הכי חזקה: סובארו הציגה את גרסת היהלום של ה-WRX STI

לרפליקת הראלי של סובארו לכביש מנוע המפיק 350 כ"ס ורק 30 תיוצרנה, בלעדית לשוק הדרום אפריקני. ייבוא אישי, מישהו?

ניר בן טובים

תגיות: סובארו

Getting your Trinity Audio player ready...
סובארו אימפרזה WRX STI מהדורת יהלום. רק 30 בדרך לכביש (צילום: יצרן)
סובארו אימפרזה WRX STI מהדורת יהלום. רק 30 בדרך לכביש (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

סובארו העולמית מצייצת בימים אלו 30 שנה לחטיבת הספורט הבינלאומית של היצרן, ה-Subaru Technica international ולרגל האירוע ההיסטורי הם החליטו להעניק, בלעדית לחטיבת הרכב של סובארו דרום אפריקה ולמכור לקומץ נהגים ברי מזל יצירה בלתי נשכחת לציון החגיגה המוטורית: ה-WRX STI החזקה ביותר בכל הזמנים שיוצאת את שערי המפעל (כלומר סובארו מקורית ולא משופרת בפריטי אפטר-מרקט מהשכונה). 

אז בואו נתחיל עם המנה העיקרית: בחזית של הסובארו שוכן כרגיל מנוע 2.5 ל' טורבו בעל הספק מרבי של 310 -300 כ"ס (תלוי איפה סופרים אותם), בחיבור אל תיבת שש הילוכים ידנית. אז בגרסה הזו, שנקראת מהדורת 'היהלום', יחידת ה-2.5 ל' סוחטת הספק מרבי של 350 כ"ס ו-47.5 קג"מ, כלומר תוספת של 40 כ"ס ו-7 קג"מ (המתקבלים בטווח קצת יותר נמוך ב-3,600 סל"ד לעומת 4,000 סל"ד).  איך עשו את זה? בלי יותר מדי פעלולים טכנולוגיים מסובכים:  כיול למחשב המנוע, מערכת פליטה חדשה וקצת חיזוקים פיזיים מתחת לבלוק.

האם הנתונים המשודרגים מתורגמים גם לביצועים טובים יותר בכבישים? כן, אבל לא בהרבה; את המיאוץ ל-100 קמ"ש משלימה הסובארו STI WRX דיאמונד בזמן של 5.1 שניות לעומת 5.2 שניות בדגם הבסיסי. המהירות המרבית נותרה למעשה ללא שינוי, ועומדת על 255 קמ"ש מרביים וכך גם צריכת הדלק (מזל). סובארו גם ביצעו כיול קל כדי לשפר את הנראות עם לבוש הולם שכולל הנמכה של סנטימטר לבולמים, בלמי ברמבו משופרים עם שש בוכנות לקליפרים בחזית ו-2 בוכנות מאחור (כולל התאמת סרטי צבע צהוב בדפנות התחתונות של המרכב), ספייסרים שהרחיבו אותה ב-2 סנטימטרים ועוד.

סובארו תייצר רק 30 עותקים של גרסת 'יהלום' וכולן מיועדות בלעדית לשוק בדרום אפריקה. כל דגם מקבל לוחית פנימית עליה מוטבעת הספרה בסדרה המוגבלת כך שלא תאלצו להוכיח על הכביש לכל חמום מוח שאתם נוהגים בסובארו STI נדירה מאוד. המחיר הרשמי שלה בדרום אפריקה עומד על 799 אלף ראנד, שהם בערך 59 אלף דולרים אמריקניים (ראנד אחד שוויו כמעט 30 אגורות). בקיצור, אם אי פעם רציתם סובארו אימפרזה טורבו שאין לאף אחד אחר, נסו לשים יד על היהלום היפני הזה.