כוכבת מכירות: נחשפה טויוטה קורולה סדאן החדשה

המשפחתית של טויוטה תשווק בישראל לראשונה גם עם מנוע היברידי. גם RAV4 החדש בדרך לכאן

תגיות: טויוטה

ניר בן טובים
טויוטה קורולה החדשה (צילום: יצרן)
טויוטה קורולה החדשה (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

מעטים הם האירועים בענף הרכב שמחייבים את כלי התקשורת העולמיים לרכז את מרב תשומת הלב לכיוונו של רכב אחד בלבד. אבל כך היה היום בשעות הלילה המאוחרות כאשר טויוטה השיקה בחשיפה רשמית את הקורולה סדאן החדשה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם מאז שנות ה-60 עם למעלה מ-46 מיליון מסירות מאחוריה. זהו הדור ה-12 של הקורולה והוא עתיד להגיע לישראל במהלך שנת 2019, כך מסרה היבואנית יוניון מוטורס באירוע מיוחד שהתקיים בתחילת השבוע בתל אביב ובו גם הציגה את ראב4 החדש שאף הוא יעשה עליה בשנה הבאה. שתי המכוניות אגב הוחזרו ליצרן מיד עם סיום החשיפה המקומית. 

הקורולה סדאן מצטרפת לגרסת ההצ'בק והטורר (סטיישן) שהוצגו מוקדם יותר השנה, ובכך למעשה יסתם הגולל על האוריס ששווקה כאן במשך שנים ארוכות. כמוהן, היא מבוססת על פלטפורמה מדור חדש, ה-TNGA-C עם מידות קצת יותר קומפקטיות לעומת הדור היוצא, ובסיס גלגלים של 2.70 מ'. עיצוב חיצוני הוא היבט שמשקדישים לו הרבה יותר משקל לאחרונה ביצרן היפני נוכח ההנחיות של אקיו טויודה (המנכ"ל), ומלבד העובדה שזה מתכתב עם דור העתיד של רכבי טויוטה, המטרה הייתה להשיג חזות חיצונית "דינמית" שגם רומזת על מה שקורה למטה; את קורת הפיתול בסרן האחורי מחליף מתלה רב-חיבורי, כך שהתנהגות הקורולה אמורה גם היא להשתפר במידה מסוימת ואולי אף בגרסת ההצ'בק להציע חלופה ראויה מול מאזדה 3. ימים יגידו.

בחרטום של המשפחתית העממית חסרות עדיין בשורות על מגדשי טורבו; לקורולה יהיו צמד מנועי בנזין - היברידי ומנוע בנזין קובנציונלי: 1.8 ל' היברידי עם 122 כ"ס (מעל 25 ק"מ לליטר) ומנוע 1.6 ל' בעל הספק מרבי של 132 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה (צ' דלק -17 ק"מ לליטר). בטויוטה מספרים על ירידה של כמה אחוזים בצריכת הדלק ופליטת המזהמים במקביל לשיפור בביצועי המכונית (על אף שמשקלה הרשמי טרם פורסם).

 

בפנים ומסביב

חלל הפנים של הקורולה סדאן מאמץ מוטיב שהופך להיות נפוץ בשנתיים האחרונות - מסך מרכזי "מרחף". זה מגיע בגודל 9 אינץ' עם תמיכה מלאה בעברית ומול הנהג לוח מחוונים עם צג דיגיטלי בגודל 7 אינץ'. רמת האבזור צריכה להיות די מקובלת בסגמנט עם טעינה אלחוטית לטלפון, כניסות USB, ממשק למערכות ההפעלה בסלולרי ועוד. כן יהיו לה כסטנדרט מערכות בטיחות חכמות מסדרת Toyota Safety Sense כגון התרעה על סטיה מנתיב עם תיקון היגוי, בלימה אוטונומית, התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת תאורה עם מניעת סינוור באופן אוטומטי. 

הקורולה החדשה תיוצר בטורקיה והיא תגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2019.

 

ראב4 ועוד חדשות

באירוע המקומי שארגנה יוניון מוטורס נכח גם הדור הבא של טויוטה ראב4, שלמעשה הושק רשמית לפני למעלה מחצי שנה במסגרת תערוכת הרכב בניו-יורק. גם כאן מדובר ברכב בעל חשיבות אסטרטגית (אחד מרכבי ה-SUV הנמכרים ביותר בארה"ב) והוא יגיע לארץ בתחילת שנת 2019. מתחת למראה המודרני שוכנת פלטפורמה משותפת לטויוטה קאמרי והוא גדול מקודמו כמעט בכל ההיבטים (רוחב, בסיס גלגלים וגובה). תא המטען מגיע בנפח של 580 ל' וחלל הפנים שודרג באופן משמעותי, הן מבחינת איכות החומרים והן מבחינת האבזור (צג ראשי 8 אינץ' עם תמיכה בעברית ועוד).   

הרכב המנועים של ראב4 החדש כולל יחידת 2.0 ל' בסיסית ו-2.5 ל' היברידית. האחרונה צפויה להיות הפופולרית ביותר בסדרה זו והיא תציע ביצועים מרשימים: 222 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה משופרת וזינוק מהמקום ל-100 קמ"ש בזמן של 8.4 שניות על בסיס הנעה כפולה. צריכת הדלק קוצצה ל-21 ק"מ לליטר לעומת 17 ק"מ לליטר בדור הרביעי.   

לדברי יבואנית טויוטה חלה צמיחה בשיעור חד בקרב הנהגים הישראלים שבוחרים ברכב היברידי על פני רכב עם מנוע בערה בסיסי; על פי נתוני החברה, 14% מכלל המכוניות שנמכרו השנה בישראל היו בעלי מערכת כלאיים (בערה בשילוב חשמל), שעה שבאולמות טויוטה ישראל נתח המסירות של כלים אלו יהיה כמחצית מכלל המכירות בסיום 2018, וכמעט 80% מכלל המכירות של המותג היפני בארץ בסוף שנת 2019.

כל המחירים של הדגמים יפורסמו רק בסמוך למועד השקתם בישראל בשנה הבאה.

 

 

 

 

 

 

טויוטה ראב4 החדש (צילום: רונן טופלברג, מתוך החשיפה בישראל)
טויוטה ראב4 החדש (צילום: רונן טופלברג, מתוך החשיפה בישראל)