למרות שמיצובישי ASX הגיע באיחור משמעותי לישראל, הוא נחשב לאחד מכלי הרכב האסטרטגיים החשובים ביותר של ה"יהלום היפני" מאז שנת 2009. מכירותיו הסתכמו ביותר מ-1.3 מיליון יחידות על פני 90 מדינות כאשר השווקים העיקריים שלו הם בצפון ארה"ב, אירופה, אוסטרליה ו-סין. זהו הרכב ה-3 הנמכר ביותר של מיצובישי בעולם אחרי אאוטלנדר על כל גרסאותיו השונות (היברידי, קונבציונלי, פלאג-אין...). גם בישראל זכה להצלחה מסחרית במשך השנתיים האחרונות עם יותר מ-3,000 יחידות חדשות על הכבישים.
המהפכה העיצובית של ה-ASX נגזרת בעיקר מהתכנון המודרני של אקליפס-קרוס, תוך שימוש בשבכה ספורטיבית מחודדת ופנסים מלוכסנים כלפי הסנטר התחתון שלו ותוספות של פסי כרום. במיצובישי מכנים את הקונספט העיצובי שלו "דופק ו-"רושם" (או "השפעה") שהוא למעשה המשך של תכנון ה-'דינמיק-שילד' של החברה המלווה אותה כבר שנים ארוכות. תא הנוסעים מקבל מיני-רפורמה עם התמקדות במסך הראשי, כולל הגדלה מ-7 ל-8 אינץ' ושילוב מערכות חדישות יותר לטובת שימוש באפליקציות מגוונות והוספה של שקעי USB מהירים יותר.
ה-ASX ישא בחרטום את מנוע הבסיס של האאוטלנדר ועוד מנוע דיזל שיופץ רק מעבר לים. הנפח הוא 2.0 ל' (ללא טורבו) בהספק מרבי של 150 כ"ס ו-20 קג"מ עם הנעה כפולה או קדמית בחיבור אל תיבה ידנית חמש מהירויות (רק באירופה) או רציפה CVT עם ששה הילוכים קבועים מראש.
זוהי הצצה ראשונה ל-ASX שייחשף רשמית במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה. לישראל הוא יגיע בתחילת שנת 2020, כך מסרה ל"עולם הרכב" היבואנית כלמוביל.