עם תערובת של דגמים חשמליים ודגמים קונבציונליים מבטיחה תערוכת ז'נבה 19' שתפתח מחר (שלישי) לימי עתונות קצת מכל דבר עבור כל אחד. אאודי נודדת לשוויץ עם בשורות טכנולוגיות לעידן החשמלי בדמות ה-Q4 קרוסאובר ועוד כמה פטנטים בתחום עיצוב הפנים ומערכות המידע, אבל לצד כל אלה תתייצב גם מכונית אחת חגיגית, מיוחדת ונדירה שתמשוך הרבה מאוד תשומת לב מהקהל וחובבי הרכב, הן בגלל העיצוב המיוחד שלה וכן בשל העובדה כי היא נחשבת לזן בסכנת הכחדה - אאודי R8 V10.
אאודי מציינת השנה עשור שנים לשימוש במנוע ה-V10 של ה-R8 עם גרסה בשם Decennium, שמשמעותה בלטינית היא "עשר". מה כל כך חשוב באירוע הזה? מנוע ה-עשרה צילינדרים FSI של ה-R8 אינו מוגדש טורבו או נעזר בטכנולוגיית דחיסה כזו אחרת (היברידית או סופרצג'ר) ולכן היא עתידה להיעלם בעתיד הנראה לעין בשל תקנות זיהום האוויר שגם עתידות לגבות מחיר כבד גם מזמינותם של מנועי V8 אטמוספריים.
כדי להפוך את המכונית הזו לייחודית ככל האפשר, אאודי תשווק אותה רק ב-222 יחידות עם מארז קוסמטי מובחן שאינו זמין באף גרסה אחרת של ה-R8. זה מתחיל עם גוון דייטונה-אפור, חישוקי 20 אינץ' וקיט אירודינמי מושחר שכולל צביעה כהה-עמוקה של הספויילרים, החצאיות וכן יש לה עיטורים מתרוכות קרבון (סיבי פחמן) על חלק מגוף הדלתות וכיסויי מראות הצד.
בתוך חלל הנוסעים תמצאו מוטיב דומה עם מושבי ספורט בריפודי אלקנטרה ותוספות של לוגואים עם הכיתוב Decennium על תעלת ידית ההילוכים וכן על שטיחוני הרצפה וספי הכניסה עם תאורה מיוחדת בעת פתיחת הדלתות. כל מערכות המדיה של אאודי, כולל בקרת ה-MMI פלוס המעודכנת בנמצא כמובן, כמו גם לוח המחוונים הוירטואלי.
מנוע ה-V10 של אאודי R8 הוא החזק ביותר שיש בסדרה והוצג ב-2009 בשתי גרסאות בהספק של 525 כ"ס. כיום, מתוקף שיתוף הפעולה המורחב בתוך מותגי VW, הוא משרת גרסת אאודי R8 'פרפורמנס' וכן את דגמי למבורגיני. הנפח הוא 5.2 ל' בהספק מרבי של 620 כ"ס ו-59 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית עם תפעול מנופים מגלגל ההגה. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 3.1 שניות בלבד ועד מהירות מרבית של 331 קמ"ש. ב-בהורקאן EVO אגב הוא מתוגבר ל-640 כ"ס אבל הביצועים כמעט זהים בין הגרמניה לאיטלקיה.
העתיד של ה-R8 הקובנציונלית שהוצגה לפני 13 שנים מוטל בספק, אולם בגרמניה דנים על דור שלישי חדש לגמרי ובעל מערכת הנעה חשמלית עם נתוני "הייפר-קאר" של 1,000 כ"ס שיופיע מתישהו בשנת 2022. רכב זה יבוסס על דגם ראווה בשם PB18 אי-טרון שהוצג בארה"ב. זו לא תהיה הפעם הראשונה שאאודי R8 מתחברת לחשמל אחרי שהוצגה גרסת אי-טרון מוקדמת לפני כמה וכמה שנים ואפילו 100 יחידות נמכרו ממנה, כל אחת תמורת 1.2 מיליון דולר.
ההבדל בסיבוב הבא נעוץ במחויבות של אאודי להנעה חשמלית שצוברת תאוצה אחרי הצגת הקרוסאובר אי-טרון בשנה הקודמת ועל רקע ההשקעה במכוניות חשמליות זולות יותר ורשת טעינה מהירה. בהתחשב בכמות המכוניות החשמליות שתעלנה על הכבישים בעוד שנתיים-שלוש, בהחלט יש מקום לאופטימיות שסדרת ה-R8 תחזור גם תחזור ועם ביצועים חורכי אספלט, גם אם נאלץ רק לדמיין את צלילי ה-V10 מבעבעים מאחורינו.