המועצה לצרכנות: "די לקהל השבוי במגרשים"

הארגון פתח במאבק נגד מחירי המזון המופרזים באירועי הספורט בישראל

מערכת אתר ערוץ הספורט
Getting your Trinity Audio player ready...
בילוי עם הילדים שווה כמה מאות שקלים, אוהדים ישראלים
בילוי עם הילדים שווה כמה מאות שקלים, אוהדים ישראלים
שנה גודל פונט א א א א

רגע לפני שהעונה נפתחת החליטו במועצה לצרכנות לעשות מעשה ופתחו במאבק נגד המחירים המופרזים של מוצרי המזון והשתיה במגרשי הספורט והאצטדיונים השונים. המועצה נאבקה בשנה האחרונה לשנות את המכרזים הציבוריים, כך שיינתן משקל להתחשבות ברווחת הצרכנים. המצב כיום הוא ש"קהל שבוי" בהיכלי ספורט ובאצטדיוני הכדורגל, נאלץ לקנות מוצרים בסיסיים כגון, בקבוק מים, כריך או גרעינים במחירים מופקעים.

במסגרת המאבק החליטו במועצה לצרכנות לפעול למען אוכלוסיה שאף אחד לא דאג לה בעבר: ציבור אוהדי הספורט. אוהדים במגרשי הספורט, מורכבים מקבוצות שונות באוכלוסיה, ובגילאים שונים, אך רבים מהם הם בני נוער, חיילים וסטודנטים, המתקשים להתמודד עם יוקר המחיה בישראל ועם מחירי המזון והשתייה הנגבים באצטדיונים.

באירוע ספורט בודד נדרש האוהד להוציא מכיסו עשרות של שקלים על כניסה, לעיתים עשרות שקלים על תחבורה או חניה וכמו כן על מזון ושתיה. תכפילו את ההוצאה הזו לאורך עונת הספורט ותגיעו לאלפי שקלים. המועצה לצרכנות קיבלה לאורך העונה שעברה תלונות על כך שבמזנונים המוצבים במגרשים ובאצטדיונים נמכרים מוצרי מזון ושתייה במחירים מופרזים, המגלמים פערי תיווך משמעותיים, לעתים בעשרות אחוזים.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, פנה במכתב ל- 15 ראשי העיריות הגדולות, למחזיקי תיקי הספורט ולאחראים על המכרזים העירוניים, לאמץ מחירון מוצרים מפוקח ולהציבו כתנאי במסגרת תקנוני המכרזים: "כיום, גם אם קבוצתו מנצחת, האוהד הישראלי מפסיד בכיס. במקומות בהם הצרכן שבוי ותנאי המכרז לא כוללים סעיפים המונעים מהצרכן לשלם מחיר גבוה ולא סביר, נותר הצרכן חשוף לדרישות בעלי הדוכנים. לכן חשוב לכלול במכרזים אלה קריטריון הנוגע לגובה מחירי המוצרים הנמכרים,  כך שתהיה העדפה לזכיין המציע את המחירים הנמוכים ביותר לצרכנים".

הצעת המחירים
כיום: בקבוק מים-12/10 ש"ח, כריך-20/15 ש"ח, קפה- 10 ש"ח, בייגלה-10 ש"ח.
מחיר מומלץ: בקבוק מים- עד 6 ש"ח,  כריך- עד 12 ש"ח, קפה- עד 5 ש"ח, בייגלה- עד 5 ש"ח.