אתם מוזמנים לחלוק על הקביעה הזו עם דוגמאות מהרשת אבל נכון לעכשיו, רשמית - זו המכונית החדשה היקרה ביותר בעולם: בוגטי La voiture noire, או בתרגום לעברית מצרפתית (שפת האם של היצרן) - "המכונית השחורה". בוגטי פיתחה את הדגם הזה עבור לקוח אחד בודד תמורת מחיר חסר תקדים של 16.5 מיליון יורו לפני מיסים. המכונית הוצגה היום (שלישי) במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה על ידי מנכ"ל המותג סטיבן ווינלקמן באירוע חגיגי עם כל הגוורדיה המכובדת של אנשי המפתח מאחוריה והפרנסים של פולקסווגן (בעלת הבית).
הבוגטי ה"שחורה" מתכתבת בימים אלו עם חגיגות 110 השנים להקמת בוגטי, והיא מבוססת חלקית על השראה ממכונית ה-בוגטי טייפ 57 SC אטלנטיק שיוצרה בין 1936-1938 ורק 3 מתוך 4 יחידות שלה שרדו עד היום בעקבות המתקפות של מלחמת העולם השניה. כמוה, מדובר במכונית GT קופה בעלת מוטיב חצי עגלגל עם קווי מתאר מודרניים שזורים בתוך טכנולוגיות שנלקחו ישירות מבוגטי DIVO ובוגטי שירון, אבל ברמה הרבה הרבה יותר אקסלוסיבית; כל המעטפת של הרכב עשויה סיבי פחמן והיא זכתה לעיצוב מובדל עם תאורה קדמית מיוחדת ומאחור דגשים עם קו תאורה מיוחד ולמטה 6 מפלטים בשורה צמודים אחד לשני.
היא בהחלט תצטרך כל אחד מחצי תריסר הצינורות שלה כדי להוציא את האוויר שהמנוע הזה אוצר בקרביים שלו; כמו בבוגטי שירון הכוח מגיע מיחידת ה-W16 בנפח 8.0 ל' עם ערימה של מגדשי טורבו והספק מרבי של 1,500 כ"ס ויותר מ-117 קג"מ. תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות אחראית על העברת הכוח לכביש, אבל בוגטי לא נוקבת במספרי האצה רשמיים ל-100 קמ"ש או מהירות מרבית. נצא מנקודת הנחה שהיא מגלחת 3 שניות בקלות ואין לה בעיה לטפס ליותר מ-370 קמ"ש.
ווינקלמן אומר שהבוגטי הנדירה הזו "היא חגיגה אסתטית ולקוחות החברה יכולים לצפות לעוד הפתעות רבות מעבר לגבולות דמיונם האישי". אין ממש מידע על האיש שרכש את יצירת המופת הזו, מלבד העובדה שהוא כנראה עשיר מאוד וכן פורסם שהיה מעריץ נלהב של הבוגטי טייפ 57 המקורית. רואים.
אירוע ההשקה הרשמי: