האיטלקיה החזקה ביותר בעולם תצא משערי חברת פינינפרינה

מכונית הקיצון הראשונה של 'פינינפרינה' תכונה בטיסטה על שם המייסד ותישא בקרביים קרוב ל-2000 כ"ס, חשמליים כמובן

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
בטיסטה. איטלקיה עם ביצועים מעולם אחר (צילום: יצרן)
בטיסטה. איטלקיה עם ביצועים מעולם אחר (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

אם תסתכלו היום על כמה מדגמי פרארי, אלפא רומיאו, מזרטי, למבורגיני או פיאט המפורסמים ביותר או הנדירים שבהם, יש סיכוי לא רע שעל הגוף המחוטב שלהם מתנוססת המילה 'פינינפרינה' (Pininfarina). הסדנה האיטלקית שהוקמה ב-1930 חתומה על מכוניות פאר, סאלון ומכוניות ספורט איטלקיות יוקרתיות שהטביעו חותמן על התעשייה והשפיעו על תרבות הרכב והמעצבים של ימינו. אלא ששנות ה-90 המאוחרות יותר ושנות ה-2000 המוקדמות היו עניות מבחינת הסדנה עקב חובות של מעל 100 מיליון יורו, והיא בעיקר החזיקה את ראשה מעל המים בסיוע משקיעים שונים. כל ההסטוריה הענפה הזו עלולה הייתה להסתיים עם סגירת הדלתות,  אילולא מהינדרה ההודית שרכשה אותה ב-2015 וזרקה לה גלגל הצלה.

עם כוחות מחודשים וגב פיננסי איתן, הכריזה פינפינרינה באפריל האחרון כי היא יוצאת לדרך חדשה כיצרן פרטי תחת תקרת 'פינינפרינה אוטומוביל', ולמעשה החלה כבר בהכנות לקראת השקת המכונית הראשונה שלה, שהייתה ידועה עד כה בשם הזמני PFO. השבוע, פרסמו בכיריה כי לציון 90 שנה להווסדותה של הסדנה היא תשחרר ב-2020 את הגרסה הסדרתית של המכונית שתישא את שמו של מייסד הסדנה, בטיסטה (פינין) פרינה. מכונית זו תהיה הסנונית הראשונה של החברה כשבקנה שלה לפחות עוד 3 מכוניות שונות, אולי אפילו קרוסאובר. "זה היה החלום של סבא שלי והחזון שלו - שיום אחד תהיה סדרת מכוניות פינינפרינה", כך אומר נכדו פאולו. 

אז מה אנחנו יודעים על המפלצת הזו? ראשית, זו מכונית הייפר-קאר חשמלית עם טווח נסיעה של כ-500 ק"מ, אבל הביצועים לעומת זאת מגלקסיה אחרת; היא מפיקה מהמערכת החשמלית 1,900 כ"ס ו-233 קג"מ מאפס סלד, והיא בעלת פוטנציאל להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-2 שניות ועד 402 קמ"ש. כלומר, זו תהיה אחת המכוניות החשמליות המהירות ביותר בעולם בשנים הקרובות. אבל דבר אחד לפחות בטוח - היא תהיה היפה ביותר.  

סילביו פיאטרו אניורי, פאולו פינינפרינה ו-מייקל פרשקה
סילביו פיאטרו אניורי, פאולו פינינפרינה ו-מייקל פרשקה

אנשים וטכנולוגיות, וגם מחיר

מהינדרה השקיעה במיזם קרוב ל-20 מיליון יורו, והיא העמידה לרשות פינינפרינה את מיטב המוחות מטעם בוגטי, מקלארן, פגני, וולוו ו-פורשה. את המערכת החשמלית אגב היא רכשה מ-רימאק אוטומוביל, יצרנית מכונית העל החשמלית קונספט 1 מקרואטיה ששברה את שיא המהירות למכונית קצה חשמלית בייצור רגיל - 415 קמ"ש.

שם שאתם אולי מכירים מעולם הפורמולה 1 גויס בשלבים מאוחרים יותר כדי לחדד את הביצועים ולשפר את הכיול של בטיסטה עבור הכביש הציבורי ומסלול המירוצים - ניק היידפילד. הגרמני בן ה-41 צבר שני עשורים של מירוצי מכוניות ברמה הגבוהה ביותר, החל ב-פורמולה 3, פורמולה 3000, פורמולה 1 ומירוצי הלה-מאן. היידפלד היה מעורב בשנים האחרונות בפיתוח סבב הפורמולה E מיום הקמתו וסייע לקבוצת מהינדרה להגיע להישגים מרשימים. בפינינפרינה רואים בהיידפלד חלק אינטגרלי מהחברה נוכח התמקדותה במכוניות חשמליות.

חזרה למכונית; ב-פינינפרינה אומרים כי רק 150 בטיסטות תגענה לכבישים; שליש לארה"ב, שליש לאירופה והיתר למזרח התיכון ואסיה. המחיר ליצירת האמנות האיטלקית הוא 2 מיליון יורו. "מכונית ההייפר-קאר שלנו תפגין עליונות ועיצוב אלגנטי. עבורי, לא היה מנוס מלקרוא לה 'בטיסטה'. החלום שלנו מתגשם היום כשהעבר פוגש את העתיד", כך מוסיף פאולו פינינפרינה. החשיפה הרשמית תהיה במסגרת תערוכת ז'נבה 2019, מסירות ראשונות כשנה לאחר מכן.

איך עוקבים אחרינו?

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/

טלגרם   https://t.me/carsworldisrael

עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/

אינסטגרם  https://www.instagram.com/sport5_car/

טוויטר https://twitter.com/car_world5

ניק הייידפלד בפורמולה E. באתי לעזור (צילום: Getty)
ניק הייידפלד בפורמולה E. באתי לעזור (צילום: Getty)