנד רובר הפסיקה את ייצורו של הדיפנדר 3 בסוף שנת 2016 אחרי 67 שנים של הרכבה רציפה, ולמעשה חוללה שינוי גדול בתוך רצפת הייצור של המפעל הבריטי. בתוך כך, בשורה נוספת שיוצאת בימים אלה מתוך מטה JLR מדברת על העתקת הרכבתו למפעל הסלובקי, ניטרה שנפתח בשנה הקודמת עם קיבולת של 150 אלף מכוניות בשנה. הוא יעלה לייצור לצידו של לנד רובר דיסקברי.
לנד רובר דיפנדר המקורי שנולד ב-1948 היה תוצר של פוסט-מלחמת העולם השניה, ותפקידו העיקרי היה לשמר את גרעין החברה הבריטית בתקופת השיקום של אירופה. הדגם הראשון גייס מכלולים אמריקנים למחצה באדיבות ג'יפ רנגלר עם מנוע 4 צילינדרים מסדרת רובר P3. דורות ההמשך, סדרה 1 ו-סדרה 2 הצליחו לבסס את האחיזה בשוק, אבל רק סדרה 3 שהוזנקה ב-1971 חוללה את התפנית הדרמטית ברמת המכלולים והעמידות. דגם זה כבר הושק עם מנוע V8 והעיצוב הרבוע שלו הפך לסימן ההיכר של לנד רובר עד היום.