זן בסכנת הכחדה: החל שיווק אאודי TT המחודשת בישראל

אאודי TT זכתה לרענון טכנולוגי לשנת הדגם 2019 ומושקת בישראל במחיר התחלתי של 299 אלף שקלים. רק חבל שזו עשויה להיות הפעם האחרונה שלה

ניר בן טובים

תגיות: אאודיאאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אאודי מציינת בימים אלו 20 שנה להזנקת סדרת ה-TT, אבל על רקע ציון הדרך מתגברים סימני שאלה בנוגע להמשך דרכה של מכונית הספורט הגרמנית. על פי דיווחים של כלי התקשורת בפרנקפורט, מנכ"ל החברה ברנט שוט אומר כי חטיבת אאודי בוחנת את יעדיה האסטרטגיים במטרה להקציב משאבים גדולים יותר לחשמול ההיצע והיא לא יכולה להרשות לעצמה להפגין נוכחות בכל סגמנט, בכל מדינה ובכל מקום. כשנשאל ספציפית לגבי ה-TTהעיר בכנות: "הלב שלי ממש נצבט כשאני חושב על עתיד בלי TT. אני מאמין שתהיה לה מחליפה כלשהיא, אני לא יודע אם זו תהיה TT או יורשת ישירה שלה, אבל מכונית אייקונית נמצאת על הפרק. יש לי כבר כל מיני כיוונים לגבי המחליפה שלה כשיגיע היום".

אאודי לא זוממת שום דבר מעשי בינתיים, אבל באנגליה הופצו דיווחים לפיהם ה-TT הבאה תעבור המרה למכונית 4 דלתות דמוית קופה עם מערכת הנעה היברידית. לפי שעה כאמור שום דבר קונקרטי לא אושר סופית, מה שמשאיר אותנו לפחות עוד שנתיים עם ה-TT ומתיחת הפנים האחרונה לה זכתה ממש לפני מספר חודשים, רענון למחצה שכבר בימים אלו נמצא באולמות המכירה של היבואנית המקומית צ'מפיון מוטורס. 

אז מה חדש ב-TT? במסגרת מתיחת הפנים שהוצגה ביולי האחרון באירופה, טיפלו אאודי בפגושים בשני קצותיה, יש לה כעת שבכה מודגשת עם אפקט תלת ממד, קו מסוגנן לאורך הדלתות, קצת שינויים באזור החלק התחתון בצמוד למפלטים וכן חודדו הפנסים הקדמיים. באבזור התקני של ה-TT חישוקי 19 אינץ' ותא הנוסעים כולל את מערכת ה-MMI החדישה ביותר ולוח המחוונים הוירטואלי בגודל 12 אינץ' מול עיני הנהג עם הקרנה של כל האינפורמציה הנדרשת. כן מגיעה ה-TT עם מערכת שמע לה 8 רמקולים,  מפתח חכם, מושבי ספורט ארוזים בריפודי אלקנטרה, מערכת לשטיפת הפנסים הקדמיים, חיישני תאורה וגשם ועוד. 

לפחות בשלב הנוכחי, תשווק ה-TT רק עם מנוע טורבו בנזין אחד בשני הספקים שונים;  בגרסת הבסיס, ה-40TFSI עומד הספק מנוע ה-2.0 ל' טורבו על 197 כ"ס ו-32 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד. גרסת הקוואטרו כפולת ההנעה של מנוע זה מחלצת הספק מרבי של 245 כ"ס ו-37 קג"מ ב-1,600 סל"ד עם האצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות. שני המנועים מחוברים אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות.  גרסת ה-TTS שעדיין אינה משווקת בארץ מפיקה 306 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-4.5 שניות), כמו גם גרסת ה-TTRS לה תפוקה של 400 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות.

 אאודי TT תשווק בישראל במרכב קופה ומרכב רודסטר. המחירים יחלו ב-299 אלף שקלים לדגמי הבסיס.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!