ב.מ.וו משיקה בישראל 3 אופנועים חדשים

ה-F900R וה-F900XR היושבים על פלטפורמה זהה, והדור השני של האדוונצ'ר-ספורט המפואר S1000XR, מושקים בישראל במחירים אטרקטיביים

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

דלק מוטורס משיקה בישראל 3 אופנועים חדשים שהושקו בעולם לפני זמן קצר ועליהם גם רכבנו בהשקה העולמית. שלושת הכלים הם ה-F900R וה-F900XR – רודסטר ואדוונצ'ר-ספורט חדשים היושבים על פלטפורמה זהה, וכן ה-S1000XR החדש, המפואר והמאובזר שמשתדרג בדור השני שלו.
F900R ו-F900XR

צמד הדגמים יושבים כאמור על פלטפורמה זהה וחדשה לחלוטין הכוללת מנוע טווין מקבילי בנפח 895 סמ"ק, שלדה ומכלולים חדשים, וכן בקרות בטיחות ומערכות אלקטרוניקה מתקדמות - כמעט ברמה של אופנועי ב.מ.וו הגדולים והמאובזרים. המנוע, טווין מקבילי 895 סמ"ק, נלקח מה-F850GS החדש ונפחו הוגדל כך שיספק יותר הספק (99 כ"ס בגרסה הישראלית), ובעיקר - יותר מומנט על-פני יותר טווח סל"ד. כך למשל, כבר ב-4,500 סל"ד המנוע מפיק כבר 9 קג"מ.

צמד הדגמים מגיע עם מכלולי שלדה איכותיים, כמו מזלג הפוך, בולם אחורי עם אופציה למערכת אלקטרונית, מערכת בלמים קדמית רדיאלית וחישוקים וצמיגים במידות ספורטיביות. אבל העיקר פה הוא האבזור האלקטרוני הרב ומערכות הבטיחות שאיתן מגיעים צמד ה-F900 - כשבב.מ.וו הטמיעו את המערכות המתקדמות ביותר שיש לחברה להציע, והיבואנית המקומית הביאה ארצה את האופנועים עם מערכות הבטיחות המתקדמות בכל רמות הגימור - כאג'נדה. כך למשל יש מסך TFT צבעוני עם קישורית בלוטות' ואפליקציה של ב.מ.וו לטלפון הנייד (אופציה גם למערכת תקשורת של ב.מ.וו לקסדה שמתממשקת עם המסך והאפליקציה), פנסי LED היקפיים - כולל אופציה לפנסים מתכווננים לפנייה, חיישן למדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, מערכת ABS להטיה, בקרת אחיזה, מערכת אלקטרונית למניעת נעילת גלגל MSR, וכן 4 מצבי רכיבה שונים ובקרת בלימה דינמית. כאופציה ברמות גימור שונות ניתן לקבל מפתח קרבה, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, בקרת שיוט, ידיות מחוממות, וכאמור בולם אחורי מתכוונן חשמלית.

ה-F900XR הוא אחד הכלים החשובים של ב.מ.וו בתקופה האחרונה, והוא מצוין לשוק הישראלי ולכבישים הישראליים. הקונספט הוא של אדוונצ'ר-ספורט - תנוחה של אדוונצ'ר עם מכלולי ספורט.

העיצוב בקורלציה מלאה לאח הגדול S1000XR, כשהתנוחה זקופה ונוחה, המשקל נמוך יחסית, כושר הנשיאה והאחסון גבוה, ויש מיגון רוח יעיל למדי ומתכוונן. ה-F900XR משלב יכולות ספורטיביות מהנות יחד עם שימושיות יום-יומית גבוהה ויכולות תיור לבד או בזוג, כלומר אופנוע רב-משימתי. האבזור המקורי רב, וכך גם האבזור האופציונלי, שכולל מושבים שונים שמורידים את גובה המושב ל-775 מ"מ או מעלים אותו ל-870 מ"מ, ארגזי צד קשיחים או רכים, תיקי מיכל, אביזרי ניווט וכו'.

המחירים: בין 85,000 ש"ח לגרסת PURE, דרך 90,000 ש"ח לגרסאות Exclusive ו-Sport המאובזרות, ועד 95,000 ש"ח לגרסאות ספורט פלוס ואקסקלוסיב פלוס. במהלך התקופה הקרובה תינתן הנחה של 5,000 ש"ח על כל אחד מהמחירים, כמבצע השקה.

F 900 R
ה-F900R הוא האח האמצעי במשפחת הרודסטרים של ב.מ.וו, כשהדגש ניתן על העיצוב, על הביצועים ועל האבזור כדי שיוכל להתמודד בכבוד בקטגוריית הנייקדים הבינוניים הרותחת. כך למשל העיצוב בקורלציה מלאה ל-R1250R, הביצועים ברמה גבוהה כפי שנוכחנו לדעת בהשקה העולמית, והאבזור האלקטרוני כאמור המוביל בסגמנט. גם ה-F900R יגיע בכמה רמות גימור שונות, כשהאבזור זהה לזה שב-F900XR: רמת גימור PURE - מחיר 75,900 שקל ,רמת גימור ספורט (כוללת מפתח קרבה וקוויקשיפטר): 80,900 שקל.

 

האופנוע השלישי הוא ה-S1000XR בדור השני שלו. ה-S1000XR, שהוצג בגרסתו הראשונה לפני 5 שנים, הוא אדוונצ'ר-ספורט לכביש המיועד לרוכבים בוגרים שמגיעים מעולמות אופנועי הספורט ומחפשים אופנוע שמצד אחד יהיה נוח ומפנק, בעל תנוחת רכיבה זקופה ונוחה ועם מערכות מתקדמות, אך מצד שני שיספק ביצועים של אופנועי ספורט. הדגם משלים את ליין דגמי ב.מ.וו הגדולים, וכאמור מאפשר לרוכבים בוגרים בעלי אוריינטציה ספורטיבית לרכוב על אופנוע אדוונצ'ר שאינו GS המיועד לשטח אלא XR המיועד לכביש ומתנהג בהתאם.

לשנת 2020 הדור השני של ה-S1000XR הוא למעשה אופנוע חדש לחלוטין. העיצוב נשאר נאמן למקור בקווי המתאר, אך הוא חדש לחלוטין, מודרני ומחודד יותר. השלדה, המתלים והמנוע חדשים גם הם, כשהמנוע מפיק 165 כ"ס במקום 160 כ"ס בדגם היוצא. בנוסף, ה-S1000XR השיל ממשקלו 10 ק"ג, למשל 5 ק"ג מהמנוע ומשקל רב מהזרוע האחורית ומהגלגלים. שדרוג משמעותי נמצא במערכת המתלים החשמלית-אלקטרונית. זהו הדור האחרון של מערכת ה-ESA, שמרחיבה משמעותית את טווח העבודה היעיל ביחס לדגם היוצא ומאפשרת כיוונים רבים יותר על-פני כל טווח הרכיבה. פרט לכך, כאופנוע פרימיום של ב.מ.וו ה-S1000XR מגיע עם כל המערכות האלקטרוניות ובקרות הבטיחות של ב.מ.וו, כשחלקן מגיעות כסטנדרט (למשל כל מערכות הבטיחות) וחלקן כאופציה בהתאם לרמת הגימור.

כך למשל נמצא ברמת הגימור PURE חיישן אינרציה IMU ב-6 צירים, מערכת ABS PRO להטיה, בקרת אחיזה דינמית להטיה, בקרת בלימה דינמית, בקרת נעילת גלגל אחורי בהורדת הילוכים MSR, בקרת זינוק בעלייה, בקרת ווילי, 4 מצבי רכיבה וניהול אופנוע, פנסי LED היקפיים (כולל אופציה עתידית לפנסים מתכווננים לפנייה), מסך TFT צבעוני הכולל קישורית בלוטות' לטלפון הנייד ואפליקציה ייעודית של ב.מ.וו, וכן משקף מתכוונן, תושבות אינטגרליות לארגזי צד ותאי אחסון בנפח כולל של 1.8 ליטרים.

גרסת RACE תוסיף על כל אלו מפתח קרבה אלחוטי, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, בקרת שיוט, חימום לידיות, קוויקשיפטר להעלאה והורדת הילוכים. גרסת רמת הגימור M תוסיף גם חלקי קרבון מעוצבים רבים ותוריד את המשקל בכ-2 ק"ג נוספים ל-230 ק"ג רטובים.

מחירים:
רמת גימור PURE: מחיר 139,900 ש"ח
רמת גימור RACE: מחיר 149,900 ש"ח
רמת גימור M: מחיר 169,900 ש"ח