אם בישראל זה לא חוקי, סעו לארה"ב לעסוק בשיפור מכוניות

מתחילת חודש הבא ניתן יהיה להגיש בקשה לוויזת המשקיעים היוקרתית E-2, המאפשרת לישראלים לשהות ולעבוד בארצות הברית וזאת בכפוף להתחייבות כי השקעתם תיצור מקומות עבודה במשק האמריקאי

מערכת עולם הרכב
א א א א (שנה גודל)
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)
תחילת כתבה

אין דבר מסרס יותר מאשר להיות מכונאי שמעוניין לעסוק בשיפורי רכבים בישראל. לשון החוק שקובעת כי לא ישנה אדם מבנהו של רכב אלא לפי היתר בכתב מאת רשות הרישוי יוצרת מצב בו כמעט ולא ניתן לשפר רכבים בארץ. אז אם לא בקרב העם היושב בציון, הנה חלופה - בראשון למאי עתיד להיכנס לתוקפו חוק שיאפשר חלומות מוטוריים בארצות הברית -  במדינה המובילה בעולם בתחום שיפורי הרכב.

 

למעשה, החל מתחילת החודש הבא ניתן יהיה להגיש בקשה לוויזת המשקיעים היוקרתית E-2, המאפשרת לישראלים לשהות ולעבוד בארצות הברית, זאת בכפוף להתחייבות כי השקעתם תיצור מקומות עבודה במשק האמריקאי.

עודד רוז, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-ארצות הברית, מסביר כי  מדובר למעשה באשרה מיוחדת חדשה שנוספת להסכם הסחר בין שתי המדינות שנחתם ב-1985. ל-40 מדינות יש כיום הסכם סחר חופשי עם ארצות הברית, הכולל אשרה כזו, אולם היא נמנעה עד כה מאזרחים ישראלים.

את המהלך לקידום אשרות העבודה ההדדיות יזם וקידם בעשור האחרון עו"ד צבי קן תור, שותף במשרד עוה"ד קן תור & עכו, העומד בראש ועדת האשרות בלשכת המסחר ישראל אמריקה שמסביר  כי ייחודה של האשרה נובע מכך שאין הגבלה כמותית שנתית על מספר הבקשות לאשרה שניתן לאשר, וזאת בניגוד לאשרות אחרות.

כמו כן, ניתן לבקש אשרת E2 כל השנה, וביחס לכל כמות של עובדים, בהתאם לצורך ואין הכרח שאלו יהיו בעלי תואר אקדמי וניסיון בחברה המגישה את הבקשה, או עם כישורים ייחודיים שקשה למצוא בארצות הברית. כמו כן, אין דרישה לשכר מינימום: העובדים, אזרחי ישראל, שעבורם מבוקשת האשרה לא מחויבים לקבל את השכר הנהוג בתחום, או כל שכר מינימלי אחר. עם זאת, השכר צריך לעמוד במבחן ההיגיון של הקונסול.

קבלת אשרת 2-E מותנת בעיקר בכך שמכונאי הרכב יוכיח שהוא מעמיד לרשות העסק שיפתח, הון עצמי בסכום מספק כדי להבטיח את מימון העסקתו בתקופת ההקמה וכן שהעסק יצור מקומות עבודה לאזרחים אמריקאים. למעשה, מסביר קן תור כי כבר בינואר 2017 אישרה ממשלת ישראל את התקנות ההדדיות עם ארה"ב המאפשרות קבלת אשרת E-2 לישראלים שמעוניינים לעבוד בארה"ב ומסוג ב-5 לאמריקאים שירצו לעבוד בישראל על בסיס השקעה בישראל. אולם היות ובישראל לא היה קיים מסלול של מתן אשרת עבודה לאזרח זר על בסיס השקעה, היה צריך לתקן שורה של תקנות וועדת הפנים של הכנסת נדרשה לאשרן

האשרה אינה פותחת דלת רק בפני מכונאים בתחום השיפורים אלא גם בפני אלו שרוצים להקים מוסכים. המהלך נולד בעקבות תלונות ובקשות של חברות ישראליות רבות לפעול לתיקון המציאות הבלתי אפשרית שבה הן לא יכולות לפעול בארה"ב, לשלוח עובדים ישראלים, לנהל את השיווק בעזרתם או ליזמים לעבוד בארה"ב באשרת עבודה רגילה.

קן תור מוסיף כי משך שהות על פי אשרה זו בארה"ב -  בלתי מוגבל: היא  מונפקת לתקופה ראשונית של עד חמש שנים, כאשר אפשר לבקש הארכות שהות לעובד ולחברה ללא הגבלה, כל עוד העסק עומד בתנאי הכשירות. בנוסף : אין הכרח שהמחזיק באשרה ישמור על מקום מגורים מחוץ לארצות הברית במהלך שהייתו בארצות הברית.

כאן ניתן לקבל מידע נוסף לגבי האשרה E2.

עו"ד צבי קן תור (צילום: יחצ)
עו"ד צבי קן תור (צילום: יחצ)

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!

 

מעבר לתגובות