סובארו פרסמה אמש (רביעי) כי תציג במסגרת תערוכת הרכב בטוקיו 2 דגמים רעיוניים מסדרת ה-STI עבור סדרת פורסטר ובמשפחת האימפרזה האצ'בק. התערוכה היפנית שמובילה לתערוכת דטרויט (14 בינואר) צפויה לארח עוד כמה הפתעות קטנות של סובארו, אבל מי שמצפה בכליון עיניים לשמוע על פורסטר טורבו מושחז עלול להתבדות.
הלוגו STI, 'סובארו-טכניקה-אינטרנשיונל' אולי מעלה דימויים של מכוניות ראלי מעופפות, אבל עבור הפורסטר STI מדובר בבשורה מנוגדת לחלוטין למורשת של המותג. במקום מנוע 2.5 ל' מנסר, ישא בחרטומו ה-STI קונספט מנוע 2.0 ל' היברידי מרוסן בטכנולוגיית E-בוקסר, המשלב יחידת 4 צילינדרים מסורתית ומנוע חשמלי. כמה זה בכוחות סוס? התפוקה המשוקללת תעמוד על כ-160 כ"ס ו-21 קג"מ לערך בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה.
צפו בוולוג על סובארו פורסטר החדש בישראל:
על נתונים טכניים אין מידע קונקרטי ובהתחשב בליבת המערכת המאוד ידידותית לסביבה, אולי עדיף להתמקד במראה החיצוני שלו שזכה למרב תשומת הלב של סובארו. בהיבט זה, סובארו לפחות הקדישו ל-STI פורסטר מלתחה ספורטיבית כהלכה. הוא מולבש צמיגי ספורט דביקים עם חישוקי 19 אינץ', בלמי ברמבו מחוזקים עם שש בוכנות לקליפר בחזית, חצאיות צד עם "שרוכים" צהובים לאורכן, ספוילרים קטנים בחזית, מיגונים ושבכה שונה מאחיו הקונבציונלי. בסובארו מספרים גם על תוספות קטנות בתא הנוסעים כגון לוגואים תואמים, גלגל הגה ספורטיבי ועוד שאר רוח להעצמת האווירה.
תערוכת טוקיו, שתוזנק ב-11 בינואר עשויה לשמש את סובארו להצגת גרסת טורבו של סובארו BRZ עליה דווח כמה פעמים בשנה האחרונה. טויוטה שפיתחה עם סובארו את ה-GT86 (התאומה של ה-BRZ) מנהלת איתה דיונים צפופים במסגרתם ביקשה סיוע מקביל גם בתכנון דור ההמשך של טויוטה MR2 שנעלמה לפני שנים רבות מהכבישים. טויוטה בוחנת על הפלטפורמה הזו את מנוע ה-1.6 ל' טורבו של סובארו המשרת כיום את גרסת ה-GT של סובארו לבורג (מכונית הסטיישן הקומפקטית), אך נראה שטויוטה מעדיפה מנוע היברידי פרי פיתוח עצמאי המפיק כ-300 כ"ס. עבור ה-BRZ, סובארו בוחנת את מנוע ה-2.4 ל' טורבו של מוביל הנוסעים החדש ביותר שלה, סובארו אסנט (260 כ"ס). זה בהחלט עשוי להיות שילוב מעניין לרכב ספורטיבי עם הנעה אחורית.
מבחן דרכים בסובארו פורסטר החדש: האם הוא עדיין קשוח מבחוץ ונעים מבפנים?