החופש לנוע בעיר בלי רשיון: סיטרואן מציגה רכב עירוני מהפכני

ה-Ami-one קונספט מנסה לשחזר את חווית הנהיגה של הדה-שבו המיתולוגית ברוח מודרנית ובערים הפקוקות

ניר בן טובים

תגיות: סיטרואן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אם זה מוזר, מבריק, מתוק ונועז - סביר להניח שזו סיטרואן. החברה הצרפתית תחשוף בתערוכת ז'נבה את רכב הראווה קטן הממדים Ami-one קונספט - פרשנות עתידנית לאלטרנטיבה עירונית מחושמלת שאתם אפילו לא זקוקים לרשיון נהיגה כדי להשתמש בה. זהו אחד מתוך שני רכבי קונספט שיוצגו בשוויץ בחודש הבא לרגל חגיגות 100 השנים להקמתה של סיטרואן שתמשכנה כל השנה.

לבוגרי מחלקת ההיסטוריה של סיטרואן הכותר ami בטח לא נשמע כמו המצאה. סיטרואן נוהגת לקשר בין ההווה לשורשי המותג וגם הפעם היא עושה זאת בצורה מקורית; הכותר נלקח ממכונית הסופר מיני של החברה שיוצרה בין 1961-1978, אבל התפישה הרוחנית מאחורי הקונספט מגיעה מסיטרואן הרבה יותר מפורסמת - ה-דה שבו (2CV).  "בדיוק כשם ש-דה-שבו הבטיחה למשתמשיה ניידות מרבית בדרכים הכפריות, כך גם ה-ami קונספט הופכת את הניידות העירונית זמינה לכולם ונגישה מאוד", כך אומרים מהנדסי החברה.

ה-ami מותאמת לזוג אנשים על מידות של 2.5 מ' מקצה לקצה ורוחב ממוצע של סמארט, אבל לא ידוע כמה כוח היא מייצרת בשלב זה או לאיזה טווח היא מסוגלת לנסוע עד אוזלת כוחן של הסוללות. מה שכן מבטיחים בסיטרואן זו מכונית "חברתית" ומאוד מודולרית שמאפשרת הפעלה מהירה דרך קהילות אינטרנטיות עבור שיתוף נסיעות וכן ניתן יהיה לרכוש אותה או לאפיין אותה דרך מערכת מקוונת באמצעות יישומון ייעודי, כולל נסיעות קצרות טווח של עד 5 דקות או חתימה על חוזה ארוך טווח של עד 5 שנים בתכנית חודשית (ליסינג), עלות שכוללת בתוכה גם חניה וטעינה ללא תשלום נפרד. 

תא הנוסעים, כנהוג במכונית סיטרואן הוא צעיר, צבעוני ומציע חווית נהיגה "דיגיטלית-רטרו" עם חריץ ייעודי מאחורי גלגל ההגה עבור הטלפון החכם שמפעיל את לוח המחוונים, הגם משמש לעמדת תקשורת בינו לבין מחשב המכונית עבור פקודות שונות דרך אפיקי הבלוטות'. המושבים עצמם לא פחות מחוכמים ומנסים לדמות כסאות נוי בצורתם אולם במקום תרכובות קונבציונליות, אלה נפלטו מתוך מדפסת תלת ממדית. מעל הראשים, תקרת קאנבס פתוחה חלקית - כמו בדה-שבו. את הכניסה לרכב עושים דרך דלתות "התאבדות" מנוגדות מכל צד.

אז איך בעצם ניתן לנהוג ברכב הזה בלי רשיון? ובכן, ה-ami נגזרת מקטגוריית הקוואדרוסייקל, כלומר כלי רכב בעל 4 גלגלגלים במשקל מרבי של עד 350 ק"ג ללא סוללה. משהו שאולי דומה בתכנון שלו לרנו טוויזי אבל עם הרבה יותר מקום, אך כמוהו אינו רשאי לצאת מתחומי הערים. המשמעות היא שהמכונית מוגבלת מבחינת מהירותה ל-45 קמ"ש ואמצעי הבטיחות שלה מינימליים.

האם יש לה עתיד נראה לעין? מנהלי סיטרואן טוענים שעל מנת לייצר אותה יזדקקו לפלטפורמה חיצונית, אבל מתוך מחקרים שהם ערכו לאחרונה יש לה סיכוי מצוין להצליח בתוך התנועה המפוקקת. "בדקנו כל מיני כלי רכב בקרב פריזאים שאולי יכולים לעניין את הדור הצעיר, אבל תמיד הייתה לנו בראש ה-2CV. מה שגילינו הוא שהרבה מהם בכלל לא מעוניניים במכוניות או ברשיון נהיגה אבל מחפשים חלופות לאופניים, קורקינטים או תחבורה ציבורית כדי לשאת עימם שקית קניות או מצרכים למרחקים קצרים".

בסיטרואן יקדישו מאמצים רבים לייצר את ami מתישהו בין 2020-2024 ואם לא הכול נשמע לכם משכנע ומדליק, לפחות בסיטרואן מבטיחים מחיר עממי - כמו הדה-שבו האגדית.  

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!