עם הקמתם של מסלולי מירוצים תקניים בישראל (וחוקיים) שיאפשרו לנו לקחת את מכונית הספורט שבבעלותנו לכמה הקפות בסביבה בטוחה, יש לנו נימוק מצוין לפזול הרחק מעבר לים ליצירות המופת של מרצדס AMG ובמיוחד לגרסה החדשה בסדרת ה-GT, ה-PRO התחרותית והמרשימה שפותחה בין היתר בסיועו של לואיס המילטון. דגם זה הושק השבוע בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס במסגרת מתיחת פנים קטנה של משפחת התיור היוקרתית של היצרן הגרמני והיא תתייצב בצמרת עם כיול מובחן שמיועד בעיקר (אבל לא רק) לנהגים שמבלים את זמנם בהשחזת צמיגים והזעת יתר בכפות הידיים.
הרענון של דגם ה-GT הרגיל אינו מרחיק לכת ומסתכם בעדכונים קוסמטיים, ולכן הכותרת המרכזית של סדרה זו כולה של גרסת ה-PRO ונתחיל דווקא מהסוף; במרצדס לא ממש רצו לגעת בפנינה שתחובה שם מתחת לאף של הנהג ולכן השאירו את תחנת הכוח כפי שהיא בדגם הרגיל; מ-4.0 ל' בי-טורבו שמונה צילינדרים היא מחלצת 577 כ"ס ו-70 קג"מ שעוברים לסרן האחורי באמצעות תיבת 7 מהירויות דו-מצמדית (תיבה זו אגב משרתת גם את פורד GT החדשה). הביצועים הרשמיים מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ועד 319 קמ"ש בקצה.
הלאה; אז כוח לא השתנה, אבל מה שמתחולל מתחת למעטפת ומסביב לנהג בהחלט שווה כמה שורות; במרצדס לא בחרו לשנות באופן דרמטי את הבסיס של המכונית אלא לכסח ק"ג ממשקלה ולשנות רכיבים שונים שישפיעו על הביצועים על הקצה; התוצאה היא שימוש במושבי באקט ספורטיביים מתרכובות קרבון, בלמים קרמיים, שדרוגים אירודנימיים במגש התחתון ועל הכנף האחורית להגדלת כוח ההצמדה ועוד. את ההבדל הגדול בינה לבין ה-GT התקנית, ירגישו הנהגים קרוב למגבלות, וזאת בזכות מערכת מתלים עם בולמים מתכווננים (קויליאוברים), כך שהנהג בעצמו מווסת את רמת הקשיחות וההיזון של הקפיצים בהתאם לסגנון הנהיגה שהוא מחפש. כלומר, אפשר לשלוט במידה מסוימת בזווית הגלגול של הרכב (מזערית כלל שתהיה) וכן ברמת האחיזה בדקויות של מכונית מירוץ. יחד עם ה-PRO מגיעה גם חבילת בטיחות מעולם המירוצים; זו כוללת התקנת מערכת הגנה מפני התהפכות (חצי כלוב הגנה), רתמות מירוץ עם 4 נקודות וכן מטף כיבוי.
מרצדס תייצר את המכונית במכסה מוגבלת במהלך שנת 2020 במחיר של 180 אלף יורו ליחידה, ולאחר מכן תחתוך אותה מרצפת ההרכבה. מי שיצליח להניח את ידיו על ה-GT PRO יזכה לא רק במכונית נדירה אלא בחיית מסלול חסרת פשרות. רק תעיפו מבט בסרטון כדי להבין עד כמה היא מיומנת סביב מקטע הנורדשלייפה הבוגדני של הנורבורגרינג; בידיו של נהג המבחן של מרצדס AMG מארו אנגל היא סיימה את ההקפה בזמן של 7 דקות ו-4 שניות. לא רע בכלל למפלצת V8 שרוצה לנגוס בתהילת העולם של היריבה הנחושה שלה, ה-פורשה 911 GT3-RS שעשתה זאת בפחות מ-6 דקות ו-57 שניות.
לא ברור אם תגיע לארץ בצורה סדירה בשלב זה נוכח פרק הזמן הקצוב שמוקדש לייצור המכונית.