שטח קטן לכל המשפחה: הכירו את מרצדס GLB

מרצדס משחילה רכב נוסף במשפחת הקרוסאוברים אבל הפעם עם פניה לחובבי השטח ואפילו מקום ל-7 נוסעים. בשנה הבאה בכבישים, או בהרים

תגיות: מרצדס

ניר בן טובים
א א א א (שנה גודל)
תחילת כתבה

מרצדס ממשיכה לקושש פתרונות יצירתיים לרגל הביקוש הסוחף בקבוצת הקרוסאוברים, ואחד מהם קורם פח וגלגלים במסגרת תערוכת הרכב הסינית המתקיימת בימים אלו בשנחאי. "ניסינו לשאול את עצמנו שאלה פשוטה: האם יש מקום לרכב נוסף בין ה-GLA ל-GLC והתשובה שלנו היא כן, ה-GLB קונספט. זהו רכב SUV אגרסיבי, בעל נוכחות דומיננטית אבל מאוד ידידותי למרות המידות הקומפקטיות שלו, בין אם מנעים את זמנם של 7 נוסעיו או יוצא להרפתקאות". כך מסרה בריטה סגר, מבכירי דריקטוריון חברת דיימלר העולמית.

קטגוריית ה-4X4 הגרעינית ידעה ימים טובים יותר, אבל מסתמן שלפחות השמות המובילים בענף עדיין לא הרימו ידיים לחלוטין. במרצדס פתחו רעיון ל"בייבי G קלאס" במשך הרבה מאוד שנים אבל לא מצאו את הפלטפורמה הנכונה או האמצעים השיווקים להכשיר רכב מסוג כזה. חלק מהשינוי התפישתי נעוץ גם בפריצת הטנדר החדש של מרצדס, ה-X קלאס שהוצג לפני כשנתיים לערך כתוספת 4X4 מאזור השוליים. אבל עדיין, כל זה רחוק מלהיות טיעון משכנע עבורם לייצר רכב כפול הנעה רציני נוכח היקף מכירותם הצנוע.   

את המכלולים לוקח ה-GLB מהג'יפון הקומפקטי GLA וכן מסדרת ה-A קלאס, כלומר מבוסס על רצפה מודולארית (מה שאיפשר לשתול בחלל הפנימי שורה שלישית בלי לקמט את כל הנוסעים). הוא קצר ב-2 ס"מ לערך מ-GLC אבל גבוה ממנו בכמעט 16 ס"מ. העיצוב רבוע, שרירי ומוצק ומתחת לקשתות נועל ה-GLB חישוקי 17 אינץ' על צמיגי שטח קלאסיים. הוא יהיה בעל מערכת הנעה כפולה 4מאטיק אלקטרונית בעלת שלושה מצבי כיול לנהיגת שטח עם וויסות כוח משתנה לשני הסרנים ביחס לתנאי האחיזה של הגלגלים. מרצדס התאימה לו גם סט מיגונים מסביב למרכב ועוד כמה תוספות ייעודיות כדי להשוות לו מראה קשוח יותר.

תא הנוסעים מפואר, מרווח (בסיס גלגלים 2.83 מ') וכולל את מערכת ה-MBUX הקולית לתפעול חלק ממערכות הפנים. הדשבורד לא כולל המון מתגים ובמרכז המפלס העליון צג ראשי רוחבי ברזולוציה גבוהה עם אינטגרציה מלאה של לוח המחוונים. במרצדס אגב מבטיחים שלמרות הקיטון הצנוע במידותיו בהשוואה ל-GLC, הוא "יכול לאכלס שני מבוגרים בגודל ממוצע גם בשורה השלישית". תהיה גם גרסת 5 מושבים רגילה.

כוח מגיע ממנוע אחד בשלב זה - בנזין טורבו בנפח 2.0 ל', 4 צילינדרים בהספק מרבי של 224 כ"ס ו-35 קג"מ. על העברת העוצמה מופקדת תיבת הילוכים אוטומטית (דו-מצמדית) שמונה מהירויות אך כרגע נתונים אודות האצה או ביצועים טרם פורסמו במסגרת ההשקה של דגם האב-טיפוס. בהמשך תצטרפנה עוד גרסאות כולל חבילת AMG עם למעלה מ-300 כ"ס ובעתיד תהיינה גם גרסאות חשמליות עם טווח של כ-450 ק"מ בין טעינות.

ה-GLB קונספט ערוך להופיע בגרסתו הסדרתית בסוף השנה, עם מכירות ראשונות בתחילת שנת 2020 במחירים שינועו בין 38-50 אלף דולר (תלוי בגרסה). השאלה שנותרה על הפרק היא, האם מרצדס באמת מתכוונת לכל הצהרותיה בנוגע ליכולות שטח, או שמא שוב נקבל כאן ג'יפון מנוטרל שכולו מיועד לטיפוס על גבעות במשקל נוצה וגיחות לקניון. לדברי מרצדס הרכב יהיה "פחות נועז" מדגם הראווה. נמתין בסבלנות לשנה הבאה, אבל יש לנו תחושה שלא תהיינה כאן בשורות דרמטיות לחוג עכברי השטח.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!

 

 

 

הוסף תגובה