יצרניות הרכב בעולם יודעות כי המחסום הגדול ביותר בשימושיות שגורם לאנשים רבים להסס ולשקול אם לעבור ממכונית בנזין למכונית חשמלית, הוא זמן הטעינה הנדרש למילוי מכל הדלק או במקרה של המכונית החשמלית, מילוי הסוללה וטעינה מלאה. נסו לדמיין כיצד נראו החיים שלנו בתחום הסלולארי לפני עשר שנים. אז כמו עכשיו, מאפייני הפעולה של הסוללה של הטלפון היו כה חשובים כי השאיפה היא להימנע עד כמה שאפשר מטעינות חוזרות ונשנות (שמקצרות את חיי הסוללה) ולקבל סוללה שתחזיק מעמד שעות ארוכות למרות שנפעיל אפליקציות רבות והטלפון יהיה בשימוש מתמיד. פריצת הדרך בעולם הטלפונים גרמה לכך שהיום רוב הטלפונים משווקים עם סוללות עמידות ואיכותיות והפוקוס בבחירת המכשיר עבר מדיון על הסוללות לדיון על מצלמות ותכונות אחרות. לכולם ברור שכל טלפון חייב הכיל סוללה עמידה ומרובת אנרגיה וכך אכן קורה. לגבי מכוניות חשמליות, אין שאלה האם זה יקרה אלא רק מתי זה יקרה והאם בכלל נידרש לסוללות או שהעולם יעבור להנעה באמצעות מימן ואז נשתחרר מהתלות בסוללה בכלל.
יצרניות הרכב הגרמניות ב.מ.וו ו-פורשה, חברו יחד לחברות הטכנולוגיה סימנס, Allego ולחברת Phoenix-Contact במטרה לפתח יחד מטען סופר מהיר שיאפשר משך טעינה של סוללה כמו תדלוק של רכב בתחנת דלק, כלומר לאפשר עצירה בת כמה דקות למכל מלא או דקות ספורות לתוספת למכל מבלי להמתין דקות ארוכות. בעת הזאת מפותחים מטענים דור 3 (או שלב 3) שיאיצו את הטעינה הקיימת כיום, אך החברות הנ"ל מחפשות את הדבר הבא והיעד הראשון שהן היציבו לעצמן הוא לפתח מטען שיאפשר אנרגיה לנסיעה של 100 ק"מ תוך פחות משלוש דקות וטעינה של 80% מהסוללה תוך 15 דקות.
דגם אב טיפוס ראשון שפותח על ידי החברות הללו הוכנס לניסוי בג'טינגן שבגרמניה ושתי יצרניות הרכב השקיעו את הפיתוח בשתי מכוניות עם סוללות ומערכת טעינה מהירה שיכולות להתחבר למטען החדש. באותן מכוניות שנראות בתמונה, יש גם מערכת חיבור טעינה רגילה כפי שהיה בהן עד היום בנוסף למערכת החדשה. לדברי חברת סימנס שהקימה את תחנת הטעינה הזאת, היא יכולה לשרת בעלי מכוניות נוספות שמתאימות לכך ומציעות קיבול של 450KW אם כי הבעלים חייבים להביא בחשבון כי מדובר במסוף שפועל במתח 920 וולט ולכן הם המליצו לכל בעל רכב חשמלי באזור לבדוק היטב עם היצרן שלו האם הוא רשאי להטעין את הרכב במסוף הזה.
מצד אחד מדובר בבשורה גדולה. יש פריצת דרך למסוף טעינה מהיר שיכול לעשות את העבודה בפרק זמן מהיר מאוד בהשוואה לקיים כיום, אך הפער לא נסגר סופית. המסוף בגרמניה מתאים לכל סוגי המכוניות אך הטעינה הסופר מהירה חייבת אישור של יצרן הרכב. בסימנס אומרים שאין כרגע יעד כלכלי להצבת עמדות טעינה סופר מהירות כאלה בגרמניה או במקומות אחרים וכי הניסוי טרם הושלם, אך היעד קרוב יותר מבעבר. כעת יש מירוץ נגד השעון בין החשמל לבין המימן. בעוד שהטכנולוגיה החשמלית נסמכת רק על סוללות והמלאי העולמי קטן (שלאלומר אפסי) ביחס לביקוש, הרי שטכנולוגיית המימן מבוססת על חומרים מהטבע (מים) והיא זמינה ללא הגבלה אלא שכעת היא עדיין יקרה מדי. מדי יום עולה מספר המכוניות החשמליות והמימניות שעולות לכבישי העולם, אך המספרים עדיין זניחים ביחס למספר מכוניות הבנזין והסולר והפתרונות המוצעים יהיו רלוונטיים רק בעוד כמה שנים טובות.