מירוץ החימוש החשמלי בין יצרניות הרכב באירופה עולה שלב. את זה אפשר לומר בוודאות לאחר שרואים את התכנית של פולקסוואגן לרכב הכביש-שטח החשמלי האולטימטיבי שלהם שייקרא T-RUG (אולי משחק מילים עם הטוארג?) ולמרות שהגרמנים מסמנים את הדיפנדר של לנדרובר, אפשר לומר כי הם לא מוותרים על פלח בשוק הזה גם על חשבון הרנגלר של ג'יפ או ה-G קלאס של מרצדס. השיטפון החשמלי של פולקסוואגן נמצא ממש בפתח ומשפחת דגמי ID תגיע להרכב מלא תוך זמן קצר עם דגמים חשמליים בכל הקטגוריות לרבות בקטגוריה המסחרית עם דגם טרנספורטר על טהרת החשמל.
הפלטפורמה החשמלית החדשה ושלדת MEB המודרנית המיועדת לכל הדגמים החשמליים (בדומה ל-MQB הנוכחית) הן אלה שעליהן יורכב הרכב שיגיע בשתי גרסאות עם שתי דלתות (קצרה) או ארבע דלתות (ארוכה) כאשר הראשונה תהיה באורך 4.5 מטרים ותיועד לחמישה נוסעים ואילו הגרסה הארוכה תימתח לאורך של 4.85 מטרים ותאפשר שורת מושבים שלישית לשבעה נוסעים בסך הכול. למכונית יהיו שני מנועים שיורכבו על הציר הקדמי והאחורי ויאפשרו הנעה לכל ארבעת הגלגלים ואילו טווח הנסיעה המשוער יהיה 500 ק"מ והוא יתאפשר זכות מארז סוללות בקיבולת של יותר מ-110 קילו-וואט.