לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ונתונים שאספנו במערכת פול גז, מתחילת שנת 2021 נהרגו 250 בני אדם בתאונות דרכים – 71 מהם רוכבי אופנועים וקטנועים. בשנת 2020 כולה, נהרגו 69 רוכבי דו-גלגלי.
בשבועיים האחרונים נהרגו 5 רוכבי אופנוע: ביום ראשון שעבר נהרג רוכב אופנוע בשנות ה-60 לחייו בתאונה עם רכב פרטי בכביש 40. כמה ימים מאוחר יותר נהרג רוכב נוסף בשנות ה-20 לחייו בתאונה במעורבות רכב פרטי בכביש מס' 1, ובתאונה נוספת ביום שישי שעבר בכביש 232 נהרג רוכב בשנות ה-30 לחייו. ביום כיפור נהרג רוכב שטח כבן 20 בסמוך לצומת כברי בצפון, והלילה נהרג רוכב כבן 20 בתאונה עצמית בכביש מס' 1.
בשנים 2019-2013 מעורבות רוכבי דו-גלגלי בתאונות חמורות הייתה 20.8% בממוצע. בשנת 2020 טיפס שיעור ההיפגעות בתאונות חמורות ל-25.5% ובשנת 2021 ל-25%, כאשר כבר בסוף המחצית הראשונה של השנה נרשמו 50 רוכבים הרוגים, ונכון למועד כתיבת שורות אלו, שלושה וחצי חודשים לפני סוף השנה האזרחית, מספר הרוכבים ההרוגים כבר עבר את זה של השנים 2019 ו-2020 – שהיו שנות שיא שלילי במספרי רוכבי הדו-גלגלי ההרוגים ובכל אחת מהן נהרגו על כבישי ישראל 69 רוכבים.
מספר האופנועים בישראל מהווה כ-5% מכלל כלי הרכב בכביש, אולם כאמור, רוכבי דו-גלגלי מעורבים בכרבע מהתאונות הקשות והקטלניות. הסיכוי של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים חמורה היא פי 16 מהסיכוי של נהג רכב פרטי, וככל שנפח האופנוע גדל כל עולה הסיכוי למעורבות בתאונה: הסיכוי להיפגע על אופנוע בנפח 400 סמ"ק גבוה בכ-40% מאופנוע קטן יותר.
תופעה מדאיגה נוספת היא רכיבה ללא רישיון נהיגה. על פי נתונים שאספו בחטיבת המחקר של הרלב"ד, 27% מהרוכבים בגילים 19-15 שנפגעו בתאונות חמורות מהחברה הערבית – לא החזיקו כלל ברישיון נהיגה. 24% מהצעירים היהודים בגילים 19-15 שנפגעו בתאונות חמורות – לא מחזיקים ברישיון נהיגה כלל. בשכבת הגיל הבוגרת יותר 24-20 כ-5% מקרב הרוכבים היהודים שנפגעו בתאונות חמורות לא למדו נהיגה מעולם, וכ-11% מהרוכבים בחברה הערבית.
מנכ"ל הרלב"ד (בפועל), שניר זיידל, אומר כי "בשנים האחרונות אנו רואים גידול קבוע במספר רוכבי דו-גלגלי המעורבים בתאונות קשות וקטלניות. הרלב"ד ממקדת מאמצים במציאת דרכים לצמצום ההיפגעות של רוכבים באמצעים שונים. כך למשל, בשבועות האחרונים יצאנו במכרז לפיילוט להכשרת מאות רוכבים לתפיסת סיכון, ממנו נגזור תובנות שיוטמעו כבר בשנה הקרובה בלימודי רישיון הנהיגה לאופנוע. בנוסף, פרסמנו מסמך המסכם מידע מקיף ועדכני אודות מערכות הבטיחות הקיימות לאופנועים ויעילותן. כל אלו יעזרו בצמצום היפגעות רוכבי אופנועים לצד שיפור התשתיות, הסברה ואכיפה אפקטיבית".