המכונית המשפחתית הקומפקטית של
סקודה תציין השנה את יום ההולדת ה-60 שלה כשהיא שומרת על מעמדה כרב מכר של היצרן הצ'כי למרות כל הביקושים באירופה לקרוסאוברים ו-SUV לרבות אלה של
סקודה עצמה. שמה של המכונית מגיע מהמילה הלטינית "אוקטו", כלומר המספר 8. המכונית נקראה כך כי היא הייתה המכונית השמינית שסקודה החלה לייצר אחרי מלחמת העולם השנייה והיא הייתה חשובה אז כפי שהיא היום. הדור הראשון של האוקטביה נולד בשנת 1959 ותחת מכסה המנוע שלה היה מנוע קטן בנפח 1.1 ליטר עם ארבע בוכנות עם הספק של 40 כוחות סוס.
האוקטביה עברה כמה מתיחות פנים וגרסאות ובחלוף 5 שנים מהיוולדה היא קיבלה את השם אוקטביה 1000 והגיעה כגרסה עם מנוע אחורי. ההצלחה של המכונית בדור הראשון הייתה גדולה מאוד ולא פחות מ-360,000 מכוניות יוצרו ב-12 השנים של הדור הראשון שלה במפעלים במלאדה בולסלב שבצ'כיה (אז צ'כוסלובקיה). בשנת 1991 נרכשה החברה על ידי פולקסוואגן הגרמנית וב-1996 קיבלנו את האוקטביה המודרנית שהפכה למכונית גלובלית ולא רק כזאת שמתויגת עם השוק המזרח אירופאי. המכונית קיבלה גם גרסה ספורטיבית בשם RS יחד עם גרסת סטיישן מעוצבת ועד לשנת 2004 נמכרו קרוב למיליון וחצי אוקטביות מהגרסאות הללו.
הדור הבא נולד ב-2004 והמשיך לככב בשוק הרכב באירופה במשך 9 שנים עם מכירות מטורפות של קרוב ל-2.3 מיליון אוקטביות עד שנת 2013 שבה קיבלנו את הדור האחרון שאותו אנו מכירים עד היום אחרי עדכון ב-2017. מאז 2013 ועד עתה נמכרו עוד 2.5 מיליון אוקטביות וכעת לכבוד יום ההולדת ה-60 של המכונית, תגיע גרסה חדשה לגמרי. אחרי כל השנים ואחרי מכירה של 6.5 מיליון מכוניות הגיעה עת להיכנס לעידן החשמלי אך טרם פורסם רשמית האם מדובר בגרסה היברידית או פלאג אין (כמו בסופרב החדשה) אבל לא נצטרך לחכות זמן רב עד להודעה כי המכונית תוצג כבר בחודשים הקרובים.