רכב הפנאי-שטח דאצ'יה דאסטר, עוד מהדור הראשון כבר הספיק להפוך לשם נרדף לרכב פנאי עם יכולות שטח טובות יחסית ובמחיר נגיש לעומת המתחרים. הדאסטר לא הצטיין באיכות החומרים או באבזור הבטיחות, אך קנה את שמו בזכות ולא בחסד עם 2.2 מיליון יחידות מאז הדור הראשון. כעת הציגה היצרנית את הדור החדש והשלישי במספר והפעם השינויים בולטים ומשמעותיים. מ"פריזבי" היבואנית נמסר כי דאצ'יה דאסטר החדש יגיע לישראל באמצע 2024.
עיצוב ומידות
הדור החדש מציג עיצוב מודרני יותר עם לא מעט מאפיינים קשוחים. הפלסטיק בגוון האפרפר ב"מגן הגחון" הבולט וב"מגלש האחורי", עשויים פלסטיק שנצבע עוד טרם היציקה ולכן צבעו ישמר, כך לפי היצרנית. קשתות בתי הגלגלים וחצאיות הצד השחורות מודגשות ובולטות מבעבר וידית הפתיחה של הדלת האחורית עלתה אל עבר הקורה. בד'אציה גם לקחו את מוטיב ה-Y, שהופיע בתאורת היום, צעד אחד קדימה וכעת ניתן למצוא אותו גם בפנסים האחוריים ובעיצוב החישוקים.
בפנים העיצוב הזוויתית והקשוח נמשך כמו גם מוטיב ה-Y שמופיע במספר מקומות כמו בפתחי המיזוג למשל. לגלגל ההגה עיצוב שטוח בחלקו העליון והתחתון לטובת ראות טובה החוצה ונוחות כניסה לרכב וריפוד המושבים עשוי בד רחיץ. מרכז הדשבורד הכולל את מסך המולטימדיה, פתחי המיזוג וכפתורי בקרת האקלים מוטה בזווית של 10 מעלות אל עבר הנהג.
הדאסטר החדש מבוסס על פלטפורמת CMF-B המוכרת מדגמי רנו וניסאן כמו הקפצ'ור או הג'וק ובדאצ'יה משמש את הג'וגר והלוגאן. היצרית מבטיחה כי מעבר לפלטפורמה זו שיפר את איכות הנסיעה בתחומי בידוד הרעשים והויברציות. בהשוואה לדור השני, המידות נותרו דומות יחסית, כשאורכו עומד על 434 ס"מ, רוחבו עומד על 181 ס"מ, גובהו עומד על 166 ס"מ ולתא מטען נפח של 472 ליטר (+27 ליטר), בדאצ'יה מציינים כי למרות מידות דומות מרווח הרגליים מאחור השתפר ב-3 ס"מ.
יחידות הנעה
הדאסטר החדש יציע בשלב זה 3 יחידות הנעה, אך גם הפעם גרסת ה-4X4 לא זכתה לתיבה אוטומטית. מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (3 צילינדרים) ומערכת מיקרו היברידי מספק 130 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים והנעה קדמית או כפולה. בדומה לג'וגר הוא גם יציע יחידת הנעה היברידית, בעלת מנוע 1.6 ליטר והספק משולב של 140 כ"ס ותיבה אוטומטית, אך ההנעה קדמית בלבד. בעולם תוצע גם גרסה המונעת עם גפ"מ בהספק של 100 כ"ס בעלת מיכל דלק וגפ"מ של 50 ליטר כל אחד, וטווח משולב של 1,300 ק"מ.
מבחינת יכולות השטח, הדאסטר החדש מציג שיפור ויצויד בבורר מצבי נהיגה חדש בעל 5 אפשרויות. מצב "אוטומטי" המנתב את הכוח בין הציר הקדמי לאחורי בהתאם למצב האחיזה; מצב "חיסכון" מנתב את הכוח לטובת חיסכון בדלק כמובן, מצב "שלג" לתנאי שטח חלקים העושה שימוש במערכת בקרת האחיזה למניעת החלקה; מצב "בוץ/חול" וכשמו מיועד לתנאים אלו, מצב "שטח" המיועד לתנאי שטח קשים יותר המזכיר את מצב "Lock" בדאסטר הנוכחי, ושולט גם בחלוקת המומנט בין הצירים. כמו כן בקרת ירידה במדרון הפועלת ממצב עמידה ועד 30 קמ"ש.
לגרסת ההנעה הכפולה זווית גישה של 31 מעלות, זווית נטישה של 36 מעלות, זווית בטן של 24 מעלות ומרווח גחון של 21.7 ס"מ (20.9 ס"מ בגרסת ההנעה הקדמית).
אבזור ובטיחות
לראשונה יציע הדאסטר לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 ולוח מחוונים רגיל עם מחשב דרך "3.5 בגרסאות הפשוטות יותר, מסך מולטימדיה בגודל "10.1 הכולל קישוריות אלחוטיות לנייד, משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי, הגה מחומם, מפתח חכם וחישוקי "17 או "18. בתחום הבטיחות יוצעו בדאסטר מערכות כגון בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, מערכת זיהוי תמרורים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים והתרעת עייפות.