מהלימוזינה של פוטין ועד מכונית מעופפת: ניצוצות גאונות בז'נבה

לא כל המכוניות שהוצגו בתערוכת הרכב של ז'נבה זכו לסיקור תקשורתי נרחב. אבל הנה כמה מהן שראויות להתייחסות מיוחדת

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בסרטון: פרארי F8 טריביוטו - מחליפת פרארי 488. בישראל בתחילת השנה הבאה.

לא נחתום את תערוכת ז'נבה 2019 בלי לחטט בערימת המכוניות החריגות שהצליחו לצוד את עיני המבקרים בשוויץ, אבל אולי פחות הלהיבו את כלי התקשורת הגדולים שהיו עסוקים בחשיפות המרכזיות. ליקטנו עבורכם בגלריה קומץ מכוניות ורכבי ראווה של יצרני רכב קטנים וגדולים שהטיסו לאירוע הנוצץ את היצירות האחרונות שלהם. גימיקים לא חסרים בין כלי רכב חד פעמיים לכנפיים מוגזמות ותאי נוסעים מגלקסיה רחוקה מאוד, אבל גם פטנטים פורצי גבולות ומכוניות אב-טיפוס שעוד נשמע עליהם הרבה מאוד בשנים הקרובות הותירו חותם.  עוד הרבה על התערוכה ממש בקרוב, במהדורה החדשה של "עולם הרכב".  

אסטון מרטין לגונדה. מכונית חשמלית בהשראת יאכטות-ספורט. כביש-שטח מפואר שרוצה להתחרות ברולס רויס קולינן עם מערכת נהיגה אוטונמית דרגה 4. בגלגול הקודם 'לגונדה' הייתה מכונית סאלון מפוארת בייצור מוגבל של 645 יחידות בין השנים 1974-1990
אסטון מרטין לגונדה. מכונית חשמלית בהשראת יאכטות-ספורט. כביש-שטח מפואר שרוצה להתחרות ברולס רויס קולינן עם מערכת נהיגה אוטונמית דרגה 4. בגלגול הקודם 'לגונדה' הייתה מכונית סאלון מפוארת בייצור מוגבל של 645 יחידות בין השנים 1974-1990
מכונית ה-'מארק-זירו' של טוני פייך, הבן של פרדיננד פייך יו"ר פולקסווגן לשעבר והנכד של מייסד חברת פורשה. מכונית חשמלית מודולארית עם מערכת קירור מתקדמת לסוללות וטווח נסיעה של 500 קילומטרים בין טעינות. היא מסוגלת לאכלס מערכות הינע מגוונות כמו מימן, בנזין ועוד. היא גם נראית טוב ויש לה מעל 600 כ"ס. עוד נשמע על המכונית הזו
מכונית ה-'מארק-זירו' של טוני פייך, הבן של פרדיננד פייך יו"ר פולקסווגן לשעבר והנכד של מייסד חברת פורשה. מכונית חשמלית מודולארית עם מערכת קירור מתקדמת לסוללות וטווח נסיעה של 500 קילומטרים בין טעינות. היא מסוגלת לאכלס מערכות הינע מגוונות כמו מימן, בנזין ועוד. היא גם נראית טוב ויש לה מעל 600 כ"ס. עוד נשמע על המכונית הזו
לקסוס מכוונת ישירות למרצדס S קלאס קבריולה עם ה-LC קונברטיבל. מבטיחים לנו מנוע עם 470 כ"ס ומנוע היברידי נוסף בהספק של כ-380 כ"ס לפחות
לקסוס מכוונת ישירות למרצדס S קלאס קבריולה עם ה-LC קונברטיבל. מבטיחים לנו מנוע עם 470 כ"ס ומנוע היברידי נוסף בהספק של כ-380 כ"ס לפחות
קונינגסג jasko. המכונית הסדרתית המהירה בעולם לכביש ציבורי. כמה מהירה? 482 קמ"ש. מעל 1600 כ"ס ומחיר של 3 מיליון דולר למכונית. בהצלחה
קונינגסג jasko. המכונית הסדרתית המהירה בעולם לכביש ציבורי. כמה מהירה? 482 קמ"ש. מעל 1600 כ"ס ומחיר של 3 מיליון דולר למכונית. בהצלחה
אסטון מרטין נוספת שהוצגה בז'נבה היא ה-וונקטיש קונספט ויז'ן. תגיע לייצור רק בעוד 3 שנים עם מנוע היברידי המפיק מעל 800 כ"ס
אסטון מרטין נוספת שהוצגה בז'נבה היא ה-וונקטיש קונספט ויז'ן. תגיע לייצור רק בעוד 3 שנים עם מנוע היברידי המפיק מעל 800 כ"ס
מכונית העל של חברת 'היספנו-סויצה' (ספרדי-שוויצרי). מבוססת על אאודי R8 עם הספק של 1,005 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות, ועד 380 קמ"ש מרביים. השורשים של החברה קבורים אי שם ב-1904 ולאורך עשורים רבים של המאה הקודמת. עסקה בפיתוחים הנדסיים לעולם הרכב וגם התעופה. רואים לא?
מכונית העל של חברת 'היספנו-סויצה' (ספרדי-שוויצרי). מבוססת על אאודי R8 עם הספק של 1,005 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות, ועד 380 קמ"ש מרביים. השורשים של החברה קבורים אי שם ב-1904 ולאורך עשורים רבים של המאה הקודמת. עסקה בפיתוחים הנדסיים לעולם הרכב וגם התעופה. רואים לא?
קרוס בין מכונית וקוודרוסייקל? משהו כזה. זה לפחות הרעיון של חברה קטנה סלובקית בשם אנגלר. ה-FF סופרסקווד שלהם נעזר במנוע של למבורגיני גייארדו עם 850 כ"ס. רק תדמיינו את ההאצה של המפלץ הזה ל-100 קמ"ש על משקל של פחות מ-840 קילוגרמים. המספרים אומרים 0-100 קמ"ש ב-2.5 שניות ועד 315 קמ"ש.  מפחיד
קרוס בין מכונית וקוודרוסייקל? משהו כזה. זה לפחות הרעיון של חברה קטנה סלובקית בשם אנגלר. ה-FF סופרסקווד שלהם נעזר במנוע של למבורגיני גייארדו עם 850 כ"ס. רק תדמיינו את ההאצה של המפלץ הזה ל-100 קמ"ש על משקל של פחות מ-840 קילוגרמים. המספרים אומרים 0-100 קמ"ש ב-2.5 שניות ועד 315 קמ"ש. מפחיד
ה-AURUS סנאט  L700 היא לימוזינה שמיוצרת עבור ולדימיר פוטין בערך מ-2013. זאת אינה הפעם הראשונה שלה בתערוכת רכב אבל לשוויץ היא הגיעה עם בשורה לאתגר את מכוניות הפאר של בנטלי ורולס-רויס. עיצוב מועתק או לא, יש לה בסיס גלגלים ענקי של 4.3 מ' ואורך של 6.6 מ'. את הטנק הרוסי הזה מגלגל מנוע היברידי שמונה צילינדרים עם 590 כ"ס. אפשר לאפיין את הרכב עם כל מיני קישוטים חיצוניים ופנימיים וגם להזמינו עם חבילת שריון נגד טרוריסטים. המחיר יעמוד על כ-200 אלף יורו. אומרים אגב שלפוטין מעורבות בבחירת האבזור עבורה
ה-AURUS סנאט L700 היא לימוזינה שמיוצרת עבור ולדימיר פוטין בערך מ-2013. זאת אינה הפעם הראשונה שלה בתערוכת רכב אבל לשוויץ היא הגיעה עם בשורה לאתגר את מכוניות הפאר של בנטלי ורולס-רויס. עיצוב מועתק או לא, יש לה בסיס גלגלים ענקי של 4.3 מ' ואורך של 6.6 מ'. את הטנק הרוסי הזה מגלגל מנוע היברידי שמונה צילינדרים עם 590 כ"ס. אפשר לאפיין את הרכב עם כל מיני קישוטים חיצוניים ופנימיים וגם להזמינו עם חבילת שריון נגד טרוריסטים. המחיר יעמוד על כ-200 אלף יורו. אומרים אגב שלפוטין מעורבות בבחירת האבזור עבורה
לפחות פעמיים דיווחנו השנה על המכונית החשמלית של הונדה והנה היא הוצגה בתערוכת ז'נבה בדגם אב-טיפוס לקראת ייצור סדרתי. אורכה 4 מ' ורוחבה 1.75 מ'. יהיה לה מנוע חשמלי אחד בעל טווח נסיעה שימושי שיכול להתחרות ברנו זואי וגם מול ב.מ.וו i3. העיצוב הפנימי כולל חומרים "ביתיים" ועם הרבה חשיבה על נוחות הנוסעים. על הכביש כבר בשנה הבאה
לפחות פעמיים דיווחנו השנה על המכונית החשמלית של הונדה והנה היא הוצגה בתערוכת ז'נבה בדגם אב-טיפוס לקראת ייצור סדרתי. אורכה 4 מ' ורוחבה 1.75 מ'. יהיה לה מנוע חשמלי אחד בעל טווח נסיעה שימושי שיכול להתחרות ברנו זואי וגם מול ב.מ.וו i3. העיצוב הפנימי כולל חומרים "ביתיים" ועם הרבה חשיבה על נוחות הנוסעים. על הכביש כבר בשנה הבאה
עוד רכב קרוב יותר לקרקע מאשר לאוויר הוא סאנגיונג קורנדו החדש. SUV משפחתי שיתברג מעל טיבולי עם מנוע 1.5 ל' טורבו בנזין בהספק של 165 כ"ס ותיבת שש מהירויות אוטומטית. יכול להיות הצלחה בהינתן המחיר הנכון. ביבואנית המקומית טלקאר לא יודעים עדיין אם יגיע לישראל
עוד רכב קרוב יותר לקרקע מאשר לאוויר הוא סאנגיונג קורנדו החדש. SUV משפחתי שיתברג מעל טיבולי עם מנוע 1.5 ל' טורבו בנזין בהספק של 165 כ"ס ותיבת שש מהירויות אוטומטית. יכול להיות הצלחה בהינתן המחיר הנכון. ביבואנית המקומית טלקאר לא יודעים עדיין אם יגיע לישראל
סובארו VIZIV קונספט. עוד פרשנות של היצרן היפני לשפת העיצוב העתידית של המותג. יש בו רמיזות לדור הבא של האימפרזה וה-XV קרוסטרק. אבל לא הרבה מעבר לכך
סובארו VIZIV קונספט. עוד פרשנות של היצרן היפני לשפת העיצוב העתידית של המותג. יש בו רמיזות לדור הבא של האימפרזה וה-XV קרוסטרק. אבל לא הרבה מעבר לכך
מכונית העל של חברת BAIC הסינית. קוראים לה Arcfox gt ואפשר לרכוש אותה בגרסת "כביש" עם 1005 כ"ס או בגרסת מסלול עם 1600 כ"ס. הם מקווים שהיא תסייע להם לחזק את המותג בעולם ולחדור אל לב ליבו של שוק מכוניות הקצה באירופה
מכונית העל של חברת BAIC הסינית. קוראים לה Arcfox gt ואפשר לרכוש אותה בגרסת "כביש" עם 1005 כ"ס או בגרסת מסלול עם 1600 כ"ס. הם מקווים שהיא תסייע להם לחזק את המותג בעולם ולחדור אל לב ליבו של שוק מכוניות הקצה באירופה
פולסטאר 2. התשובה של חטיבת הביצועים של וולוו ל-טסלה מודל 3. מכונית חשמלית במבנה פאסטבק. טווח הנסיעה המרבי על הסוללה הוא 443 קילומטרים והמחיר לרכב עומד על 42 אלף יורו. תחילת הייצור בסין בשנת 2020
פולסטאר 2. התשובה של חטיבת הביצועים של וולוו ל-טסלה מודל 3. מכונית חשמלית במבנה פאסטבק. טווח הנסיעה המרבי על הסוללה הוא 443 קילומטרים והמחיר לרכב עומד על 42 אלף יורו. תחילת הייצור בסין בשנת 2020
Mole היא חברה איטלקית שמייצרת גרסאות מעוצבות על בסיס דגמים קיימים. כך עשתה בעבר על רצפת אלפא רומיאו 4C עם פרויקט מיוחד וזו הגרסה החדשה שלה, ה-Almas. הפעם הם כבר פיתחו פלטפורמה עצמאית עם מרכב מסיבי פחמן ושאבו הרבה השראה מעולם הרכב האיטלקי. זו מכונית GT שניתן להתאים לה מגוון מנועים אבל הם לא ממש פרסמו פרטים נוספים אודותיה
Mole היא חברה איטלקית שמייצרת גרסאות מעוצבות על בסיס דגמים קיימים. כך עשתה בעבר על רצפת אלפא רומיאו 4C עם פרויקט מיוחד וזו הגרסה החדשה שלה, ה-Almas. הפעם הם כבר פיתחו פלטפורמה עצמאית עם מרכב מסיבי פחמן ושאבו הרבה השראה מעולם הרכב האיטלקי. זו מכונית GT שניתן להתאים לה מגוון מנועים אבל הם לא ממש פרסמו פרטים נוספים אודותיה
אחת המכוניות הראשונות שנחשפו בז'נבה היא ה-ID באגי. מכונית קונספט חשמלית שנולדה כמחווה לחיפושית-באגי של שנות ה-60 רק עם מערכת הנעה חשמלית. היא הוצגה על הבמות של פולקסווגן בגרסת טרום ייצור (70% מוכנה, כך הם אומרים) ותגיע לייצור רגיל מתישהו ב-5 השנים הקרובות
אחת המכוניות הראשונות שנחשפו בז'נבה היא ה-ID באגי. מכונית קונספט חשמלית שנולדה כמחווה לחיפושית-באגי של שנות ה-60 רק עם מערכת הנעה חשמלית. היא הוצגה על הבמות של פולקסווגן בגרסת טרום ייצור (70% מוכנה, כך הם אומרים) ותגיע לייצור רגיל מתישהו ב-5 השנים הקרובות
הגלגול המודרני של לנצ'יה סטרטוס נולד מחדש בזכות מיליארדר גרמני בעל חיבה למכוניות הראלי הקלאסיות. היא פותחה על ידי סדנת פינינפרינה על רצפת פרארי F430 והיא נמכרת תחת חסות חברת Manifattura Automobili Torino. רק 25 תיוצרנה עם מנוע פרארי בהספק של מעל 600 כ"ס. המחיר לדגם כ-650 אלף יורו
הגלגול המודרני של לנצ'יה סטרטוס נולד מחדש בזכות מיליארדר גרמני בעל חיבה למכוניות הראלי הקלאסיות. היא פותחה על ידי סדנת פינינפרינה על רצפת פרארי F430 והיא נמכרת תחת חסות חברת Manifattura Automobili Torino. רק 25 תיוצרנה עם מנוע פרארי בהספק של מעל 600 כ"ס. המחיר לדגם כ-650 אלף יורו

 

אחת ההופעות המיוחדות בתערוכת ז'נבה. בשנות ה-50 הופיעה מכונית בשם 'סהרה המוזהבת' שהיתה מבוססת על לינקולן קפרי פרטית של ג'ורג' באריס, מעצב מכוניות רכב שפיתח כלי רכב רבים לסדרות טלוויזיה (איש-העטלף) בשנות ה-60 והלאה. הדגם השני, סהרה 2 מ-1958 הוצגה בכמה תערוכות אמריקניות כדי לשקף את הקידמה הטכנולוגית שביצעה חברת הצמיגים 'גודייר' בתרכובות המסייעות באחיזת המכונית בכביש רטוב. איפשהו בשנות ה-60 היא נעלמה עד שנמצאה שוב אשתקד ושוחזרה על ידי אספן נלהב שהחליט להטיס אותה השנה לתערוכת ז'נבה. לדברי המארגנים הי
אחת ההופעות המיוחדות בתערוכת ז'נבה. בשנות ה-50 הופיעה מכונית בשם 'סהרה המוזהבת' שהיתה מבוססת על לינקולן קפרי פרטית של ג'ורג' באריס, מעצב מכוניות רכב שפיתח כלי רכב רבים לסדרות טלוויזיה (איש-העטלף) בשנות ה-60 והלאה. הדגם השני, סהרה 2 מ-1958 הוצגה בכמה תערוכות אמריקניות כדי לשקף את הקידמה הטכנולוגית שביצעה חברת הצמיגים 'גודייר' בתרכובות המסייעות באחיזת המכונית בכביש רטוב. איפשהו בשנות ה-60 היא נעלמה עד שנמצאה שוב אשתקד ושוחזרה על ידי אספן נלהב שהחליט להטיס אותה השנה לתערוכת ז'נבה. לדברי המארגנים הי
אומרים שחברת PAL-V ההולנדית תהיה הראשונה בעולם לשווק מכונית מעופפת עם אישורים רגולטוריים. דגם ה-ליברטי ימכר תמורת 600 אלף דולרים עם מסירות ראשונות ב-2020. אנשי הפיתוח אומרים שזו המכונית הראשונה בעולם שתוכל לשלב בין חיים עירוניים שימושיים כמו רכב רגיל לניידות באוויר. נחיה ונראה
אומרים שחברת PAL-V ההולנדית תהיה הראשונה בעולם לשווק מכונית מעופפת עם אישורים רגולטוריים. דגם ה-ליברטי ימכר תמורת 600 אלף דולרים עם מסירות ראשונות ב-2020. אנשי הפיתוח אומרים שזו המכונית הראשונה בעולם שתוכל לשלב בין חיים עירוניים שימושיים כמו רכב רגיל לניידות באוויר. נחיה ונראה
כמה מאנשי המפתח של סדנת איטלדיזיין, כלומר מתוך משפחת ג'יוג'ארו, הקימו חברה בשם GFG ואת יצירת הביכורים שלהם - קאנגרו, הטיסו לתערוכת הרכב בז'נבה. מטבע הדברים היא שופעת קימורים אמנותיים של הידיים האיטלקיות ומתחת לפני השטח מנוע חשמלי עם 486 כ"ס וטווח נסיעה של 250 קילומטרים על הסוללה. הייחוד של הרכב הוא לא רק העיצוב או הביצועים שבו, זו למעשה הפעם הראשונה שנעשה ניסיון לאחד בין רכב קרוס-קאנטרי למכונית קצה עם מרווח גחון שימנע פגיעות במערכות הרגישות של הרכב. בינתיים מדובר במכונית אחת ויחידה
כמה מאנשי המפתח של סדנת איטלדיזיין, כלומר מתוך משפחת ג'יוג'ארו, הקימו חברה בשם GFG ואת יצירת הביכורים שלהם - קאנגרו, הטיסו לתערוכת הרכב בז'נבה. מטבע הדברים היא שופעת קימורים אמנותיים של הידיים האיטלקיות ומתחת לפני השטח מנוע חשמלי עם 486 כ"ס וטווח נסיעה של 250 קילומטרים על הסוללה. הייחוד של הרכב הוא לא רק העיצוב או הביצועים שבו, זו למעשה הפעם הראשונה שנעשה ניסיון לאחד בין רכב קרוס-קאנטרי למכונית קצה עם מרווח גחון שימנע פגיעות במערכות הרגישות של הרכב. בינתיים מדובר במכונית אחת ויחידה

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!