שימוש בתמונה ו-וידאו מתוקף חוק זכויות יוצרים 27 א', בעל הזכויות מוזמן לפנות למייל sport5fb@sport5.co.il, לצורך מתן קרדיט
חלק מאוהדי מכבי חיפה החליטו לצאת הבוקר (שלישי) בקמפיין שלטים אלקטרוניים כנגד ההנהלה בכל הקשור למחירי המנויים ושלילת מנויים שלא הגיעו לכמות מסוימת של משחקים. בשלטים שהופצו בכיכר דיזינגוף ובחוצות המפרץ, ולא ברור מטעם מי הם הונפו, נכתבה ביקורת כנגד המועדון: "עליית מחירים פראית, שלילת מנויים, יענקל'ה, חיפה זה לא נוקיה".
אז למה מתכוונים בכל הנוגע לשלילת מנויים? זה ההסבר לצעד של המועדון: במכבי חיפה החליטו להילחם בתופעה בה אוהדים רוכשים מנוי ומסיבות שונות לא הגיעו ליותר מ-40% מסך המשחקים שנכללו במנוי. אותם אוהדים קיבלו מכתב רשמי מהמועדון שמסביר מדוע נשללה מהם הזכאות לרכוש מנוי לעונת המשחקים 2023/24. מדובר בכמאה אוהדים שקיבלו מכתב זה. הסיבה לשליחת המכתב: בהנהלת המועדון קיבלו החלטה כי ברצונם לא לראות כסאות ריקים במשחקי הקבוצה.
לגבי מחירי המנויים. מתווה הכרטיסים של מכבי חיפה פועל לפי תגמול נאמנות. מינויים מעונת 2019/20 ואילך יזכו למחירים מוזלים מאלה של עונת 2021/22 ומינויים חדשים מהעונה שעברה ישלמו את המחיר הגבוה ביותר. יש לציין כי כרגע לא ניתן יהיה לקנות מינויים חדשים והמחירים הם אך ורק למחדשים המינויים. מחירי המנויים המלאים - בתמונה שלמטה.
בלי קשר לשלטי החוצות שלא ברור מטעם מי הם הגיעו, עמותת היציע הצפוני שמייצגת חלק מאוהדי מכבי חיפה, פירסמה מכתב ובה פירסמו את טענותיהם נגד המועדון: "זוהי קריאה לכל בעל/ת מינוי, ולכל מי שאי פעם נכנס עם מינוי שקנה/קיבל ממישהו, לקרוא ולהבין היטב את הסנקציות החדשות והבוטות שהמועדון הפעיל כנגדנו, באופן חד צדדי ובניגוד להסכמות הקיימות. מכבי חיפה הודיעה על כוונתה לשנות את תנאי השימוש במינויים וכרגיל, גילינו שאין שיא של חזירות שהם לא יגיעו אליו. על פי התנאים החדשים, הכניסה למגרש תתבצע רק על ידי טלפון חכם (ויקר) עם התקן NFC, במקום כרטיס הפלסטיק הקיים".
"במילים פשוטות: ניתן יהיה להיכנס למשחק רק עם *הטלפון האישי* של בעל המינוי, ולא יהיה ניתן להעביר את הכרטיס לאדם אחר. יש לציין כי כל תוכנת זיהוי שחודרת לפרטיות, ללא הסכמת האוהד, היא אסורה ולכן חלה על המועדון חובה להמשיך ולהנפיק כרטיסי מינוי מפלסטיק, והדרישה שכל בעל מינוי יחזיק במכשיר סלולרי חכם ויקר היא חצופה".
"כמו כן, אסור יהיה לבעל מינוי להחמיץ יותר מ-6 משחקים בעונה, אלא אם כן – בעל המינוי *העמיד את הכרטיס למכירה באתר (כלומר דרך המועדון)*. רק במקרה זה, לא תהיה הגבלה על כמות משחקי הבית שמותר להחמיץ בעונה. מינוי שיחמיץ יותר מ-6 משחקי בית במהלך העונה ולא יעשה כן, תישלל זכאותו למינוי בעונה הבאה".
"לכאורה מדובר במהלך שאמור לתגמל אוהדים נאמנים שמגיעים למשחקים – אולם ההפך הוא הנכון! מבחינת המועדון, אין כל מניעה (ואף רצוי) שאוהד יחזיק במינוי ויגיע רק למשחקים האטרקטיביים, כאשר בשאר המשחקים הוא יעמיד את המקום למכירה. האוהד יקבל סכום זניח בנקודות זיכוי לרכישה בחנות, והמועדון ימכור בסכום מופקע את מקומו לאוהד אשר לא זכאי למנוי".
"הטיעון הראשי כנגד ספסרות מינויים הוא שהספסר רוכש את המקום בסכום מוזל ובכך מונע מאוהד אחר לרכוש בעצמו, ולאחר מכן מוכר לאוהד את המקום בסכום מופקע. היות שהמועדון אינו מוכר מנויים חדשים, מה שבעצם קורה פה זה ספסרות ממוסדת, על ידי המועדון, תוך פגיעה חמורה בזכויות ובקניין המנויים".
גורמים במכבי חיפה הגיבו: "רוב הקבוצות הגדולות מעלות מחירים. המדד עלה ב-5%-7%, השכר למאבטחים, הכל עלה, ולכן טבעי שתהיה עלייה. ההיגיון בכניסה דרך NFC (כניסה עם טלפון חכם), כך עובד כל העולם המודרני, וכך גם אנחנו. המטרה שמחזיקי מנוי יגיעו למשחקים כי יש ביקוש".