בסרטון: סקודה אוקטביה RS פלאג-אין הייבריד (אינה משווקת בארץ)
מעט אחרי שפגשנו בה במסגרת וולוג-היכרות מעמיק, מתחילה יבואנית רכבי סקודה לישראל צ'מפיון מוטורס לשווק רשמית את סקודה אוקטביה RS דגם 2021 בישראל. בדומה לאוקטביה התקנית, ה-RS היא מכונית כמעט חדשה לגמרי עם תא נוסעים עדכני, מערכות פנים משוכללות יותר ומערכות בטיחות רבות כולל כרית אוויר צידית שהוטמנה בין המושבים הקדמיים. היא תמכר, כנהוג רק בגרסה אחת תמורת מחיר של 210 אלף שקלים, כלומר זולה מהדגם שלפני כן בפער לא מבוטל של כ-10,000 שקלים לערך.
בחרטום של האוקטביה RS מנוע 2.0 ל' טורבו המפיק 245 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-37.8 קג"מ הזמינים מ-1,600 סל"ד. החיבור הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית DSG שבע מהירויות, וזו מאיצה בגלגלים הקדמיים ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. היא נתמכת במערכת מתלים אדפטיבית המשפיעה על שיכוך/היזון, וכן עם בקרת ניהוג סלקטיבית המציעה ארבעה מצבי כיול מובחנים עבור תגובות המצערת, ההיגוי, ההילוכים וכדומה. צריכת הדלק המשולבת נעה בסביבות ה-12 ק"מ לליטר בנזין.
דגמי ה-RS הם המאובזרים ביותר בהיצע של משפחת אוקטביה, ומלבד התוספות הקוסמטיות כגון חישוקי 19 אינץ', יציאות מפלט מובדלות, איתות דינמי ולוגואים ייעודיים של המותג על גוף המרכב, היא כוללת גם קאליפרים אדומים, תאורת FULL LED, ספוילר אחורי, חצאיות צד אגרסיביות ועוד כמה שינויים אירודנמיים לטובת ביצועים ונראות.
בחלל הנוסעים של האוקטביה RS זוג מושבי ספורט מחבקים, חשמליים עם חימום ובכלל אווירה "דינמית" לעומת האוקטביה הרגילה. היא כוללת מסך מדיה ראשי 10 אינץ' וכן לוח מחוונים דיגיטלי מלא 10.25 אינץ', כאשר במפלס העליון מול הנהג ישנה תצוגה עלית, במרכז המערכות בקרת אקלים דיגיטלית תלת אזורית, טעינה אלחוטית לסלולרי, מערכת שמע 11 רמקולים של CANTON עם סאבוופר, חמישה שקעי USB--C, תאימות לאפל ואנדרויד, כניסה והנעה ללא מפתח, פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען, חיישני תאורה, גשם, חניה, תאורת אווירה ועוד.