רעידת אדמה בהארלי דייוידסון

אחרי הצניחה במכירות, עכשיו היו"ר הולך הביתה ללא הודעה מוקדמת

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א
הארלי דייוידסון זה לא עוד מותג של אופנועים, הארלי דייוידסון זה הסמל המיתולוגי הגדול ביותר בעולמות הרכיבה ובשנים האחרונות דומה שהיצרן האמריקאי הוותיק התחיל להתאים את עצמו למציאות הטכנולוגית המתקדמת בחיפוש אחר שווקים חדשים ולקוחות חדשים ובמיוחד צעירים. מי שאחראי למהפכה הצעירה והחשמלית של הארלי דייוידסון הוא לא אחר מאשר יו"ר החברה, מאט לבאטיץ. הוא הגיע ישירות מנהול של חברת אופנועי הבוטיק האיטלקית MV ועם כניסתו לעבודה הוא הכין את הארלי למהלך שיוביל אותה לעתיד עם תכנון של סדרת דגמים נגישים וזולים המוכרים כדגמי Street 500  או 750 והוא גם זה שדחף את הארלי להיכנס לתחום החשמלי.
 
במהלך מפתיע וללא הודעה מראש, הודיעו הארלי דייוידסון ומאט לבאטיץ' על סיום תפקידו באופן מידי בהחלטה משותפת של שני הצדדים. על פי הערכות בשוק הרכב העולמי, היו אלה חברי מועצת המנהלים של החברה שהראו ללבאטיץ' את הכיוון לאור התוצאות הלא מחמיאות בטור ההכנסות של החברה שנקלעה לקשיים בחודשים האחרונים. זה המקום לציין פרויקט אחד חשוב נוסף של לבאטיץ' והוא הקמתו של מפעל ייצור אופנועים של הארלי דייוידסון בהודו בהשקעת עתק אחרי שהארלי הקימה מפעל הרכבה בברזיל. היצרן האמריקאי כבר החל בחיפוש אחרי יו"ר חדש שיחליף את לבאטיץ' ויעלה את החברה על דרך חדשה.