פיאט-
קרייזלר נמצאת על המדף לרכישה או מיזוג מזה תקופה ארוכה. לא מדובר בתקופה של שנים אלא תקופה של שנה בערך מאז מותו הפתאומי של סרג'יו מרקיאונה שעמד בראש חברת FCA עם רעיונות ותכניות וחזון נפלא לעתיד מוטורי וכלכלי עצום. לאחר מותו של מרקיאונה בטרם עת, עבר הניהול של החברה האיטלקית-אמריקאית לידיו של ג'ון אלקין מבני משפחת אניילי והוא כנראה חסר סנטימנטים בהשוואה לאיטלקים כי אלקין ממשיך לחפש רוכשים לפיאט-
קרייזלר ולאחרונה פורסם כי פיג'ו-סיטרואן-אופל התעניינה ברכישת החברה אך המו"מ לא הניב את העסקה המדוברת.
כעת מדווחים עיתוני הכלכלה באירופה, כי תאגיד
רנו-
ניסאן מעוניין ברכישה של
פיאט-
קרייזלר במטרה להפוך לתאגיד הגדול ביותר ולגבור על פולקסוואגן ועל טויוטה ולעלות למקום הראשון במכירת מכוניות בעולם כולו. נציין כי
רנו-
ניסאן ומיצובישי (הברית המוטורית הגדולה) כבר הצליחה לעמוד בראש הרשימה אבל הרכישה של
פיאט-
קרייזלר עשויה להציב אותם שם ללא עוררין כשבאמתחתם מותגים חזקים נוספים באירופה כדוגמת דאצ'יה ויש להם שליטה גדולה גם בשווקים רחוקים כמו רוסיה או ברזיל ומדינות נוספות בדרום אמריקה.
רגע לפני שהעסקה יוצאת לפועל ולמרות העובדה שהמניות של
רנו-
ניסאן וגם של
פיאט-
קרייזלר עלו ביותר מ-3% בבורסות בפריז ובמילנו בזכות השמועות אודות המיזוג או הרכישה, צריך לזכור שרנו-
ניסאן מנסים בעצמם להתאושש מהפרשה העגומה של קרלוס גון, מי שהיה נשיא התאגיד היפני-צרפתי ובימים אלה ממש עסוקים בשתי החברות להרגיע את הרוחות והם מנהלים פגישות על מיזוג מחודש ומאוזן יותר בהובלתו של ז'אן דומיניק סנארד, נשיא
רנו.