חשמלית ושמה תשוקה: מכונית העל האיטלקית החזקה ביותר בכל הזמנים

פינינפרינה חשפה בז'נבה את 'בטיסטה' עם מנוע חשמלי המפיק 1,900 כ"ס ותג מחיר של 2.6 מיליון דולר

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
פינינפרינה בטיסטה. מכונית הייפר-קאר חשמלית (צילום: יצרן)
פינינפרינה בטיסטה. מכונית הייפר-קאר חשמלית (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

כדי לחלום בגדול צריך צוות בעל דמיון מפותח. וכשבוחנים מקרוב את הרזומה של האנשים שעומדים מאחורי מכונית ההייפר-קאר החדשה של סדנת העיצוב האיטלקית 'פינינפרינה', Batista, קל מאוד להבין איך רקמו בינם לבין הקירות של רצפת המלאכה מפלצת מוטורית . אנשי הפיתוח שלה גויסו מלמבורגיני, פורשה, פגאני, סבב הפורמולה 1 ו-סבב הפורמולה E (חד-מושבי חשמלי). על פיתוחה המעשי של המכונית בכביש וכיול המערכות השונות הופקד נהג הפורמולה 1 לשעבר ניק היידפילד. זה לא רק נשמע מבטיח על הנייר, 'בטיסטה' גם מקיימת. 

המכונית קרויה על שם מייסדה של סדנת פינינפרינה שהוקמה ב-1930, בטיסטה פרינה. הוא זכה לכינוי 'פינין' (קטן) בילדותו. אחרי שנפטר, יורשיו הסכימו לשנות את שם הסדנה ל-Pininfarina ובשנות פעילותה הענפות ביותר כרתה הסכמי שיתוף פעולה רווחיים עם המותגים הגדולים בעולם: יגואר, פרארי, פיאט, מזרטי, רולס רויס, אלפא רומיאו ועוד - מערכות יחסים שנמשכו מעל 60 שנה.  

ההכרה הבינלאומית של פינינפרינה כסדנת רכב מקצועית וחסרת פשרות שכנעה את 'מהינדרה' ההודית לרכוש אותה תמורת 170 מיליון יורו ב-2015, זאת אחרי שכבר הייתה על סף פשיטת רגל. לאחר מכן, עם רשת כלכלית ואיוש משרות מפתח הצליחו פינינפרינה למשוך אל המטה המרכזי שלהם את חברות 'פירלי' ויצרן הרכב האקסלוסיבי מקרואטיה - 'רימאק'. האחרונים פיתחו עבור בטיסטה את מערכת ההנעה החשמלית של בטיסטה שהעניקה לה את התואר "מכונית העל האיטלקית החזקה ביותר בהסטוריה", בעוד פירלי סיפקו את הגומי על החישוקים (P-ZERO).

בכל גלגל מותקנים מנוע חשמלי וסוללה של 120 קילוואט; ביחד, ההספק המרבי של המערכת עומד על 1,900 כ"ס. בפינינפרינה מדווחים שהיא מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-2 שניות ועד 350 קמ"ש מרביים. קשה לחלוק על נתוני היצרן נוכח העובדה שבטיסטה עוטה תרכובות של סיבי פחמן. אבל זה לא אומר שהיא עירומה ומיועדת רק למסלול המירוצים. בפינינפרינה דאגו שהמכונית תהיה גם שימושית עם טווח נסיעה של 450 קילומטרים בין טעינות ויש לה אפילו תא נוסעים מפואר.

"אני חושב שהאתגר הגדול ביותר הוא איך לחבר בין טכנולוגיה להיסטוריה", אומר לוקה בורנו, מנהל העיצוב של הסדנה. "צריך לגרום להכול להראות עכשווי ואייקוני ולא לכפות על המוצר לצעוק בגסות אני חשמלי!. מיומנות טכנית וביצועים זה קל, אבל עיצוב על-זמני ויופי נדיר - פה צריך כשרון ויכולות. והסיבה שבזכותה אנחנו קיימים היא יופי".

פינינפרינה שלחה לז'נבה רק 3 מכוניות הדגמה. היא תייצר 150 יחידות של בטיסטה בחלוקה בינלאומית: 50 תשלחנה לצפון ארה"ב, והיתר תחולקנה בין יבשות אסיה ואירופה. המחיר למכונית עומד על 2.6 מיליון דולרים ולפי מנהלי החברה, כמחצית מהן כבר נמכרו מראש חודשים קודם לכן.  מלאכת ההרכבה של כל מכונית אורכת בסביבות חודש ימים וזמן האספקה של המקבץ הראשון מתוכנן ל-2020, על רקע חגיגות 90 השנים להווסדה של סדנת העיצוב האגדית מאיטליה.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!