מכונית הספורט של ניסאן עוד לא אמרה את המילה האחרונה

ניסאן משיקה גרסה מחוזקת של ה-370Z קופה לרגל תערוכת המשופרות ב-SEMA. עוד כוח, יותר ביצועים על המסלול. השמש עדיין Zורחת על ניסאן 370 קופה

ניר בן טובים

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...
ניסאן 370Z קופה. עשור של הצלחה למכונית הספורט היפנית (צילום: יצרן)
ניסאן 370Z קופה. עשור של הצלחה למכונית הספורט היפנית (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א
ניסאן חשפה מהדורה מוכוונת מסלול של ה-370 קופה הוותיקה לרגל עשור שנים לשיווקה במסגרת תערוכת SEMA בלאס ווגאס. מדובר בחבילת שיפורים מהוקצעת, ממוקדת שנתפרה על ידי אנשי היצרן עצמו ומעניקה למכונית המושחזת קצת יותר כוח מנועי, כוח הצמדה יעיל יותר וגם כמה קישוטים שתורמים לבידולה מגרסת המפעל (המצוינת כלשעצמה כן).


למיזם קוראים 'קלאבספורט 23' והוא פרי פיתוח חטיבת המירוצים של ניסאן ואגף הפרטיות של NISMO שמטפל במכוניות כביש רגילות והסבתן למכונות אתלטיות לציבור. מה שניסאן בעצם עשו פה, הוא לקחת ברגים משם, צינורות מפה, מתלים, בולמים, בלמים ועוד הרבה מכלולים מספקים חיצוניים שעובדים עם חטיבת המירוצים של ניסאן, והכניסו הכול תחת קורת הגג של ה-370Z קופה. "רצינו רכב שנהגי ניסאן יוכלו אח"כ להרכיב אותו בעצמם עם פריטי אפטר-מארקט מקוריים שלנו".


כל זה נשמע מבטיח, רק שיש עם העניין הזה בעיה אחת: ניסאן חוללה מהפכה גם בעקומת הכוח של המכונית, או ליתר דיוק – המנוע המקורי הוחלף. במקום יחידת ה-3.7 ל' המסורתית (סדרת VQ37VHR) מ-2012 שמותקנת גם באינפיניטי, ניסאן 'מוטורספורט' בחרו מנוע 3.0 ל' טווין-טורבו עם 400 כ"ס עתיר ניסיון ועטור תארים. לדברי ניסאן, בחירה זו העלתה בפניהם קושי טכני בתחילה, שכן מנוע זה מעולם לא שודך לתיבת הילוכים ידנית עם שש מהירויות (7 דו-מצמדית משרתת את ה-370 שאתם מכירים). בתוך כך, הם הצליחו לבצע את ההתאמות הנדרשות על ידי שימוש במצמד חדש וגלגל תנופה מרכבי ספורט קודמים כדי להעביר את הכוח לסרן האחורי ללא בעיות מיוחדות שעלולות לחרבש את הדפרנציאל.

נותנת יותר עם טכנולוגיות מהוקצעות

מערכת הבלימה והבולמים גויסו ממכוניות מסלול ש-NISMO מכירה היטב, והמשמעות היא כוח האטה הרבה יותר משכנע מכפי שתמצאו כיום ב-370 הרגילה. יתר המכלולים, כמו למשל מערכת הפליטה המוגדלת, מערכות היניקה, הפליטה והמסננים – כולם הוחלפו כדי לחזק את הביצועים של המכונית מתחתית רצועת הסל"ד ועד לגבולות הקו האדום - וכמובן לשפר את כושר נשימת המנוע תחת עומסים כבדים מאוד.

תא הנוסעים משקף בדיוק את החוויה שהמכונית הזו מעבירה לנהג. בפנים הותקנו זוג מושבי רקארו חדשים לחלוטין מסדרת Sparco QRT-R, רתמת בטיחות 6 נקודות, גלגל הגה של ספארקו, מערכת "דיכוי" שריפה בתא המנוע, כלוב הגנה תקני של ה-FIA, וריפודים של סדנת MA Motorsports. לא שזה בא על חשבון הפינוקים הרגילים – זו עדיין מכונית שתוכלו לחיות איתה על בסיס יומי שכן יש בה כמעט את רוב המערכות המקובלות במכונית הנוסעים התקנית.

המטרה העיקרית מאחורי הפרויקט הוא לתת ל-370Z ארכת שהות, ולעשות את זה בסטייל ועם הרבה יכולת – בכל זאת מכונית בת עשר שנים. בשלב זה, עדיין אי אפשר לרכוש את כל הפריטים שצוינו לעיל, אבל בעתיד אופציה זו תהיה זמינה לכל בעלי המכונית, בכפוף למיסים בכל מדינה כמובן. " זו מעין פלטפורמת שלנו לפיתוח מוצרי אפטר-מרקט", אומרים בחברה. מי יודע, אולי עוד כמה שנים, נראה כאן זליגות היישר למסלולי המירוץ בדרום הארץ. המחיר, טרם נקבע.