ג'נרל מוטורס תמשוך עוד קצת את קדילאק CT6 ושברולט אימפלה

התכנית המקורית הייתה לחתוך את שני הדגמים אבל צינור החמצן ימשיך עוד כמה חודשים

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

תכנית ההבראה של ג'נרל מוטורס שפורסמה במהלך שנת 2018 כללה את סגירת מפעלי ההרכבה שלה בעיר האמטרמק שבדטרויט במהלך שנת 2019 ולהביא לסיום תהליך הייצור של שניים מדגמי הסדאן הגדולים שלה: שברולט אימפלה וקדילאק CT6 שחולקות מכלולים משותפים. הפעולה הייתה מביאה להעלמתם של שני הדגמים מליין המוצרים של שני המותגים במהלך 2019 אך החלטה חדשה של ההנהלה הובילה להמשך הפעלתו של המפעל עד לסוף השנה וכפועל יוצא מכך גם המשכת הייצור של שתי המכוניות הנ"ל עד סוף שנת 2019 והפסקת הייצור שלהן עם עוד כמה דגמים בשנה הבאה. 

 

המגמה הכללית של החברה היא צמצום דגמי הסדאן ומעבר ליותר דגמי קרוסאובר ו-SUV בהתאם לדרישות שוק הרכב העולמי. לאחרונה הופסק ייצור השברולט וולט החשמלית וגם ביואיק לה סייבר נחתכה ונשלחה אל ספרי ההיסטוריה. אין זה אומר שכל דגמי הסדאן יחתכו ואלה שיישארו יקבלו עדכונים ומתיחות פנים על מנת שיתאימו לטכנולוגיה העדכנית ויילחמו על ליבם של הנהגים שיעדיפו להישאר עם דגמי כאלה. מארק ריוס, נשיא ג'נראל מוטורס אמר כי אם הקהל האמריקאי ימשיך לבקש את הקדילאק CT6, היא תמשיך להימכר בארה"ב גם אחרי סגירת המפעל אך המכוניות תגענה ממפעלי הייצור של קדילאק בסין. אם זה אכן יקרה, יתכן כי זה יהיה הפרדוקס הגדול ביותר בעיניהם של אמריקאים רבים על כך שאחד מסמלי תעשיית הרכב האמריקאית יגיע מסין.

 

להזכירכם, קדילאק CT6 איננה מכונית וותיקה במיוחד בשוק. היא הוצגה רק בשנת 2015 והחלה להימכר כמודל 2016 ורק לאחרונה קיבלה גרסה מעודכנת (שתגיע לישראל בקרוב) וגרסת ספורט סופר חזקה שנקראת CT6-V עם מנוע V8 מודרני וחדש לחלוטין בטכנולוגיית DOHC שקיים גם באחיות הספורטיביות למשפחת דגמי ג'נראל מוטורס. 

 

אם יש סימני חיים לקדילאק, הרי ששברולט אימפלה נמצאת במצב אחר ומורכב במיוחד. קטגוריית דגמי הסדאן הגדולים (פול סייז) מאבדת גובה ויש שיאמרו שהיא צוללת במכירות ועדיין לא הגיעה לתחתית. ובכל זאת, בתוך רשימת הדגמים הנמכרים ביותר בארה"ב מתגלים קשיים גדולים לאימפלה לשמור על שמה ומעמדה כי המכוניות היפניות (גם אם הן מורכבות ומיוצרות בארה"ב) הן אלה שקוטפות את רוב המכירות.

 

 האימפלה הוותיקה מכרה מהדור העשירי שלה רק 56,556 מכוניות בשנת 2018 ואין ספק כי מדובר באי הצדקה כלכלית להחזיק קו ייצור למכונית בנתונים הללו. 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!