אחרי קודיאק ו-קארוק, מגיע סוף סוף יומו החגיגי של הרכב העירוני החדש של סקודה - קאמיק. דגם זה, שהוצג בגרסתו הסינית בשנה הקודמת עובר ליבשת אירופה במלתחה טכנולוגית מגובשת עם לא פחות מחמישה מנועים, מערכות מולטימדיה מתקדמות ובעיקר - נוסח חיצוני צעיר ומרענן שאמור לקרוץ לשכבות צעירות יותר ברוחן מהפלחים השמרניים של רוכשי הקרוסאוברים הבכירים במשפחה. מעין סקודה סקאלה מוגבה ומקושט.
הפרשנות של סקודה לג'יפון עירוני מושפעת מכל אחיו למשפחה עם פנסי LED מחודדים ותאורת זנב אחורית "ארבע ממדית" עם פנסים מוגדלים שנמתחים כלפי מטה. במידותיו הוא מצטרף לממוצע הקבוצתי עם אורך של קצת יותר מ-4.24 מ', רוחב של 1.79 מ', גובה של 1.53 מ' ובסיס גלגלים של 2.65 מ' - מהנדיבים ביותר בסגמנט (לסיטרואן C3 איירקרוס ודומיו כ-2.60 מ' למשל).
חלל הפנים שלו מרווח ומאחורי השורה השניה תא מטען נדיב לא פחות עם נפח של 400 ל'. מבנה הקונסולה וכל הפקדים הם העתק של סקאלה עם תוספות מובחנות, וכן יש לו אופציה להגדיל את המסך הראשי מ-6 אינץ' ל-9.2 אינץ' ובגרסאות יוקרתיות הוא זמין גם עם לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ.' עוד ברשימת התוספות חישוקי 16 או 18 אינץ' וכמובן שהוא מעודכן עם רוב מערכות הבטיחות האקטיביות החכמות.
לקאמיק תהיינה 5 חטיבות כוח, כולן מוגדשות טורבו עם בקרת 'עצור-סע' ובחלק מהדגמים גם אגירת אנרגיה מבלימה. הדגם הבסיסי יפיק מ-1.0 ל' טורבו הספק של 95 כ"ס, מעליו מנוע עם 115 כ"ס זמין עם תיבה ידנית או תיבת DSG7 עם שבע מהירויות. מנוע הבנזין החזק ביותר הוא ה-1.5 ל' טורבו בהספק של 150 כ"ס עם 25 קג"מ וכולל בקרת ניתוק צילינדרים לחסכון בדלק. גרסת הדיזל היא ה-1.6 ל' TDI בהספק של 115 כ"ס. מנוע נוסף שמוצע במשפחת קאמיק הוא ה-1.0 ל' המוזן על ידי גז-דחוס בהספק של 90 כ"ס. כל הדגמים מחוברים רק להנעה קדמית.
הקאמיק יוצג רשמית במסגרת תערוכת הרכב הקרובה בז'נבה. המחירים באירופה, לפי הערכות שונות יחלו בגזרת ה-18 אלף יורו לדגמים בסיסיים. הוא יגיע לישראל במהלך שנת 2019.