אם אלפא רומיאו מעוניינת לשרוד את השנים הקרובות בלי חרב מונפת על צווארה היא חייבת, גם אם זה מעורר רגשות של דחייה בקרב מעריציה להתאים את המכוניות שלה לרוח התקופה. כך יוצא שהדגם החשוב ביותר שלה בטווח הנראה לעין יבוסס על הרצפה של ג'יפ רנגייד ויקרא אלפא רומיאו tonale, או אם לתאר אותו במונחים קצת יותר ברורים - האח הקטן של אלפא רומיאו סטלביו.
כמו סטלביו, נקרא הרכב החדש על שם מעבר בין שני רכסי הרים באזור המערבי של הדולמיטים בגובה של קצת יותר מ-1,800 מטרים. זה לא מקרי אגב שזה הכותר שנבחר עבורו, שכן הסטלביו גבוה ממנו בכמעט קילומטר - פרט מעניין שבעצם משקף גם את הבדלי הקטגוריות ביניהם - קרוסאובר גדול מעל ג'יפון קומפקטי.
ה-טונלה, שמולו יתייצבו בעתיד ה-BMW X2 וכן אאודי Q3 בין היתר, משתמש כאמור בפלטפורמה של jeep (משפחת קרייזלר המורחבת), עם מידות די דומות למתחרים שלו ומקום לחמישה נוסעים. הנוסח החיצוני הוא שילוב רטרו-מודרני עם אזכורים לדגמי אלפא רומיאו משנות ה-60; ספציפית שורטטה על דגם הראווה התייחסות היסטורית לאלפא 33 סטרדלה, ה-GT ג'וניור ותאורת ה-3+3 שלו מתחברת ישירות לאלפא רומיאו בררה וכן לאלפא רומיאו SZ.
לא ממש ברור איזו מערכת הנעה תהיה לו בזמן ההשקה, אבל סבירות גבוהה שלצד מנועי הדיזל והבנזין של פיאט-קרייזלר וכמובן גרסת 'תלתן ירוק' מושחזת, הוא יקבל פרשנות ידידותית לסביבה עם מנוע פלאג-אין היברידי שהוצג אשתקד ברנגייד, עם הספק של כ-240 כ"ס, טווח נסיעה ממוצע של כמה עשרות קילומטרים וטעינה מהשקע. מה שכן אפשר לקחת ממנו בינתיים הוא תכנון תא הנוסעים שאולי שואב (שלא לומר גונב קצת) השראות מאאודי עם צגים דואלים גדולים במרכז הקונסולה ומול הנהג כדי שחווית הבעלות תהיה מגובשת מספיק ותשלב את היכולת הדינמית שלו יחד עם קידמה טכנולוגית.
אלפא רומיאו תולה הרבה תקוות בהצלחה של הקרוסאוברים שלה נוכח כמות המכירות הדלה של ג'וליה ו-ג'ולייטה הגוססת. יש לה עוד כמה הפתעות בקנה כולל 2 דגמי ספורט-קצה חדשים שיתברגו איפשהו בשורותיה בשנתיים הקרובות. שנת ההשקה של ה-טונלה בגרסתו הסדרתית מתוכננת לשנת 2022. נקווה שלא הרבה ישתנה בעיצובו החיצוני כשהוא יעלה לרצפת ההרכבה.