Jeep הבטיחו וגם קיימו; כמעט 25 שנה מאז יצא לגמלאות ה-צ'ירוקי קומאנשי - הטנדר המודרני האחרון של קבוצת jeep-קרייזלר, חשפה הלילה (חמישי) החברה האמריקנית את ה-גלדיאטור החדש במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס. זהו הפיק-אפ הוורסטילי ביותר שייצרה jeep והמורכב ביותר מבחינת מכלוליו והוא נודד לאולמות המכירה עם אופציות רבות להתאמה אישית ועל בסיס רצף רמות אבזור ומרכבים (רוביקון, חבילות ספורט, אובר-לאנד ועוד). כל זאת כאמור, בזכות הפלטפורמה של הרנגלר JL הנוכחי.
גלדיאטור – כותר ששירת את jeep בנקודות זמן שונות ונכחד אי שם ב-1971, חולק בערך 50% מחלקיו עם הרנגלר JL, אבל מובחן ממנו על ידי פריטים עיצוביים בשבכה, בגלגלים וכמובן בחלק האחורי – שמסיר את המבנה הסגור לטובת "מיטה" אחורית רחבה בסגנון פיק-אפ קלאסי. כמו הרנגלר הוא מבוסס על שלדה נפרדת, 4 מושבים וסרנים חיים בשני הקצוות עם מתלים רב-חיבוריים (האחורי תוכנן מחדש במיוחד עבור גלדיאטור כדי לטפל בעומסי נשיאה תובעניים).
הדיפונים החיצוניים עשויים תרכובות אלומיניום, כך שהוא אינו מעלה קילוגרמים רציינים במעבר בין ג'יפ טיפוסי לטנדר עבודה. מתחת למראה הרטרו-מודרני מסתתרים גם חטיבות הכוח של הרנגלר ולכן יש לצפות לביצועים מצוינים: 3.6 ל' פנטסטאר בהספק של 285 כ"ס עם תיבה ידנית שש מהירויות או אוטומטית 8 מהירויות; מנוע 3.0 ל' טורבו-דיזל 260 כ"ס (יהיה זמין רק ב-2020), ובאירופה יהיה זמין ככל הנראה גם עם מנוע 2.2 ל' טורבו דיזל בהספק של 200 כ"ס. ערכים אלו מקנים לגלדיאטור כושר גרירה של 3.5 טון וכושר העמסה של כ-725 קילוגרמים. גם מערכות השטח של הרנגלר JL גויסו לרשותו של הטנדר עם 2 בקרות 4X4 מתקדמות, ה-Command-Trac ו- Rock-Trac עם נעילות והילוכי כוח כדי להתמודד עם כל תנאי השטח המאתגרים ביותר שאפשר להעלות על הדעת.
חלל הנוסעים הוא העתק-הדבק של הרנגלר JL אבל לנהג יהיה קצת יותר קשה להתמודד איתו במקומות צפופים; בסיס הגלגלים שלו גדל, ובגלל השתלת שטח הטעינה האחורי (152 ס"מ) הוא ארוך מרנגלר ב-79 ס"מ – כלומר כמעט באורכו של ראם 1500 או בגודלו של טנדר שאנחנו מכירים כאן בארץ מסדרות הביניים (אמארוק, היילקס, טרייטון וכדומה). מבחינת אבזור, נהוג אולי לחשוב שטנדרים הם סוסי עבודה עירומים אבל הגלידאטור עושה את המעבר עם כל הצעצועים של הרנגלר , כולל מסך מדיה ראשי עם תאימות לסמארטפונים, כניסות USB, ממשקי אפל-ואנדרויד, מושבים אחורים נפרדים עם קיפול בטיחותי ומערכות הגנה רבות.
מסתכלים קדימה
ב-Jeep גאים שעבודה של שנתיים הגיעה לסיומה אחרי רמזים שנשתלו על דפי האינטרנט לפני 14 שנים וגרמו להרבה מאוד מפחי נפש באין תוצאות מידיות. "זהו באמת פרויקט שנעשה באהבה גדולה ועם הבנה שזה מה שהקהל שלנו כל כך רוצה", אומר מנכ"ל החברה, מארק אלן. הטנדר גלדיאטור יורכב, כמו כל דגמי ג'יפ מאז 1942 בפס הייצור המקורי בטולדו, אוהיו. הוא ממשיך מסורת של טנדרים מבוססי רנגלר שהחלה ב-1947 עם וויליס-אוברלנד. ג'יפ תשווק אותו עם למעלה מ-200 רכיבים אופציונליים של 'מופאר' כשהוא יצא לכבוש את ההרים במחצית השניה של 2019.
מהיבואנית לישראל סמל"ת נמסר ל'עולם הרכב' כי "נביא את הרכב ארצה ברגע שיהיה זמין למכירה מחוץ לגבולותיה של ארה"ב".
איך עוקבים אחרינו?
פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5/
טלגרם https://t.me/carsworldisrael
עמוד רשמי http://cars.sport5.co.il/
אינסטגרם https://www.instagram.com/sport5_car/
טוויטר https://twitter.com/car_world5