לצד טרייד הענק של יאניס אנטטוקומפו למיאמי, טרייד נוסף נערך הלילה (בין שני לשלישי) בליגה הטובה בעולם, ובמרכזו ג'וליוס רנדל נשלח לברוקלין לצד הבחירה ה-28 בדראפט הקרוב. בזמן שמינסוטה ביצעה צעד ברור שנוגע לפינוי נפח שכר משמעותי, נשאלת השאלה מה עשו הנטס במהלך. עושים לכם סדר >>>
חישוב מסלול מחדש? ההשפעה של שיטת הלוטרי החדשהעל פניו, צירופו של הפורוורד הוותיק נראה תמוה עבור קבוצה שנמצאת בעיצומו של תהליך בנייה מחדש. דמיאן פיטרס מ'יאהו' ניתח את המצב והודה כי "ג'וליוס רנדל אינו מתאים כלל לציר הזמן של ברוקלין נטס". עם זאת, פיטרס סיפק זווית מעניינת על ה-NBA המודרני והזכיר כי חוקי המשחק השתנו: "אנחנו חייבים לזכור שגם קבוצות בבנייה מחדש צריכות כעת לנצח מספיק משחקים כדי להימנע מלהיות בין ארבע האחרונות, ובכך להקטין את סיכויי הלוטרי שלהן".
חשוב לציין כי הנטס לא מחזיקים בבחירת הסיבוב הראשון שלהם לדראפט 2027, אך המהלך הזה עשוי לסמן מגמה חדשה שבה קבוצות מצרפות שחקנים שיעזרו להן לנצח בדיוק את כמות המשחקים הנדרשת כדי לברוח מהתחתית, גם אם הם לא מתאימים לציר הזמן. במקביל, ישנם דיווחים שהנטס עושים מאמצים להחזיר אליהם את בחירת הדראפט המקורית שלהם, ששייכת ליוסטון.
באתר 'BVM Sports' הוסיפו כי הנטס שואפים "לבנות תחרותיות לאחר שדשדשו בעונות האחרונות, תוך התמקדות בהפקת המירב מבחירות הדראפט האחרונות שלהם". המטרה המוצהרת של הקבוצה היא לשלב את רנדל במערכת, כשהם מכוונים לביצוע טריידים נוספים במטרה לבסס מקום בפליי-אין.
החמישייה המסתמנת
בעקבות המהלך, נראה שהשלד המוביל של הקבוצה מתחיל לקבל צורה ברורה. הכתב ג'ייק וויינבך מעריך כי "לנטס יש ככל הנראה ארבעה שחקני חמישייה מובטחים לאחר השלמת העסקה המשולשת". לפי הדיווח שלו, הארבעה שיפתחו בקביעות ברוטציה של ברוקלין הם ייגור דיומין, מייקל פורטר ג'וניור, ג'וליוס רנדל ודיירון שארפ.
ומה לגבי העמדה האחרונה שנותרה פתוחה? על פי הדיווחים בארה"ב ברוקלין עשויה לנצל את הבחירה השישית בדראפט הלילה כדי להנחית גארד צעיר ומבטיח שיחבור לדיומין בקו האחורי.