סקודה תחשוף במסגרת תערוכת הרכב בז'נבה (5-15 במרץ) את הסקודה "קרוסאובר" החדש - הג'יפון הקטן ביותר של המותג הצ'כי שעתיד להתחרות ביונדאי קונה, סוזוקי ויטרה, רנו קפצ'ר (הנמכר ביותר באירופה בסגמנט זה) וחבריו הזריזים. זהו הטיזר הרשמי והראשון שסקודה משחררת לרכב הכביש-שטח העירוני הקומפקטי שלה שיתברג מתחת לקודיאק הבכיר ו-קארוק הבינוני.
למרות שאין לנו תמונה מגובשת איך הוא נראה בשלב זה, בסקודה רומזים שאת ההשראה העיקרית הוא שאל מרכב הראווה סקודה ויז'ן X שהוצג אשתקד בשוויץ. המשמעות היא, שה-"קרוסאובר" (שם גנרי זמני מטעמם), שהינו מעשית הפרשנות של סקודה לסיאט ארונה ו-פולקסווגן טי-קרוס נשען על פלטפורמה גלובלית עם הנעה קדמית, כאשר רק דגמים בכירים עשויים להצטייד בהנעה כפולה ומפרטים מורחבים (בתוספת תשלום נכבדה).
בסקודה מדברים על רכב צבעוני עם קו עיצובי פחות "שמרני", כלומר עם שאיפה לצעוד בעקבות סיטרואן C3 איירקרוס המציע חבילות גוונים בפנים, בחוץ ובהתאמת אבזור "לייף-סטייל" לחובבי קישוטים. בין האלמנטים המיוחדים שלו אולי יישא מרכב הקונספט גם תיחומי זכוכית מהודרים באזור השבכה, מיגוני גחון ולפי תמונת הקדימון הוא אפילו מחקה במעט את יחידות פנסי ה-DRL של סיטרואן.
רכב הקונספט הוצג כשהוא חמוש במנוע חשמלי על הסרן האחורי, מבוסס מכל הזנה עם גז-דחוס ו-130 כ"ס. אולם לפחות בפעימה הראשונה, הג'יפון החדש של הצ'כים עתיד לגייס את סדרות ה-TSI המוכרות מכל הקונצרן; החל ב-1.0 ל' טורבו, 1.5 ל' טורבו עם 150 כ"ס ותיבת הילוכים דו-מצמדית DSG שבע או שש מהירויות. ברנדר מאייר, מנכ"ל סקודה ציין שמנוע ה-CNG הידידותי לסביבה יהיה זמין בגרסת ייצור כבר בסוף השנה הנוכחית, כך שהוא בהחלט עשוי להצטרף לקרוסאובר החדש ולהציע ערכים שימושיים - טווח נסיעה ריאלי של 500 קילומטרים בין "תדלוקים", האצה ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות והנעה כפולה (האלדקס).
בשלב זה, מוקדם לדעת מתי ינחת בישראל.