במהלך השבוע האחרון חשפה חברת סובארו את הלגאסי החדשה במסגרת תערוכת הרכב שהתקיימה בשיקגו. למרות שינויים מדודים בהופעתה של מכונית המייד-סייז-סדאן הגרעינית של היצרן היפני מזה 30 שנה, מדווחים בחברה על פלטפורמה חדשה וארגז כלים טכנולוגי שעתידים לתת לה יכולות משופרות במידה ניכרת ביחס לדור היוצא ובעיקר את התחושה המודרנית שלעתים חומקת ממנה מול המתחרות הישירות.
כמו קודמיו שומר דור שבע למשפחת לגאסי על קווים רבועים קלאסיים עם יחידות תאורה גדולות מלפנים ומאחור פנסים מלבניים אורכיים עם זליגה קטנה לכוון החלק התחתון של תא המטען. יישור הקו הוויזואלי שלה מתחבר ישירות למראה הסטיישני המעודן של אאוטבק המחודש (שדגם חדש לחלוטין שלו צפוי כבר בשנה הבאה) וכן עם סובארו אסנט, XV וסובארו אימפרזה האחרונות.
שינויים גדולים יותר ויסודיים התרחשו מתחת למעטפת. הפלטפורמה החדשה של סובארו מעניקה ללגאסי "עצמות" מחוזקות שתורמות גם בהיבטים בטיחותיים, דינמיים וכן נעשה שדרוג משמעותי בבידוד הרעשים של חלל הנוסעים עם הפחתה של 3 דציבלים. המספרים הגדולים מדברים על קשיחות מבנית מחוזקת בשיעור של 70% - כלומר התנגדות לכוח פיתול יחד עם חיזוק של 100% בעמידותה של מערכת המתלים האחורית של הלגאסי לטובת חידוד היכולות ונוחות הנסיעה.
במסגרת החידושים ממתינות בשורות גדולות בתא הנוסעים. בהמשך למסכת העדכונים הפיזיים של השלדה, הקבינה מקבלת זיגוג מעובה בשמשות להשתקת רעשי הרקע מבחוץ וכן איכות תא הנוסעים עלתה מדרגה. ואולם, הפריט הבולט ביותר בדור השביעי של הלגאסי חייב להיות צג הטאבלט המרכזי בגודל 11.6 אינץ' שמיישר קו עם יצרני רכב דוגמת רנו, וולוו וכדומה. הוא לא זמין בגרסת הבסיס - שם יסתפקו הנהגים בצג 7 אינץ', אבל החל מגרסת הביינים הוא נכלל בציוד התקני ובסובארו מדגישים את העובדה שהפעולות הנפוצות ביותר - מיזוג ותפעול מערכת השמע יכול להיעשות גם על ידי פקדים רגילים ואינו מסיח דעת.
מערכות ההינע של הלגאסי 2019 מתחילות ביחידת ה-2.5 ל' האטמוספרית עם הספק מתוגבר ל-182 כ"ס, בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה לינאטרוניק מכוילת מחדש להעברות הילוכים מדומות והאצה ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. הדגם הבכיר במשפחה מקבל את המנוע המוגדש של סובארו אסנט (7 מושבים); לזה נפח של 2.4 ל' טורבו בהספק מרבי של 260 כ"ס עם תיבה זהה. הוא מאיץ בלגאסי החדשה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות בלבד. הכוח בשני הדגמים עובר לכל הגלגלים דרך הנעה כפולה סימטרית מסורתית עם חלוקת כוח משתנה.
הלגאסי כמעט ולא גדלה לעומת הדור הקודם, זולת מרחב טוב יותר לכתפיים ולרגליים בשתי השורות ועוד קצת נפח בתא המטען. בנוסף לכך, כל מערכות הבטיחות המתקדמות של סובארו מסדרת Eye-sight תהיינה זמינות ומעבר לים היא גם מעודכנת עם מערכת קולית 'אמאזון-אלכסה' וכן באבזור מורחב שכולל בין השאר גם נקודת אינטרנט אלחוטי מתקדמת ועוד.
בכירי סובארו סיפרו במסגרת התערוכה בעיר הרוחות כי הלגאסי נמצאת על רצפת הפיתוח מזה 4 שנים וזהו העדכון המשמעותי ביותר שלה מאז שנת 2014. "זוהי הלגאסי הכי מתקדמת שייצרנו מזה שלושה עשורים", אומר ראש מחלקת דוברות סובארו ארה"ב, דומיניק אינפנט. הבעיה העיקרית מולה מתמודדים כרגע בסובארו היא הצניחה במכירות הסדרה; אשתקד צללה לגאסי ב-40% - הירידה התלולה ביותר של הדגם מזה שנים ארוכות. גם מכירות שאר הדגמים קטנו בשיעורים שונים אולם בערכים דו-ספרתיים נמוכים בהרבה.
בתוך כך, סובארו צמחה בשנה הקודמת ב-5% ושוק המייד-סייז-סדאן הוא עדיין מהחשובים ביותר עבור סובארו אמריקה. "הנתח שלו הוא משהו כמו 1.4 מיליון יחידות, כך שעדיין חשוב מאוד להיות נוכחים בו עם מועמדת חזקה", מוסיף אינפנט. בישראל נמכרו בשנה הקודמת כ-350 יחידות של הלגאסי (B4). הדגם החדש יגיע אלינו בתחילת שנת 2020, כך מסרה ל"עולם הרכב" היבואנית סמל"ת. בארה"ב, יחלו המחירים ב-25 אלף דולרים לדגמי הבסיס.