חשיפה רשמית: הוצגה מאזדה 3 החדשה

צפו: הדור החדש של המשפחתית הפופולרית משלב עיצוב נועז ומנועים מתקדמים ואפילו אופציה להנעה כפולה. בארץ בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: מאזדה

Getting your Trinity Audio player ready...
מאזדה 3 החדשה (צילום: יצרן)
מאזדה 3 החדשה (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א
בניגוד ליריבותיה, הפרט הכי פחות מפתיע במאזדה 3 החדשה הוא הנאמנות של מעצביה לדגמי הקונספט שמכשירים את הקרקע לדגם הסדרתי. הדור החדש שהוצג הלילה (רביעי) במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנגל'ס שורטט כמעט ללא שינויים משמעותיים מדגם הראווה שקדם לו (קיי-קונספט) ובהתאם לפילוסופיית העיצוב המסורתית – קודו-דיזיין. במאזדה אומרים שהיא מייצגת תפיסה ספורטיבית חדשה: "מהות האסתטיקה היפנית". עם או בלי אמירות מפוצצות, מאזדה רוצה הפעם לכוון הכי גבוה שאפשר בסגמנט כשלנגד עיניה פולקסווגן גולף וחברותיה, תוך אימוץ מכלולים חדישים ותא נוסעים איכותי יותר ומבודד יותר מרעשים.

ה-3 החדשה לא גדולה מקודמתה במידה ניכרת (הצמיחה הגדולה ביותר היא של 2.5 ס"מ בבסיס הגלגלים ל-2.72 מ'), והיא תמשיך להמכר במרכבי סדאן (4 דלתות) והצ'בק (5 דלתות) קלאסיים. תא הנוסעים פותח על פי שיטת ה"פחות זה יותר" מבחינת הוגי המכונית, כך שנעשתה כאן עבודה גדולה למזער את פיזור הפקדים ולהתמקד בהנגשה עבור הנהג. במרכז המערכת, או נכון יותר לומר מתנוססת קצת מעל המפלס המרכזי, מערכת ה-MZD קונקט המשופרת על בסיס צג 8.8 אינץ' מלבני, מתופעלת חוגה מבסיס התעלה המרכזית. ישנו גם לוח מחוונים גדול יותר ושינויים בעיצובם של גלגל ההגה, ידית ההילוכים, מבנה המושבים ורמות האבזור שודרגו. גם מערכות השמע השתפרו (אופציה ל-BOSE) ובכלל בחברה מצביעים על שיפור מורגש בחווית התפעול הפנימית ומהירות תגובותיה של הבקרה הדיגיטלית בכללותה. מערכות הבטיחות (i-Activsense) האקטיביות הינן סטנדרטיות וכוללות כמעט את כל הרשימה המסורתית (בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית וכדומה).  

גולת הכותרת במאזדה 3 החדשה היא נבחרת המנועים שלה; בהיצע 5 חטיבות כוח, בחלוקה לטובת בנזין, עם יחידת דיזל אחת וכן מנוע בטכנולוגיית סקי—אקטיב X עם בקרת SPCI, ראשי תיבות ל-Spark Controlled Compression Ignition. שיטה זו משתמשת בטכנולוגיה המבוססת על בערה ודחיסה כמו במנועי דיזל עם יחס אוויר-דלק דל יותר, כך שצריכת הדלק נמוכה יותר לעומת מנועי הבנזין הקובנציונליים בעשרות אחוזים לדברם ותגובות המנוע מתחתית רצועת הכוח תהיינה מהירות מאוד, בעוד ההספק יעמוד על כ-190 כ"ס. שאר המנועים הם בנפחי 1.5 ל', 1.8 ל' ו-2.0 ל', אולם במאזדה לא מציינים הספקים בשלב בזה מלבד שידוך לתיבת שש מהירויות אוטומטית. טכנולוגייה נוספת שתשרת את ה-3 היא מערכת היברידית למחצה שרותמת אנרגיה מהאטה לטובת הסוללות על הסיפון ומזרימה אותה לתפעול בקרת האקלים ומערכות אחרות, וכן תהיה אופציה להנעה כפולה - דומה לזו שנמצאת במאזדה CX-5. הפלטפורמה גם מותאמת להנעה חשמלית, למקרה שתהיתם.

מה עוד?

מבחינת תכונות דינמיות, אחד מעמודי התווך של מאזדה 3, תמצאו בסרן הקדמי מתלה מקפרסון סטנדרטי וקורת פיתול מאחור, מה שאולי מוזיל את עלויות הייצור אבל שם סימן שאלה מעל היכולת שלה להתמודד עם מכוניות להן מתלה רב-חיבורי מתוחכם יותר בקבוצה הזו. בתוך כך, מאזדה הקפידה שלא להעמיס עליה ק"ג מיותרים והקשיחה את המבנה שלה בכמה אחוזים לעומת הדור היוצא. דגש אחרון, ולא פחות חשוב הוא ברמת הבידוד של הקבינה, או ה-NVH; במאזדה אומרים שיישמו פיתוח שנקרא "קיר כפול" בין הריפוד של הרצפה למתכת, וכן הוסיפו חומרי בידוד נוספים באזורי קשתות הגלגלים ותא המנוע.

ה-3 החדשה תמשיך להיות אחת המכוניות האסטרטגיות החשובות ביותר של מאזדה בעולם וגם בארץ. היא תשווק באביב של שנת 2019 והיא תגיע גם לחופינו בשנה הבאה לקראת סוף רבעון 3, כך מסרה ל"עולם הרכב" היבואנית דלק מוטורס.

מחכים לכם ב'עולם הרכב' גם ברשת החברתית:

פייסבוק: https://www.facebook.com/carworld5

אינסטגרם:  https://www.instagram.com/sport5_car

טלגרם: https://t.me/carsworldisrael

טוויטר:  https://twitter.com/car_world5