מי יתקפל? יוצא לדרך המו"מ על הסכם השיווק

הטוטו מעוניין להוריד את התמיכה, ראשי הכדורגל להגדילה מ-57.8 מ' ש"ח

מוטי פשכצקי
מוטי פשכצקי
Getting your Trinity Audio player ready...
עיני. יביא סכום גבוה יותר לכדורגל? (Getty)
עיני. יביא סכום גבוה יותר לכדורגל? (Getty)
שנה גודל פונט א א א א

האם אנחנו בדרך לפיצוץ נוסף בכדורגל הישראלי? המאבק על הסכם השיווק החדש בין הטוטו להתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגה ייצא בקרוב לדרך כשפגישה בין הצדדים נקבעה כבר לשבוע הבא. בטוטו יסרבו לעלות את הסכום, שעומד העונה על 57.8 מיליון שקלים בין היתר בשל העובדה שהרייטינג השנה ירד, בעוד במנהלת ובהתאחדות חושבים שאחרי הסכם השידור האדיר שהצליחו להשיג בגובה של 130 מיליון שקלים, גם ההסכם מול הטוטו צריך לגדול משמעותית, בטענה שהמוצר היום שווה הרבה יותר.

נכון להיום, אין יו"ר למועצת ההימורים אחרי פטירתו בטרם עת של צחי פישביין, ומי שמשמש בתפקידו הזמני הוא סגן היו"ר, רוני פרידמן. האחרון היה בין המתנגדים החריפים להסכם השיווק שנסגר על 80 מיליון שקלים בתקופת שרת הספורט לימור לבנת ויו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון וצפוי להתנגד גם הפעם לסכומים גבוהים.

על פי הנוהל, הטוטו יישב עם ההתאחדות והמנהלת ובסיום הדיונים, אם לא יהיה פיצוץ בין הצדדים, יובא לדירקטוריון הטוטו ההסכם להצבעה. מדובר בפעם הראשונה שעופר עיני יהיה חלק מהסכם שיווק חדש מאחר שבפעם הקודמת הוא חתם על הסכם קיים.

מירי רגב. תתערב כמו לבנת? (יח"צ)
מירי רגב. תתערב כמו לבנת? (יח"צ)

בהסכם הנוכחי הסכום על השיווק עמד על 57.8 מיליון שקלים, ומאידך המדינה, משרד האוצר, משרד הספורט והמועצה העליונה תמכו בכדורגל ב-31 מיליון שקל נוספים, כולל מענקים.

על פי הדו"חות הכספיים של הקבוצות, בין 25 ל-30 מיליון שקלים משלמות קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית בכל עונה עבור שיטור ואבטחה, כשהאוצר והטוטו משתתפים בהוצאות מול חשבוניות שיגישו הקבוצות בסוף השנה. מצד אחד, עופר עיני נחשב למומחה במו"מ, אך השאלה מהם קלפים שיש לו כדי ללחוץ על הצד השני.

כוחות משטרה במגרשים. עולה לקבוצות 25-30 מיליון ש"ח בשנה (דני מרון)
כוחות משטרה במגרשים. עולה לקבוצות 25-30 מיליון ש"ח בשנה (דני מרון)